اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

اخراج 15 ایرانی دیگر از کویت

دولت کویت در ادامه اقدامات خصمانه خود علیه جمهوری اسلامی ایران طی چند روز گذشته 15 تن دیگر از کارگران مسلمان ایرانی را از این امیرنشین مسلمان اخراج کرد.

اخراج 15 ایرانی دیگر از کویت

رخدادهای 22 دی 63

چکیده:

  • آیت الله خامنه ای: سازمان کنفرانس اسلامی و یکایک کشورهای عضو باید حرکت سودان را محکوم کنند. 

 

  • دولت کویت 15 ایرانی دیگر را از این کشور اخراج کرد.

 

  • هاشمی: وظیفه خبرگزاری های مستقل این است که به جنگ امپریالیسم خبری بروند.

 

  • جزئیات 11 بار بمباران گیلان غرب و سرپل ذهاب اعلام شد.

 

رئیس جمهور: ما با ملت های آفریقایی احساس نزدیکی می کنیم

آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان آقای عمر جاه سفیر اکردیته گامبیا در جمهوری اسلامی را به حضور پذیرفت.

سفیر اکردیته گامبیا در این دیدار استوار نامه خود را تقدیم رئیس جمهوری کرد. آیت الله خامنه ای در این دیدار با اشاره به لزوم همکاری کشورهای اسلامی در سازمان های بین المللی اظهار داشت: ما دوست داریم که مسائل مهم و اساسی جهان اسلام در همین سازمان های بین المللی حل و فصل شود و از  جمله حرکت بسیار تلخی که در اتیوپی با همدستی دشمن صهیونیستی با یکی از رژیم های اسما مسلمان و باطنا بیگانه با اسلام صورت گرفت.

رئیس جمهور افزود: در حال حاضر بسیار به جاست که کنفرانس اسلامی حرکت سودان را جدا محکوم نماید البته یکایک کشورهای اسلامی نیز جا دارد این حرکت را محکوم نمایند و سازمان کنفرانس اسلامی احتیاج به قاطعیت و روشن بینی در مسائل مربوط به جهان اسلام را دارد و محکومیت سودان می تواند مظهر جدیت و قاطعیت این کنفرانس باشد. رئیس جمهور در خاتمه گفت: ما با ملت های آفریقایی احساس نزدیکی می کنیم زیرا مظلومیت آنها در طول سالیان دراز را کاملا حس می کنیم و از تحکیم علائق با کشورهای آفریقایی استقبال می کنیم.(1)

 

اخراج 15 ایرانی دیگر از کویت

دولت کویت در ادامه اقدامات خصمانه خود علیه جمهوری اسلامی ایران طی چند روز گذشته 15 تن دیگر از کارگران مسلمان ایرانی را از این امیرنشین مسلمان اخراج کرد.

این عده که به مدت 10 روز پس از دستگیری در زندان های کویت به سر برده اند و اموالشان نیز توسط مامورین آن کشور ضبط شده است پس از اخراج از طریق مرز های آبی خلیج فارس وارد بوشهر شدند و در اردوگاه ویژه معاودین این شهر استقرار یافتند. گفتنی است طی ماه های گذشته صدها ایرانی به بهانه های واهی در کویت از سوی دولت این کشور دستگیر و پس از مصادره اموال اخراج شده اند. بسیاری از این افراد نیز پیش از اخراج در زندان های کویت شکنجه شده اند.(2)

 

هاشمی: هرگز نباید در مبارزه با امپریالیزم خبری مایوس شد

نمایندگان خبرگزاری جمهوری اسلامی در خارج از کشور که به منظور شرکت در سمینار هماهنگی در تهران به سر می برند با آقای هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کردند.

در این دیدار آقای هاشمی با اشاره به این مطلب که وظیفه خبرگزاری های مستقل و اصیل این است که به جنگ امپریالیسم خبری بروند گفت: ما می دانیم که خبرگزاری های کوچک همه جا حضور ندارند که بتوانند خیانت های این ها را خنثی کنند. شما می بینید که خبرگزاری های امپریالیستی برنامه ریزی دقیق از وقایع عادی دنیا برای منافع سلطه جویانه و کوبیدن مخالفان و به ریسمان کشیدن مردم استفاده می کنند.

نماینده امام در شورای عالی دفاع افزود: هرگز نباید در مبارزه با امپریالیزم خبری مایوس شد اما باید زمینه سازی های لازم را بوجود آورید. مردم باید یاد بگیرند که نسبت به هرخبری که از سوی خبرگزاری های جهانی منتشر می شود شک و تردید کنند. باید همیشه علامت سئوالی روی این خبرها در ذهن مردم ایجاد شود. سپس می توان واقعیات را به مردم نشان داد.(3)

 

وصل ارتباط تلفنی گیلان غرب با بقیه نقاط کشور

جزئیات تازه ای از بمباران گیلان غرب و  سرپل ذهاب توسط دشمن  بعثی انتشار یافت. حریم هوایی این دو  شهر چهارشنبه هفته گذشته (3 روز پیش) 11 بار توسط هواپیماهای عراقی مورد تجاوز و بمباران قرار گرفت و این در حالی است که رژیم عراق در برابر سازمان ملل متعهد شده بود به مناطق مسکونی حمله نکند. بر اساس این گزارش در این بمباران ها ده ها راکت به این دو شهر و روستاهای اطراف شلیک شد. شمار شهدای بمباران گیلان غرب 28 مجروح و 5 شهید اعلام شده است. آخرین گزارش ها از گیلان غرب نیز حاکیست کمک های اولیه و دیگر اجناس مورد نیاز به آسیب دیدگان رسانده شده و ارتباط تلفنی این شهر که بعد از بمباران قطع شده بود مجددا برقرار شده است.(4)

منابع:

1. اطلاعات، 22 دی 63، ص 3
2. اطلاعات، 22 دی 63، ص 3
3. کیهان، 22 دی 63، ص 3
4. کیهان، 22 دی 63، ص 3

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول