اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

بررسی تحولات جنگ در نشست کویت

وزیر خارجه کویت در اجلاس شورای همکاری خلیج فارس مدعی شد جنگ ایران و عراق با گذشته بیش از 4 سال صلح، امنیت و ثبات منطقه و جهان را تهدید می کند ولی وی نگفت که چرا کویت با سرازیر کردن کمک های اقتصادی خود به عراق عملا در جهت شعله ور ساختن جنگ حرکت می کند.

بررسی تحولات جنگ در نشست کویت

رخدادهای 30 آبان 63

چکیده:

  • آیت الله خامنه ای: در اول انقلاب برخی لیبرال ها در دولت اصرار داشتند شعار مرگ بر آمریکا را از مردم بگیرند.

 

  • کنفرانس بررسی چگونگی حکومت آینده عراق هفته آینده در تهران تشکیل می شود.

 

  • معاون وزیر خارجه برای تحویل کمک های مردمی به قحطی زدگان اتیوپی عازم آدیس آبابا شد.

 

  • وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس تحولات جنگ  ایران و عراق را در کویت مورد بررسی قرار دادند.

 

آیت الله خامنه ای: تا زمانی که اسلام در میان مردم هست خستگی برای آنان مفهومی ندارد.

شهر یزد دیروز شاهد استقبال گرم مردم با ایمان و همیشه در صحنه این شهر از ریاست جمهوری و همراهان بود.

رئیس جمهور دیروز پس از ورود به شهر یزد در مسجد حظیره در اجتماع پرشکوه مردم و مسئولان این شهر سخنرانی کرد. رئیس جمهور در جمع مسئولان استان نیز سخنرانی و خطاب به آنها تاکید کرد: عناصر انقلابی را در ادارات به کار بگیرید و نیروهای انقلابی را در ادارات تقویت بکنید. دقت کنید با بها دادن به نیروهای متخصص خدای ناکرده منجر به منزوی ساختن نیروهای حزب الله و معتقد واقعی نشوید.

رئیس جمهور بعد از ظهر دیروز نیز در اجتماع باشکوه مردم یزد با اشاره به توطئه های استکبار جهانی برای تضعیف قدرت مردمی انقلاب اسلامی گفت: از اوائل پیروزی انقلاب سیاست زیرکانه دشمنان اسلام، گروهی از مسئولین ساده لوح را فریب داد به طوری که برخی از لیبرال ها معتقد بودند که می شود با آمریکا کنار آمد و حتی در هیئت دولت آن روز افرادی بودند که اصرار داشتند شعار مرگ بر آمریکا را از مردم بگیرند.

رئیس جمهور افزود: توطئه های دشمنان از طریق عوامل داخلیش هنوز در گوشه و کنار کشورمان وجود دارد و استعمارگران و متحدان آنان هنوز از انگیزه به زیر سلطه کشیدن انقلاب اسلامی غافل نشده اند. آیت الله خامنه ای تاکید کرد: کسانی که منتظر خسته شدن مردم هستند باید بدانند تا زمانی که اسلام در میان مردم هست خستگی برای آنان مفهومی ندارد.(1)

 

برگزاری نشست معارضین عراقی در ایران

در پی دعوت مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق جهت گردهمایی کادرهای مسلمان و نیروهای مبارز عراقی به منظور بررسی مسائل انقلاب اسلامی عراق این کنفرانس هفته آتی کار خود را در تهران آغاز خواهد کرد.

حجت الاسلام حکیم عضو و سخنگوی مجلس اعلای اسلامی عراق در رابطه با تشکیل این کنفرانس که سه روز به طول می انجامد گفت: امروز سقوط رژیم طاغوت و جنایتکار عراق قطعی و حتمی است و امت اسلامی عراق در آینده نزدیک شاهد سرنگونی این رژیم و در راس آن صدام کافر می باشد. هیئت سرپرستی برگزاری این کنفرانس نیز از همه نیروهای مبارز مسلمان و کاردان عراقی در سراسر جهان دعوت کرد تا در این کنفرانس شرکت کنند.(2)

 

سفر معاون وزیر امور خارجه به اتیوپی

جواد منصوری معاون فرهنگی و کنسولی وزارت امور خارجه صبح امروز در راس هیئتی به منظور تحویل کمک های مردم مسلمان ایران به قحطی زدگان کشور اتیوپی عازم آدیس آبابا شد.

وی که در این سفر حامل پیام آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان برای رئیس جمهور اتیوپی است دیروز طی یک مصاحبه مطبوعاتی در این زمینه گفت: اولین محموله کمک ایران صبح دیروز به کشور اتیوپی انتقال یافت و محموله های بعدی نیز طی روزهای آینده فرستاده خواهد شد. به گفته وی جمهوری اسلامی ایران به خاطر وظیفه و مسئولیتی که در برابر اصول اسلامی و اعتقادی خود دارد اقدام به ارسال کمک به اتیوپی کرده و قصد هیچ چگونه بهره برداری سیاسی یا تبلیغی از این مساله را ندارد.(3)

 

بررسی تحولات جنگ در نشست کویت

در اجلاس دیروز کویت وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس تحولات جنگ عراق و ایران را مورد بررسی قرار دادند. وزیر خارجه کویت در اجلاس افتتاحیه این نشست مدعی شد جنگ ایران و عراق با گذشته بیش از 4 سال صلح، امنیت و ثبات منطقه و جهان را تهدید می کند ولی وی نگفت که چرا کویت با سرازیر کردن کمک های اقتصادی خود به عراق عملا در جهت شعله ور ساختن جنگ حرکت می کند.

 روزنامه های کویت دیروز همزمان با شروع این اجلاس پیرامون دستور کار اجلاس وزرای امور خارجه کشورهای عضو شورای همکاری تاکید کردند این اجلاس همکاری دفاعی مشترک میان کشورهای عضو شورا و همچنین تحولات جنگ ایران و عراق و آماده ساختن گزارشی در مورد آن جهت ارائه به اجلاس سران را مورد بررسی قرار می دهد. روزنامه الوطن نیز نوشت: اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس که هفته آینده تشکیل خواهد شد تصمیمات سرنوشت سازی در رابطه با تحولات  منطقه خلیج فارس اتخاذ خواهد کرد.(4)

منابع:

1. اطلاعات، 30 آبان 63، ص 3
2. کیهان، 30 آبان 63، ص 3
3. کیهان، 30 آبان 63، ص 2
4.  اطلاعات، 30 آبان 63، ص 24

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول