اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

تاکید بر ادامه کار کنگره جهانی ائمه جمعه

آیت الله منتظری در دیدار با مسئول کنگره جهانی ائمه جمعه ضمن اشاره به اهمیت کار کنگره جهانی ائمه جمعه اظهار داشت: دفتر باید کار خود را همچنان ادامه دهد.

تاکید بر ادامه کار کنگره جهانی ائمه جمعه

رخدادهای 15 دی 63

چکیده:

  • رژیم صدام روستاهای عرب نشین خوزستان را به خاک و خون کشید.

 

  • نیروهای آموزش دیده بسیج از مرز 3 میلیون نفر گذشت.

 

  • آیت الله منتظری بر ادامه کار دفتر کنگره ائمه جمعه تاکید کرد.

 

  • صدام از ابتدای جنگ 1264 کادر ارتش عراق را اعدام کرده است.

 

شهادت 13 تن در بمباران هوایی خوزستان

هواپیماهای رژیم بعثی صهیونیستی عراق بعد از ظهر دیروز در چهارمین حمله خود طی روزهای اخیر به دشت آزادگان عده ای از هموطنان مستضعف عرب را به خاک و خون کشیدند.

گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی حاکیست: مقارن ساعت 16 و 40 دقیقه دیروز چند فروند هواپیمای ارتش یعثی صهیونیستی عراق به روستاهای توابع سوسنگرد و بستان حمله کردند و با پرتاب راکت عده ای از هموطنانمان را به شهادت رساندند. در این حملات وحشیانه 13 تن شهید و 61 تن زخمی شدند. در بین شهدا 2 کودک و یک زن نیز دیده می شود.

اکثر مجروحین این حملات وحشیانه را نیز زنان و کودکان و سالمندان تشکیل می دهند. یکی از مجروحین نیز کودک 6 ماهه ای است که به دلیل اصابت ترکش از ناحیه شکم به شدت مجروح شده و هم اکنون در بخش ویژه یکی از بیمارستان های اهواز تحت مراقبت می باشد.

بر اساس این گزارش در پی این حملات وحشیانه ستاد تبلیغات جنگ طی اطلاعیه ای از کلیه خبرنگاران خارجی دعوت کرد که با عزیمت به مناطق بمباران شده از نزدیک آثار جنایت جدید صدام را مشاهده کنند.(1)

 

تشکیل 10 هزار پایگاه مقاومت بسیج

محمد علی رحمانی مسئول بسیج مستضعفین کشور در مصاحبه با خبرنگاران گفت: تعداد نیروهای آموزش دیده بسیج مستضعفین از مرز 3 میلیون تن گذشت و بسیج مستضعفین علاوه بر تشکیل نزدیک به 10 هزار پایگاه مقاومت شهری و روستایی و عشایری که زیر پوشش 811 ناحیه مقاومت در سطح کشور قرار دارند با تشکیل 50 گروه 15 نفره بسیجی تحت عنوان گروه امداد ناصرین که در حال حاضر مشغول فراگیری آموزش های لازم هستند در مواقع اضطراری به کمک امت حزب الله در سراسر کشور خواهند شتافت.

به گفته وی در اجرای طرح لبیک یا خمینی بسیج مستضعفین توانسته است 600 هزار نیروی رزمنده جبهه رفته را با کدبندی تعیین تخصص کند که در صورت لزوم این نیروها با توجه به تخصصهایشان در میدان های رزم به کار گرفته می شوند.

رحمانی در رابطه با پایگاه های مقاومت در مساجد نیز گفت: این پایگاه ها به لحاظ کمی و کیفی توسعه پیدا خواهند کرد و منسجم تر از پیش ارتش 20 میلیونی را تحقق خواهند بخشید.(2)

 

تاکید آیت الله منتظری بر ادامه کار کنگره جهانی ائمه جمعه

حجت الاسلام دشتی مسئول کنگره جهانی ائمه جمعه با حضرت آیت الله منتظری دیدار و گزارشی از برنامه های در دست اجراء این دفتر را به اطلاع ایشان رساند.

در این دیدار آیت الله منتظری ضمن اشاره به اهمیت کار کنگره جهانی ائمه جمعه اظهار داشت: دفتر باید کار خود را همچنان ادامه دهد و از آنجا که حضرت امام کار ائمه جمعه را عموما مربوط به دبیرخانه مرکزی ائمه جمعه دانسته اند باید ضمن هماهنگی با وزارت ارشاد نظر دبیرخانه مرکزی ائمه جمعه هم جلب شود و از هر نظر هماهنگی با آن عملی گردد. آیت الله منتظری افزود: انتظار می رود دبیرخانه نیز در کارهای خود به موضوع هماهنگی کاملا توجه نماید.(3)

 

اعدام 1264 ارتشی در عراق

جبهه ملی دموکراتیک (مخالف رژیم عراق) در دمشق صدام را متهم کرد که از آغاز جنگ ایران و عراق در سال 1980(1359) دستور اعدام 1264 تن از کادرهای ارتش عراق را صادر کرده است.

«نظام» یکی از رهبران این سازمان در یک مصاحبه مطبوعاتی در دمشق گفت: این عده به وسایل گوناگون شامل مسموم کردن، قتل و یا تیرباران های دسته جمعی به بهانه ترسویی و بی غیرتی اعدام شده اند و در حالی که علت اصلی اعدام آنها این بوده که نخواسته بودند در جنگ علیه ایران شرکت کنند و یا علیه رژیم شوریده بودند.

مسئول جبهه دموکراتیک عراق گفت: ژنرال صلاح القاضی به دست خود صدام در حضور بدران نخست وزیر سابق اردن کشته شده است. یک ژنرال دیگر به نام ولید در سال 1984 اعدام شده و ژنرال محمد علی سعید نیز در داخل سلولش مسموم شده است. به گفته وی  به تازگی نیز  141 افسر و 79 سرباز ارتش عراق اعدام شده اند.(4)

منابع:

1. اطلاعات، 15 دی 63، ص 22
2. کیهان، 15 دی 63، ص 3
3. جمهوری اسلامی، 15 دی 63، ص 12
4. اطلاعات، 15 دی 63، ص 22

انتهای متن.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول