اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

شکایت دوحه به شورای امنیت از طرح اماراتی-سعودی برای حمله به قطر

دولت قطر در شکوائیه خود به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت از طرح امارات و عربستان برای حمله نظامی به قطر خبر داد.

شکایت دوحه به شورای امنیت از طرح اماراتی-سعودی برای حمله به قطر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «علیاء أحمد بن سیف آل ثانی» نماینده دائمی قطر در سازمان ملل با اشاره به شکوائیه قطر به سازمان ملل و شورای امنیت درباره نقض حریم هوایی قطر توسط یک هواپیمای باربری نظامی امارات، گفت که «دوحه اطلاعاتی درباره طرح امارات و عربستان برای هدف قرار دادن تأسیسات و اهداف نظامی در داخل خاک قطر در اختیار دارد».

آل ثانی افزود که دوحه در نامه‌های جداگانه‌ای به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت اعلام کرد که ساعت 10 صبح سوم ژانویه 2018 یک فروند هواپیمای باربری نظامی امارات با کد شناسایی (DHC-6) وارد حریم هوایی قطر شده و بدون کسب اجازه از مسئولان مربوطه قطر، بر فراز منطقه اقتصادی آن به پرواز درآمده است.

طبق گزارش وبگاه «اسکای پرس»، نماینده قطر در سازمان ملل با اشاره به اینکه دوحه اطلاعاتی درباره طرح امارات و عربستان برای هدف قرار دادن تأسیسات و اهداف نظامی در داخل خاک قطر در اختیار دارد، گفت که هواپیمای اماراتی پس از پرواز بر فراز قطر وارد حریم هوایی بحرین شد و در آنجا فرود آمد.

قطر روز پنج‌شنبه گذشته نیز در نامه‌های جداگانه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت از نقض حریم هوایی این کشور توسط یک جنگنده اماراتی در تاریخ 21 دسامبر گذشته شکایت کرد. (جزئیات بیشتر)

در این نامه‌ها آمده است که نقض حریم هوایی قطر در واقع نقض آشکار حاکمیت قطر، سلامت مرزها و اراضی آن و در راستای اقدامات تحریک‌آمیزی است که امارات علیه قطر انجام می‌دهد.

انتهای پیام/م


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول