اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

کویت سه جزیره خود را واگذار کرد

هر چند دولت کویت سعی کرده است اطمینان ما را نسبت به عدم اجاره سه جزیره به رژیم متجاوز صدام جلب کند ولی تفاوت گزارشات دریافتی از بغداد و یا حتی آنچه در مطبوعات و رسانه های گروهی کویت درج شده است از این اطمینان کاسته است.

کویت سه جزیره خود را واگذار کرد

رخدادهای 29 آبان 63

چکیده:

  • آیت الله خامنه ای: بسیج به معنای حضور سازمان یافته و مقتدرانه مردم در صحنه انقلاب است.

 

  • سردار رشید سپاه اسلام مهدی زین الدین فرمانده لشکر علی بن ابیطالب در جبهه جنگ به شهادت رسید.

 

  • موسوی: ایران به طور جدی تحولات مربوط به سه جزیره کویتی را دنبال می کند.

 

  • رئیس دیوان عالی کشور وارد دمشق پایتخت سوریه شد.

 

 دیدار مسئولین بسیج با آیت الله خامنه ای

در آستانه فرارسیدن پنجم آذرماه پنجمین سالگرد صدور فرمان امام امت مبنی بر تشکیل ارتش 20 میلیونی و همزمان با آغاز هفته  بسیج حجت الاسلام محمد علی رحمانی مسئول واحد بسیج مستضعفین به همراه قائم مقام و مسئولین قسمت های مختلف بسیج با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور و رئیس شورای عالی دفاع دیدار کردند. آیت الله خامنه ای در این دیدار گفت: از زمانی که نیروهای رزمنده بسیج وارد صحنه جنگ شدند. اوضاع جبهه های جنگ به نفع جمهوری اسلامی ایران تغییر کرد. با ورود نیروهای بسیج به میدان جنگ به یک حماسه انقلابی تبدیل شده و در حقیقت همین نیروهای بسیج هستند که میدان دار اصلی جبهه ها می باشند.

رئیس جمهور افزود: بسیج سازمانی برای نظارت یا کنترل بر مردم نیست بلکه بسیج همان مردمی هستند که برای دفاع از انقلاب اسلامی متشکل شده اند. بسیج به معنای حضور سازمان یافته و مقتدرانه مردم در صحنه های انقلاب و کنترل کننده اوضاع و مقابله کننده با معارضین است.(1)

 

شهادت مهدی زین الدین

لشکر علی بن ابیطالب و ستاد ناحیه مرکزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اطلاعیه ای را در مورد شهادت  مهدی زین الدیدن فرمانده لشکر علی بن ابیطالب منتشر کرد.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است: شهید مهدی زین الدین فرمانده سلحشور لشکر 17 علی بن ابیطالب (ع) و برادر شهیدش مجید زین الدین از پاسداران مقاوم و رزمنده سپاه اسلام و دو یار باوفای امام امت طی نبردی بی امان با دشمنان اسلام و ایادی استکبار جهانی در خطوط مقدم یکی از جبهه های نبرد به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. بر اساس این اطلاعیه مراسم تشییع پیکرهای پاک این عزیزان فردا در شهرستان قم برگزار می شود.

دفتر حزب جمهوری اسلامی قم نیز با انتشار اطلاعیه ای شهادت این سردار سرافراز سپاه اسلام را به پیشگاه امام امت تبریک و تسلیت گفت.(2)

 

موسوی: اخبار جزایر کویت را به صورت جدی دنبال می کنیم

در پی انتشار اخبار ضد و نقیض در مورد سه جزیره کویتی خبرگزاری جمهوری اسلامی در تماس با مهندس موسوی نخست وزیر نظر دولت را در این زمینه جویا شد.

نخست وزیر در این زمینه اظهار داشت: هر چند دولت کویت سعی کرده است اطمینان ما را نسبت به عدم اجاره سه جزیره به رژیم متجاوز صدام جلب کند و سفر ولیعهد کویت به این جزایر در همین راستا است لکن تفاوت گزارشات دریافتی از بغداد و یا حتی آنچه در مطبوعات و رسانه های گروهی کویت درج شده است، با توضیحات ارائه شده کاردار سفارت جمهوری اسلامی در وزارت خارجه کویت از این اطمینان کاسته است.

نخست وزیر افزود: ما به دلیل حساسیت مسئله به  صورت جدی تحولات مربوط به سه جزیره را دنبال خواهیم کرد. ما بارها اعلام کرده ایم که علاقمندیم در کنار همسایگان خود با صلح زندگی کنیم و این موضوع از اصول اساسی سیاست خارجی ماست لکن به طور قاطع اجازه توطئه علیه خود را به هیچ کس نمی دهیم. گفتنی است دولت عراق همزمان تلویحا تائید کرد که در رابطه با  این سه جزیره کویتی کمک هایی در اختیار رژیم عراق قرار گرفته است.(3)

 

سفر آیت الله موسوی اردبیلی به دمشق

آیت الله موسوی اردبیلی رئیس دیوان عالی کشور در راس هیئتی به دعوت همتای سوری خود وارد دمشق شد. آیت الله موسوی اردبیلی در فرودگاه مورد استقبال خالد الملکی وزیر دادگستری، محمد الخطیب وزیر اوقاف، راشد گیلانی معاون وزیر خارجه و مفتی سوریه و همچنین کاردار و اعضای سفارت جمهوری اسلامی ایران و نماینده امام در سوریه قرار گرفت.

آیت الله موسوی اردبیلی در فرودگاه دمشق درباره اهداف سفر خود به سوریه گفت: این سفر به دعوت مقامات قضایی سوریه صورت می گیرد و در جریان آن درباره مسائل قضاء در اسلام گفت و گو و تبادل نظر خواهد شد. گفتنی است در این سفر علاوه بر مقامات بلند پایه قوه قضائیه آقایان بشارتی قائم مقاوم وزارت امور خارجه و محمد هاشمی مدیر عامل سازمان صدا و سیما آیت الله موسوی اردبیلی را همراهی می کنند.(4)

منابع:

1. کیهان، 29 آبان 63، ص 2
2. جمهوری اسلامی، 29 آبان 63، ص 4
3. اطلاعات، 29 آبان 63، ص 3
4. اطلاعات، 29 آبان 63، ص 22

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول