اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ابوظبی «مزاحمت قطر» برای هواپیماهای امارات را به سازمان ملل گزارش کرد

مسئولان دولت امارات در چهار نامه یکسان، «مزاحمت قطر» برای هواپیماهای امارات به مقصد بحرین را به سازمان ملل وشورای امنیت و دو نهاد عربی دیگر گزارش دادند.

ابوظبی «مزاحمت قطر» برای هواپیماهای امارات را به سازمان ملل گزارش کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، امارات عربی متحده در روزهای گذشته، دو بار از «مزاحمت جنگنده‌های قطری» برای هواپیماهای امارات به مقصد بحرین خبر داده‌اند. 

امروز پنجشنبه، خبرگزاری امارات (وام) گزارش داد که ابوظبی،‌ دو یادداشت در همین خصوص برای رئیس شورای امنیت و رئیس مجمع عمومی سازمان ملل ارسال کرده است. 

طبق این گزارش، موضوع این یادداشت‌ها، گزارشِ اقدام قطر در «به خطر انداختن زندگی غیرنظامیان از طریق مزاحمت جنگنده‌های قطری برای دو هواپیمای اماراتی» است که در خطوط از پیش تعیین شده بین‌المللی در حال پرواز [به مقصد بحرین] بوده‌اند. 

قطر هر گونه مزاحمت برای هواپیماهای بحرینی را پیشتر، تکذیب کرده است. «خالد العطیه» وزیر دفاع قطر در سفیر اخیرش به انگلیس ضمن رد ادعاهای امارات درباره رهگیری هواپیماهای این کشور، تأکید کرد که این رفتارها و ادعاها از کشورهای محاصره‌کننده قطر بعید نیست (جزئیات بیشتر).

امارات دو نسخه از این یادداشت را برای «اتحادیه عرب» و همچنین «شورای همکاری خلیج (فارس)» نیز ارسال کرده و در آن، رفتار قطر را «متهورانه، غیرمسئولانه و تهدیدکننده برای سلامت پروازهای غیرنظامی و خلاف قوانین بین‌الملل» دانسته است. 

این اتهام امارات به قطر در ادامه تنش میان دوحه و ابوظبی است. دولت قطر پنجشنبه 21 دی‌ماه (11 ژانویه) در نامه‌‌ای به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت از نقض حریم هوایی خود توسط هواپیمایی اماراتی خبر داد و از آن شکایت کرد. قبل از آن هم دوحه اعلام کرد که در ماه دسامبر نیز یک جنگنده اماراتی حریم هوایی قطر را نقض کرده است (جزئیات بیشتر).

به گفته دوحه، یک فروند هواپیمای ترابری نظامی امارات که به مقصد بحرین در پرواز بود، سوم ژانویه (13 دی) وارد حریم هوایی قطر شده است. نماینده قطر در سازمان ملل در این باره تأکید کرده بود که تکرار این حادثه و استمرار آن از جانب دولت امارات نقض حاکمیت قطر و تهدید سلامت مرزها و اراضی آن است.

پس از این اتهامات، امارات ادعای قطر را تکذیب کرد. «أنور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات در صفحه توییتر خود نوشت : «شکایت قطر درباره نقض حریم هوایی آن توسط امارات صحت ندارد و ما با ادله رسمی و شواهد و قرائن به آن پاسخ خواهیم داد».

انتهای پیام/ص 


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس


 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول