اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

هشدار ایران به سازمان ملل

آقای رجایی خراسانی نماینده دائم ایران در سازمان ملل با ارسال نامه ای برای خاویر پرز دکویار دبیر کل سازمان ملل توجه وی را به اظهارات اخیر وزیر دارایی عراق مبنی بر امکان استفاده مجدد از سلاح های شیمیایی در جنگ با ایران جلب کرد.

هشدار ایران به سازمان ملل

رخدادهای 26 آبان 63

چکیده:

  • زنگنه: لایحه بازسازی روستاها به هیئت دولت تقدیم شد.

 

  • مزدوران آمریکا ملا رضا رشیدی یکی از روحانیون اهل تسنن منطقه پیرانشهر را به شهادت رساندند.

 

  • شهردار منطقه 5 تهران به اتهام سوء استفاده مالی بازداشت شد.

 

  • نماینده ایران در سازمان ملل در مورد استفاده مجدد رژیم عراق از سلاح های شیمیایی هشدار داد.

 

زنگنه: برای رشد اقتصاد کشور باید روستاها احیا شود

آقای زنگنه وزیر جهاد سازندگی که برای بازدید از طرح ها و فعالیت های جهاد سازندگی به استان آذربایجان غربی سفر کرده است با اشاره به این که امروز اصلی ترین و عمده ترین محرومین جامعه در روستاها زندگی می کنند تاکید کرد: اگر ما می خواهیم اقتصاد کشور را هرچه بیشتر رشد بدهیم باید نخست با احیای روستاها و توسعه کشاورزی این مهم را آغاز کنیم.

وی با اشاره به پیامد خرابی روستاها که منجر به وابستگی کشور به خارج شده است یادآور شد از سوی وزارت جهاد سازندگی در رابطه با بازسازی روستاها لایحه ای به دولت تقدیم شده و طی آن نظرات وزارت جهادسازندگی پیرامون نحوه رسیدگی به وضع روستاها تشریح شده و اولویت به کشاورزی و در راستای آن تامین آب داده شده است. ضمنا رسیدگی به وضع زراعت، امور دام، راه سازی، صنایع روستایی و احیا و گسترش و شناسایی این صنایع، بهداشت و تاسیسات عمومی و برق رسانی به روستاها از دیگر اموری است که در این لایحه پیش بینی شده است.(1)

 

شهادت روحانی اهل سنت در پیرانشهر

 مزدوران و اشرار وابسته به شرق و غرب در آخرین روزهای حیات ننگین خود جنایت دیگری را آفریدند و دست های آلوده خود را به خون پاک یکی از روحانیون اهل تسنن در منطقه پیرانشهر رنگین کردند.

بر اساس گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی عناصر ضد انقلاب با مراجعه به منزل مسکونی ملا رضا شیخ رشیدی روحانی اهل تسنن در روستای سیله از توابع پیرانشهر این روحانی متعهد را به جرم اعتقاد به اسلام به طرز فجیعی به شهادت رساندند. پیکر پاک ملارضا شیخ رشیدی دیروز با حضور اما جمعه فرماندار و دیگر مسئولان و روحانیون منطقه پیرانشهر با شکوه بسیار تشییع و  به خاک سپرده شد.(2)

 

شهردار منطقه 5 تهران بازداشت شد

شهردار منطقه پنج تهران به اتهام سوء استفاده از موقعیت، اقدامات غیر قانونی و واگذاری زمین به آشنایان از سوی دادسرای عمومی تهران بازداشت و روانه زندان شد.

وی قبلا شهردار منطقه 20 بوده و متهم است که طی مسئولیت خویش در شهرداری منطقه 5 چندین قطعه زمین واقع در این منطقه را در اختیار آشنایان و نزدیکان خود قرار داده و به آنان اجازه ساخت داده است. بر اساس این گزارش با اعلام شکایت کارمندان شهرداری پرونده وی پس از ارجاع به قاسمی دادیار ویژه دادسرای عمومی تهران تحت رسیدگی قرار گرفت. قاسمی پس از بررسی پرونده وی را به دادسرا احضار و پس از انجام مراحل بازجویی با 4 میلیون تومان وثیقه بازداشت و روانه زندان کرد.(3)

 

هشدار ایران به سازمان ملل

آقای رجایی خراسانی نماینده دائم ایران در سازمان ملل با ارسال نامه ای برای خاویر پرز دکویار دبیر کل سازمان ملل توجه وی را به اظهارات اخیر وزیر دارایی عراق مبنی بر امکان استفاده مجدد از سلاح های شیمیایی در جنگ با ایران جلب کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک هشام حسن توفیق، وزیر دارایی عراق طی مصاحبه ای با روزنامه کویتی الانباء گفته بود در صورتی که شرایط ایجاب کند عراق از سلاح های شیمیایی در جنگ با ایران استفاده خواهد کرد.

آقای رجایی خراسانی در این نامه ضمن ابراز امیدواری برای اینکه جامعه بین المللی بر اساس احساس مسئولیت عمل کند افزوده است: تهدید به اینگونه حملات و اظهارات مقامات عراقی که دال بر تصمیم بر اقدامات بیشتری در این زمینه است می بایست احساس مسئولیت را در سازمان ملل متحد برانگیزد. گفتنی است رژیم صدام تا کنون هیچ گونه پاسخی به تقاضای دبیر کل سازمان ملل متحد مبنی بر دادن تعهد به عدم استفاده از سلاح های شیمیایی نداده است.

گزارش دیگری از مقر سازمان ملل همچنین حاکیست عراق از قبول بازدید و بررسی هیئت اعزامی سازمان ملل از اردوگاه های زندانیان جنگی در این کشور امتناع کرد. نماینده عراق در سازمان ملل در جریان یک مصاحبه مطبوعاتی خاطر نشان ساخت: دولت متبوع وی نمی تواند بپذیرد که هیئت بازرسی سازمان ملل کارش را از عراق شروع کند.(4)

منابع:

1. اطلاعات، 26 آبان 63، ص 4
2. جمهوری اسلامی، 26 آبان 63، ص 4
3. کیهان، 26 آبان 63، ص 27
4. اطلاعات، 26 آبان 63، ص 3

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول