اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

تسلیم طرح جدید اوپک به مقامات جمهوری اسلامی

مهندس غرضی که اخیرا از اجلاس اوپک در ژنو به تهران مراجعت کرده است ضمن تسلیم طرح جدید اوپک به مقامات جمهوری اسلامی ایران با پیشنهادات ایران بار دیگر طی روزهای آینده به ژنو بازخواهد گشت.

تسلیم طرح جدید اوپک به مقامات جمهوری اسلامی

رخدادهای 2 دی 63

چکیده:

  • آیت الله خامنه ای: ارتش پاره تن این مردم است.

 

  • پیش نویس قطعنامه اوپک در جلسه مشترک امروز رئیس جمهور، رئیس مجلس و نخست وزیر بررسی شد.

 

  • آیت الله منتظری: نهادهای اسلامی و انقلابی در دانشگاه ها باید با قوت و قدرت به کار خود ادامه دهند.

 

  • ولایتی: تا زمانی که رژیم صدام در عراق حاکم باشد جنگ ادامه خواهد داشت.

 

آیت الله خامنه ای:  امروز خدمت در ارتش یک افتخار است

مراسم اعطای سردوشی به دانش آموزان دوره 86 مرکز آموزش درجه داری نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران دیروز با حضور آیت الله خامنه ای رئیس جمهور در مرکز آموزش درجه داری نیروی زمینی برگزار شد.

آیت الله خامنه ای در این مراسم که جمعی از مقامات لشکری و کشوری در آن حضور داشتند گفت: امروز خدمت در ارتش جمهوری اسلامی ایران به معنای واقعی کلمه یک افتخار است زیرا ارتش ما با تمام وجود به فداکاری و مجاهدت مشغول است. و از کشور و انقلاب اسلامی به عنوان زادگاه و پرورشگاه خود دفاع می کند.

رئیس شورای عالی دفاع با تاکید بر پیوند عمیق ارتش و ملت گفت: ارتش امروز جزیی از ملت و پاره تن این مردم است و از آرمان ها اهداف و مقدسات ملت ایران دفاع می کند. بر پایه این گزراش در پایان این مراسم رژه و نمایش تاکتیک های رزم انفرادی توسط یگان های حاضر به اجرا گذاشته شد.(1)

 

تسلیم طرح جدید اوپک به مقامات جمهوری اسلامی

مهندس غرضی وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران امروز در گفت و گو با خبرنگاران سیاست های جدید ایران در مورد تصمیمات اجلاس اخیر اوپک را اعلام کرد.

مهندس غرضی که اخیرا از اجلاس اوپک در ژنو به تهران مراجعت کرده است ضمن تسلیم طرح جدید اوپک به مقامات جمهوری اسلامی ایران با پیشنهادات ایران بار دیگر طی روزهای آینده به ژنو بازخواهد گشت. تا به اتفاق دیگر وزرای کشورهای صادر کننده نفت مذاکرات اوپک را ادامه بدهند وزیر نفت گفت: به دنبال متوقف شدن جلسه وزرای نفت اوپک و تعلیق یک هفته ای آن دیروز در جلسه هیئت دولت و صبح امروز در خدمت آقایان ریاست جمهوری، ریاست مجلس و نخست وزیر جلسه ای جهت بررسی پیش نویس قطعنامه اوپک تشکیل شد و مسئولین کشور بنده را موظف کردند در کنفرانس آینده اوپک از پیشنهاد مطرح شده در مورد نظارت بر عملکرد کشورهای عضو با تمام قوت دفاع کرده و حتی اعلام شود که ایران در این زمینه از مقررات سخت تری استقبال می کنند. وی افزود: ایران با تمام قوا خواهد کوشید تا هم از میزان سهمیه فعلی کمتر تولید کند و هم برای تثبیت قیمت مقررات کامل اوپک را اجرا نماید. (2)

 

دیدار دانشگاهیان با آیت الله منتظری

گروه کثیری از دانشجویان و اساتید دانشگاه های سراسر کشور با آیت الله منتظری دیدار و گفت و گو کردند.

آیت الله منتظری در این دیدار گفت: از مسئولین محترم و دانشجویان عزیز و اساتید معظم می خواهم که ترتیبی بدهند تا نهادهای اسلامی و انقلابی در دانشگاه ها مانند جهاد های دانشگاهی و انجمن های اسلامی با قوت و قدرت به کار خود ادامه دهند و با روحانیون و فضلای متعهدی که که تدریس معارف اخلاقی و دینی را بر عهده گرفته اند هماهنگی بیشتری داشته باشند.

آیت الله منتظری افزود: آنگونه که سابقا تذکر داده ام انتظاری که از نهادهای جدید و انقلابی است جذب افراد بی تفاوت و یا آنهایی که دارای لغزش های جزئی بوده اند می باشد.(3)

دکتر علی اکبر ولایتی وزیر امور خارجه کشورمان طی یک کنفرانس مطبوعاتی در صنعا پایتخت یمن بار دیگر بر مواضع قاطع جمهوری اسلامی ایران در مورد جنگ تحمیلی تاکید کرد و گفت:  ایران برای بازپس گرفتن سرزمین های اشغالی و حقوق غصب شده خود تلاش می کند و تا زمانی که رژیم صدام در عراق حاکم باشد ما جنگ را تا پیروزی کامل بر رژیم متجاوز عراق ادامه خواهیم داد. وزیر خارجه در پاسخ به کسانی که از جمهوری اسلامی ایران می خواهند بدون رسیدن به حقوق غصب شده خود در مورد جنگ تحمیلی اقدام به مذاکره نماید موضع قاطع جمهوری اسلامی ایران را در این زمنیه یاداور شد و گفت: هرکشوری که بخواهد همچنان با حرفها و مواضع قبلی خود میانجیگری کند مسلما ایران آنها را نخواهد پذیرفت.(4)

منابع:

اطلاعات، 2 دی 63، ص 3
کیهان، 2 دی 63، ص 1
اطلاعات، 2 دی 63، ص 3
جمهوری اسلامی، 2 دی 63، ص 10

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول