اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

افشای جزئیات جدید از هواپیمای ربوده شده عربستان

جزئیات جدیدی از ماجرای گروگان گیری مسافران هواپیمای عربستانی که 2 روز پیش توسط هواپیماربایان به فرودگاه مهرآباد تهران آورده شده بود؛ منتشر شد.

افشای جزئیات جدید از هواپیمای ربوده شده عربستان

رخدادهای 16 آبان 63

چکیده:

  • مسافران هواپیمای ربوده شده عربستان تهران را ترک کردند.

 

  • سخنگوی ستاد انقلاب فرهنگی: افراد باتجربه و متخصص که دارای مدرک کلاسیک نیستند پس از یک آزمون در دانشگاه ها تدریس می کنند.

 

  • محاکمه اعضای کمیته مرکزی حزب منحله توده روز دو شنبه آغاز می شود.

 

  • 35 قاچاقچی بین المللی خود را تسلیم مقامات قضایی کردند.

 

  • ریگان بار دیگر رئیس جمهور آمریکا شد.

 

افشای جزئیات جدید از هواپیمای ربوده شده عربستان

جزئیات جدیدی از ماجرای گروگان گیری مسافران هواپیمای عربستانی که 2 روز پیش توسط هواپیماربایان به فرودگاه مهرآباد تهران آورده شده بود؛ منتشر شد.

 بر اساس این گزارش مسافران هواپیمای ربوده شده عربستان ساعت 11 و 57 دقیقه دیشب تهران را ترک کردند. دولت عربستان نیز از جمهوری اسلامی ایران برای آزاد سازی مسافران و خدمه هواپیما از ایران تشکر کرد. بر اساس این گزارش هواپیمای ربوده شده 117 مسافر و 15 خدمه داشت. و به علت نقص فنی در تهران مانده است تا پس از هماهنگی های لازم با شرکت هواپیمایی عربستان سعودی به آن کشور باز گردد. بر اساس این گزارش مسافران هواپیمای ربوده شده عربستان پس از آزادی اظهار داشتند که هواپیماربایان اهل یمن شمالی بودند و تقاضایی مبنی بر دریافت 80 میلیون دلار داشتند. بر اساس این گزارش سازمان انقلاب اسلامی جزیره العرب نیز با انتشار بیانیه ای هر گونه ارتباطی با ربایندگان هواپیما را رد کرد.(1)

 

تصمیمات جدید ستاد انقلاب فرهنگی

ستاد انقلاب فرهنگی در جلسه دیروز خود مسائل آموزشی و فرهنگی در موسسات آموزش عالی کشور را مورد بررسی قرار داد.

در پایان این جلسه آقای احمدی عضو و سخنگوی این ستاد در مصاحبه با خبرنگاران گفت: در زمینه تامین کادر، مدرس مورد نیاز دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور بر اساس طرحی افرادی که تجربیات مفید و تخصص در رشته خاصی دارند ولی مدارک کلاسیک ندارند پس از امتحان به عنوان مربی در موسسات آموزش عالی پذیرفته خواهند شد. به گفته وی تا کنون 120 نفر متقاضی شرکت در این آزمون در هفت رشته شده اند.

سخنگوی ستاد انقلاب فرهنگی در مورد دوره فوق لیسانس در دانشگاه ها نیز گفت: شرایط و برنامه های دوره تحصیلی در مقطع فوق لیسانس در اکثر رشته های تحصیلی مشخص شده است و در مورد دوره دکترا نیز آئین نامه ای تدوین شده که پس از ابلاغ به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی آنها که توانایی و امکانات پذیرش دانشجو را دارند اقدام به پذیرش دانشجوی دوره دکترا خواهند کرد.(2)

 

 محاکمه سران حزب توده

محاکمه اعضای مرکزی حزب توده ایران از دوشنه هفته آینده در محل زندان اوین آغاز خواهد شد. محاکمه این افراد علنی خواهد بود و خبرنگاران داخلی در آن حضور خواهند داشت. یک سخنگوی روابط عمومی دادستانی انقلاب اسلامی مرکز با اعلام این خبر گفت نورالدین کیانوری دبیر کل کمیته مرکزی حزب توده نیز در این دادگاه همراه با سایر اعضای مرکزی حزب توده محاکمه خواهد شد.(3)

 

تسلیم 110 قاچاقچی

با تسلیم شدن 35 نفر دیگر از قاچاقچیان حرفه ای و بین المللی به مقامات قضایی سیستان و بلوچستان تعداد قاچاقچیان نادم و تسلیم شده طی روزهای اخیر به 110 نفر رسید.

حاکم شرع دادگاه انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان در این باره اعلام کرد: در پی اجرای طرح تامین قضایی در سیستان و بلوچستان و دادن امان نامه به قاچاقچیان روز به روز بر تعداد قاچاقچیان نادم افزوده می شود. وی افزود: در پی اعلام تعدادی از قاچاقچیان زندانی مبنی بر تحویل 8 تن مواد مخدر و 53 قبضه سلام جنگی که در کوههای سیستان و بلوچستان مخفی می باشد دیروز نیز 3 تن مواد مخدر به همراه 18 قبضه سلام جنگی تحویل مقامات قضایی شد.(4)

 

پیروزی ریگان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

خبرگزاری ها از آمریکا گزارش دادند رونالد ریگان برای بار دوم به ریاست جمهوری آمریکا برگزیده شد و والتر ماندیل کاندیدای حزب دموکرات نیز به شکست خود مقابل ریگان اعتراف کرد. ماندیل پس از اعتراف به شکست خود در میان صدها تن از هوادارانش گفت: ما شکست خوردیم ولی تاریخ را ساختیم و مبارزه تازه شروع شده است طبق ارزیابی های انجام شده 90 میلیون از مردم آمریکا که 55 درصد از واجدین شرایط رای دادن را تشکیل می دهند به پای صندوق های رای رفته و رای داده اند. بر اساس این گزارش ریگان در 37 ایالت توانست اکثریت آراء را به خود اختصاص دهد.(5)

منابع:

1. اطلاعات، 16 آبان 63، ص 3
2. اطلاعات، 16 مهر 63، ص 2
3. کیهان، 16 آبان 63، ص 2
4. اطلاعات، 16 آبان 63، ص 17
5. کیهان، 16 آبان  63، ص 24

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول