اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

وزارت خارجه گزارش مغرضانه صلیب سرخ را محکوم کرد

وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران طی بیانیه ای گزارش رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ پیرامون رفتار با اسرای عراقی در ایران را محکوم کرد.

وزارت خارجه گزارش مغرضانه صلیب سرخ را محکوم کرد

رخدادهای 24 دی 63

چکیده:

  • رئیس جمهور بر گسترش فعالیت های کادرهای مسلمان و مبارز عراقی و تلاش هر چه بیشتر مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق تاکید کرد.

 

  • بمب افکن های ایران پادگان «کمیت» در عمق خاک عراق را زیرورو کردند.

 

  • وزارت امورخارجه موضع مغرضانه کمیته بین المللی صلیب سرخ در مورد وضعیت اسرای عراقی را محکوم کرد.

 

  •  طی ابلاغی از سوی نخست وزیر اختیارات سرپرست جدید بنیاد مستضعفان اعلام شد.

 

  • دانیل اورتگا: حمایت ایران از انقلاب نیکاراگوئه برای ما بسیار ارزشمند است.

 

دیدار رئیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق با رئیس جمهور

در آستانه تشکیل دوره پنجم مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق حجت الاسلام سید محمود هاشمی رئیس مجلس اعلامی انقلاب اسلامی عراق به حضور آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان رسید و با ایشان دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار گزارشی از عملکرد و پیشرفت های مجلس اعلا و کمیسیون ها و واحدهای مختلف آن و نیز نتایج بدست آمده از تشکیل کنفرانس کادرهای مبارز عراقی مجلس اعلا به اطلاع رئیس جمهور رسید.

در این دیدار رئیس جمهور با تاکید بر گسترش فعالیت های کادرهای مسلمان و مبارز عراقی و تلاش هر چه بیشتر مجلس اعلامی انقلاب اسلامی عراق در جهت جذب نیروهای مسلمان و مبارز عراق اظهار امیدواری کرد انشاالله دوره آینده مجلس اعلامی انقلاب اسلامی در عراق تشکیل شود.(1)

 

بمباران پادگان الکمیت عراق

ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد نیروی هوایی ارتش  دیروز (23 دی ماه)  با چند فروند از جنگنده های خود پادگان الکمیت در عمق 80 کیلومتری خاک عراق عراق مقابل فکه را که محل تجمع نیروهای عراقی بود بمباران و با وارد ساختن ضایعات و تلفات قابل ملاحظه ای به دشمن سالم به پایگاه های خود مراجعت کردند.

از سوی دیگر سرهنگ اشپینگر سرپرست هیئت بازرسی دبیر کل سازمان ملل در جریان دومین بازدید خود از خوزستان و مشاهده بقایای بمب ها و راکت های به کار گرفته شده از سوی عراق در حمله هوایی به روستاهای دشت آزادگان گفت: رژیم عراق در این بمباران ها از انواع سلاح های ضدانسانی و بمب های خیلی قوی و مخرب علیه مناطق غیرنظامی و مسکونی استفاده کرده است که بزودی نتایج این مشاهدات رسما اعلام خواهد شد.(2)

 

 وزارت خارجه گزارش مغرضانه صلیب سرخ را محکوم کرد

وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران طی بیانیه ای گزارش رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ پیرامون رفتار با اسرای عراقی در ایران را محکوم کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: اخیرا آقای الکساندر هی رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ ضم ارائه گزارش سالانه آن کمیته مطالب یک طرفه و بی اساسی در مورد رفتار با اسرای عراقی در جمهوری اسلامی ایران را مطرح نموده است. اظهارات رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ در شرایطی صورت می گیرد که جمهوری اسلامی ایران در کمال حسن نیت از دبیر کل سازمان ملل دعوت نموده است تا هیئتی متشکل از کارشناسان و حقوقدانان بین المللی را جهت بررسی  چگونگی وضع اسرا به عراق و ایران اعزام نماید و این هیئت ماموریت خود را از روز جمعه گذشته در عراق آغاز نموده است.

این بیانیه می افزاید جای تعجب است که کمیته بین المللی صلیب سرخ که با سابقه چندین ساله خود بیش از هر سازمان دیگری به لزوم حفظ آرامش و جو بیرفی در هنگام بازدید هیئت سازمان ملل وقوف دارد اینگونه به جوسازی های تبلیغاتی سیاسی بپردازد.(3)

 

ابلاغ اختیارات سرپرست بنیاد مستضعفان

به دنبال تقدیم گزارشی توسط برادر مهندس طهماسب مظاهری معاون نخست وزیر و سرپرست بنیاد مستضعفان به برادر میر حسین موسوی نخست وزیر در رابطه با وضع بنیاد، اختیارات  شامل 15 بند از سوی ایشان به سرپرست جدید بنیاد ابلاغ گردید.

بر اساس این ابلاغیه نصب و عزل کلیه کارکنان بنیاد در مرکز و استان ها، تاسیس و انحلال شرکت ها و واحدهای مورد نیاز، طرح و تعقیب هرگونه دعوای حقوقی و جزایی و سیاستگذاری و تصمیم گیری در مورد فروش اموال و املاک به سرپرست بنیاد مستضعفان واگذار شد.(4)

 

تقدیم پیام رئیس جمهور به دانیل اورتگا

آقای مجتبی میر مهدی معاون حقوقی و مجلس وزارت خارجه کشورمان که جهت شرکت در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری نیکاراگوئه به ماناگوا سفر کرده است روز گذشته با دانیل اورتگا رئیس جمهور این کشور دیدار و پیام آقای خامنه ای رئیس جمهوری کشورمان را تسلیم وی کرد.

در این ملاقات آقای اورتگا در پاسخ ضمن تشکر از پیام آقای خامنه ای از تلاش ایشان در جهت نزدیکی هر چه بیشتر دو انقلاب تشکر کرد و گفت: حمایت شما از انقلاب نیکاراگوئه برای ما بسیار ارزشمند است و انتظار داریم این پشتیبانی در برابر توطئه های امپریالیسم همچنان ادامه داشته باشد.(5)

 منابع:

1. جمهوری اسلامی، 24 دی 63، ص 2
2. کیهان، 24 دی 63، ص 22
3. جمهوری اسلامی، 24 دی 63، ص 12
4. اطلاعات، 24 دی 63، ص 3
5. اطلاعات، 24 دی 63، ص 3

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول