اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

رادیو اسرائیل سکوت خود را شکست!

با شدت گرفتن عملیات انقلابیون مسلمان در جنوب لبنان و افزایش فشار بر نیروهای رژیم صهیونیستی رادیو اسرائیل سکوت خود را شکست و ضمن ابراز نگرانی از وضعیت نیروهای اسرائیلی در جنوب لبنان اعلام کرد: شیوه هایی که در جنوب لبنان در جریان است ماجرای پنج سال پیش ایران را به یاد می اورد.

رادیو اسرائیل سکوت خود را شکست!

رخدادهای 28 آذر 63

چکیده:

  • سمینار وحدت حوزه و دانشگاه درتهران گشایش یافت.

 

  • آیت الله خامنه ای به ریاست شورای عالی انقلاب فرهنگی انتخاب شد.

 

  • موسوی: اگر حضور نیروهای متعهد و انقلابی در ادارات نباشد یقینا شالوده های باقیمانده از گذشته ما را به قهقرا خواهد برد.

 

  • اسراییل: ایران مسئول مقاومت مردم جنوب لبنان در برای نیروها ماست.

 

آیت الله خامنه ای: باید دستگاه متمرکزی برای وحدت حوزه و دانشگاه ایجاد شود

سمینار وحدت حوزه و دانشگاه عصر دیروز در تهران با سخنان آیت الله خامنه ای گشایش یافت.

رئیس جمهور کشورمان در این سمینار طی سخنانی گفت: در این چند سال درباره وحدت حوزه و دانشگاه سخن بسیار گفته شده است اما همچنان خطوط اصلی این کار ناشناخته مانده است و آن چیزی که به طور حقیقی در این چند سال بتواند مقدمه این وحدت باشد انجام نشده است.

رئیس جمهور افزود: هدف بلند مدت در وحدت حوزه و دانشگاه عبارت است از یک وحدت واقعی و حقیقی یعنی وحدت مدرسه دین و مدرسه علم این یک آرزوست اما انقلاب به ما آموخته است که ما خیلی از آرزوها را که غیر ممکن به نظر می آید عملی کنیم.

آیت الله خامنه ای در مورد اقدامات عملی در مورد وحدت حوزه ودانشگاه نیز گفت: باید دستگاه متمرکزی برای رسیدن به این هدف برنامه ریزی کنیم تا بدانیم. باید پس از وحدت حوزه ودانشگاه چه مراحلی را بپیماییم. نزدیک کردن حوزه و دانشگاه به یکدیگر و همکاری بین آنان دو مرحله ای است که قطعا جهت نیل به وحدت واقعی حوزه ودانشگاه در پیش روی داریم. مساله مهم نزدیک کردن دانشگاه و حوزه، همکاری این دو نهاد است. حوزه و دانشگاه می توانند در مسائل فرهنگی، اجتماعی و برنامه ریزی آموزشی با یکدیگر همکاری بکنند.(2)

 

انتخاب رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی

در سالروز شهادت استاد شهید دکتر محمد مفتح روز وحدت حوزه و دانشگاه اولین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی منتخب امام امت با حضور روسای سه قوه و سایر اعضای شورا دیشب تشکیل شد.

در این جلسه ابتدا رئیس جمهوری به تشریح وظایف شورا پرداخت و در مورد وظایف شورا بحث و بررسی به عمل آمد. آنگاه محدوده کاری شورای عالی انقلاب فرهنگی در کوتاه مدت و بلند مدت مورد بررسی قرار گرفت. در این جلسه همچنین ضمن تعیین کمیسیون های مختلف شورا و منشی های آن آیت الله سید علی خامنه ای به عنوان رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی انتخاب شد.(2)

 

موسوی: در ادارات باید تکیه بر نیروهای مومن و انقلابی باشد

آقای مهندس میرحسین موسوی که به استان خراسان سفر کرده است دیروز در جمع فرمانداران و مسئولین استان خراسان گفت: ما باید  تکیه را در ادارات بر نیروهای مومن و متعهد و علاقمند به انقلاب و اسلام بگذاریم. شالوده ادارات ما آنطور نیست که به طور خودکار در جهت اهداف انقلاب قرار بگیرند بنابراین اگر حضور نیروهای متعهد و انقلابی در ادارات نباشد یقینا آن شالوده ما را به قهقرا خواهد برد.

نخست وزیر تاکید کرد: ما باید حرف تلخ را بشنویم و انتقاد را بپذیریم و خود را اصلاح کنیم. زیرا اگر این خو را نداشته باشیم افرادی که ریشه در رژیم طاغوت و آن فرهنگ دارند مسیر انقلاب را منحرف خواهند کرد.

نخست وزیر ادامه داد: ما باید آن روحی عالی را که در اول انقلاب پیدا کرده بودیم و انتظار داشتیم همه از ما انتقاد بکنند در خودمان داشته باشیم و اگر این روحیه را از خودمان دور کنیم متملقین و چاپلوسان ریشه این نقلاب را خواهند پوساند.(3)

 

رادیو اسرائیل سکوت خود را شکست!

با شدت گرفتن عملیات انقلابیون مسلمان در جنوب لبنان و افزایش فشار بر نیروهای رژیم صهیونیستی رادیو اسرائیل سکوت خود را شکست و ضمن ابراز نگرانی از وضعیت نیروهای اسرائیلی در جنوب لبنان اعلام کرد: شیوه هایی که در جنوب لبنان در جریان است ماجرای پنج سال پیش ایران را به یاد می اورد.

این رادیو افزود: در حالی که اسرائیل به مذاکره با دولت لبنان امیدوار است جمهوری اسلامی ایران با حمایت خود از مسلمانان لبنان در شهرها و روستاهای جنوب لبنان کشتار به راه انداخته است. منظور رژیم اسرائیل از کشتار مقاومت مسلحانه مردم مسلمان جنوب لبنان است. رادیو رژیم صهوینسیتی ادامه داد: ایرانی ها نمی خواهند در جنوب لبنان با حضور سربازان اسرائیلی آرامش و سکوت برقرار باشد.(4)

منابع:

1.اطلاعات، 28 آذر 63، ص 3
2.اطلاعات، 28 آذر 63، ص 2
3.کیهان، 28 آذر 63، ص 22
4. کیهان، 28 آذر 63، ص 24

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول