اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

توقف مذاکرات لبنان و اسرائیل

نبیه بری وزیر: با توافق کرامی و جمیل مذاکرات نظامی بین دولت لبنان و اسرائیل را تا آزادی اسرای جنبش امل به حالت تعلیق درآورده است و این امر نیز به اعضای هیئت نظامی لبنان ابلاغ شده است.

توقف مذاکرات لبنان و اسرائیل

رخدادهای 20 آبان 63

چکیده:

  • آیت الله خامنه ای: تزکیه و خودسازی روحانیون شرط لازم حفظ اعتماد مردم و وظیفه امروز روحانیت است.

 

  • آیت الله منتظری: آنچه برای ما اصل و هدف است حفظ ارزش های مکتب و انقلاب است.

 

  • تیم وزنه برداری جمهوری اسلامی ایران با کسب 13 مدال طلا قهرمان آسیا شد.

 

  • دولت لبنان مذاکرات نظامی با رژیم صهیونیستی را به حالت تعلیق درآورد.

 

تاکید آیت الله خامنه ای بر خودسازی روحانیون

گروهی از طلاب مدرسه علمیه چیذر و عده ای از خانواده های شهدا با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان دیدار کردند.

آیت الله خامنه ای در این دیدار گفت: تمام کفر در مقابل تمامی ایمان قرار گرفته است و اگر ما قوی و نیرومند و پیگیر باشیم. اسلام حیات دوباره خود را با قوت و قدرت از سر خواهد گرفت و تجربه ما همه دنیا را تحت تاثیر قرار خواهد داد. همانطوری که متفکران، روشنفکران و آزادی خواهان دنیا و به خصوص آفریقا به ما می گویند شما ابرقدرت معنوی دنیا هستید و از لحاظ معنوی و فکری قطب دنیا هستید و ما این پرچم را در دست این ملت محکم خواهیم فشرد و خود را خواهیم ساخت و به اوج قله ای که اسلام در نظر گرفته خواهیم رسید.

آیت الله خامنه ای با تاکید بر تهذیب و خودسازی علما و روحانیت نیز گفت: وظیفه امروز روحانیون خودسازی، تهذیب، اصلاح و تزکیه خود است و این شرط لازم حفظ اعتماد مردم به روحانیت است. رئیس جمهور افزود: امروز باید مدارس دینی جدید در سراسر کشور ایجاد شود و حوزه های علمیه با بهترین وجهی تقویت شوند چرا که به فضلا و مجتهدین و حتی کسانی که به حد اجتهاد نرسیده اند به میزان زیادی احتیاج است.(1)

 

دیدار وزیر اطلاعات با آیت الله منتظری

حجت الاسلام ری شهری وزیر اطلاعات در قم با آیت الله منتظری دیدار کرد. در این دیدار آیت الله منتظری ضمن تاکید مجدد بر ظرافت و حساسیت کار اطلاعات اظهار داشت: کار اطلاعات امری دائر بین حرمت و وجوب است و لذا برای تشخیص موارد هر کدام باید افرادی انتخاب شوند که علاوه بر جنبه های اخلاقی و دینی افرادی عاقل، با کفایت و غیور باشند که هیچ گاه تحت تاثیر احساسات و انگیزه های تندروی و خشونت قرار نگیرند.

آیت الله منتظری افزود: آنچه برای ما اصل و هدف است حفظ ارزش های مکتب و انقلاب باید باشد و در مقام تعقیب و کشف مسائلی که باید کشف شود و یا حفظ امنیت کشور و افراد نباید به شکلی عمل نمایید که خدای ناکرده به ارزش های اصیل انقلاب و مکتب ضربه ای وارد شود و مردم را سرخورده کرد. ایشان در پایان بر لزوم همکاری وزارت اطلاعات با قوه قضائیه و هماهنگی کامل با آن تاکید کرد.(2)

 

قهرمانی ایران در مسابقات وزنه برداری آسیا

 شانزدهمین دور مسابقات وزنه برداری قهرمانی بزرگسالان قاره آسیا که با شرکت 9 کشور  در شهرستان تبریز جریان داشت با قهرمانی تیم وزنه برداری جمهوری اسلامی ایران دیروز پایان یافت و تیم وزنه برداری ایران با کسب 13 مدال طلا، 10 نقره و 7 مدال برنز قهرمان آسیا شد. دیروز در روز پایانی این مسابقات وزنه برداران ایرانی در چهار وزن 6 مدال طلا، 5 نقره و یک مدال برنز کسب کردند بنا بر همین گزارش در پایان شانزدهمین دور مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا نتایج امتیازات تیم های کشورهای شرکت کننده به این شرح است: تیم وزنه برداری ایران با کسب 302 امتیاز به مقام قهرمانی دست یافت. تیم وزنه برداری چین با کسب 282 امتیاز دوم شد و تیم وزنه برداری کره شمالی با کسب 266 امتیاز سوم شد.(3)

 

توقف مذاکرات لبنان و اسرائیل

نبیه بری وزیر مشاور در امور جنوب و بازسازی لبنان طی یک کنفرانس مطبوعاتی در بیروت اعلام کرد: با توافق کرامی و جمیل مذاکرات نظامی بین دولت لبنان و اسرائیل را تا آزادی اسرای جنبش امل که چند روز پیش توسط صهیونیست ها دستگیر شده اند به حالت تعلیق درآورده است و این امر نیز به اعضای هیئت نظامی لبنان ابلاغ  شده است.

وی ضمن دعوت از مردم جنوب لبنان برای اعتصاب عمومی بر ضد رژیم صهیونیستی گفت: هرگز اجازه نخواهیم داد اسرائیل ما را وادار به مذاکرات سیاسی کند. سخنگوی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در واکنش به بیانیه دولت لبنان در مورد تعلیق مذاکرات گفت: اسرائیل در حال بررسی این بیانیه است.(4)

منابع:

1. کیهان، 20 آبان 63، ص 2
2. کیهان، 20 آبان 63، ص 2
3. جمهوری اسلامی، 20 آبان 63، ص 9
4. اطلاعات، 20 آبان  63، ص 16

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول