اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

آمادگی 4 هزار قاچاقچی برای تسلیم شدن

حدود 4 هزار نفر از قاچاقچیان در سیستان و بلوچستان اظهار ندامت کرده و آماده تسلیم به مقامات قضائی استان هستند.

آمادگی 4 هزار قاچاقچی برای تسلیم شدن

رخدادهای 5 آبان  63

چکیده:

  • آیت الله خامنه ای: در عملیات میمک ثابت کردیم که در جبهه ها ظفرمند هستیم.

 

  • نخست وزیر خواستار همکاری دانشگاهیان در حل مسائل اقتصادی کشور شد.

 

  • 4 هزار قاچاقچی آمادگی خود را جهت تسلیم به مقامات قضایی اعلام کردند.

 

  • ایران برای حفظ موقعیت اوپک با کاهش تولید نفت موافقت کرد.

 

دیدار روحانیون حزب جمهوری اسلامی با رئیس جمهور

جمعی از روحانیون حزب جمهوری اسلامی واحد تهران با آیت الله خامنه ای دبیر کل حزب  جمهوری اسلامی دیدار کردند.

آیت الله خامنه ای در این دیدار ضمن تشریح عملیات پیروزمندانه میمک گفت: صدام با زحمات زیادی سعی کرده بود با استفاده از تاخیری که در بین عملیات های ما وجود داشت به متحدان و حامیان و قدرت های جهانی بقبولاند که پیروزی های جمهوری اسلامی و همچنین شکست های پی در پی رژیم عراق به پایان رسیده است. اما این عملیات همچون بمبی اثر خود را گذاشت و دشمن را حیرت زده و وحشت زده کرد.

رئیس جمهور افزود: برای آنها که انتظار داشتند ایران خود را برای حمله در یک منطقه دیگر آماده کند عملیات در جبهه میمک غیرمنتظره بود و خوشبختانه این عملیات با کمال موفقیت تحقق پذیرفت و اسیران زیادی نیز از نیروهای متجاوز به دست رزمندگان اسلام افتاد. در عملیات میمک ثابت کردیم که در جبهه ها ظفرمند هستیم. رئیس جمهور افزود: این که جمهوری اسلامی در جنگ تحمیلی بر محاکمه و مجازات صدام تاکید می کند به خاطر این است که بزرگترین ضربه غیر قابل جبران را به متجاوز وارد آورد تا دیگر کسی به تجاوز تشویق نشود.(1)

 

تاکید موسوی بر قطع وابستگی اقتصاد کشور به نفت

مهندس میرحسین موسوی نخست وزیر در دیدار با روسا و مسئولین دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و وزیر فرهنگ و آموزش عالی از دانشگاهیان خواست تا برای قطع وابستگی اقتصاد کشور به درآمدهای نفتی با دولت همفکری کنند.

آقای موسوی با تاکید بر لزوم رسیدگی سریع به نیازها و مشکلات دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی اظهار داشت: فعالیت دانشگاه ها و نظام دانشگاهی نوین که بر اساس معیارهای اسلامی در حال شکل گرفتن است نشانی از قدرت نظام ما از یک سو و توجه این نظام به فرهنگ و مبتنی بودن انقلاب ما بر مبنای فرهنگی از سوی دیگر است. نخست وزیر افزود: دانشگاه های ما برای همگامی با انقلاب نیاز به تقویت و رشد همه جانبه دارند و باید پیوسته در جهت رشد آنها کوشید.(2)

 

آمادگی 4 هزار قاچاقچی برای تسلیم شدن

حدود 4 هزار نفر از قاچاقچیان در سیستان و بلوچستان اظاهر ندامت کرده و آماده تسلیم به مقامات قضایی استان هستند.

در پی سمینار اخیر روحانیون اهل تشیع و تسنن و صدور قطعنامه ای در 12 ماده مبنی بر تحریم هر گونه خرید و فروش و استعمال مواد مخدر 18 تن از قاچاقچیان گمراه خود را تسلیم مقامات قضایی استان کرده و طی مراسمی از سوی دادستانی انقلاب اسلامی در زاهدان امان نامه دریافت کردند. تا کنون طی 3 مرحله به بیش از 57 نفر از این نادمین که خود را تسلیم کرده اند امان نامه اهدا شده است. بنا بر این گزارش قاچاقچیان نادم پس از تسلیم شدن 4 تن مواد مخدر به همراه 200 قبضه اسلحه به دادسرای انقلاب اسلامی استان تحویل دادند. براساس همین گزارش 4 هزار قاچاقچی نیز آمادگی خود را برای تسلیم اعلام کرده اند.(3)

 

ایران خواستار کاهش تولید نفت شد

وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران طی بیانیه ای نقطه نظرات و مواضع خود را در رابطه با تشکیل اجلاس مشورتی اوپک که روز دوشنبه 7 آبان ماه جاری 29 اکتبر در ژنو تشکیل می شود اعلام کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران معتقد است تنها راه تقویت بازار و جلوگیری از سقوط قیمت ها کاهش تولید و کنترل آن به منظور برقراری تعادل بین عرضه و تقاضا بوده و لازم است کلیه کشورهای عضو اوپک در این زمینه همکاری لازم را بنمایند. کشورهای عضو اوپک می توانند با حفظ وحدت و یکپارچگی و با یک اقدام راسخ در جهت کاهش تولید خود در مقابل توطئه دولت های استکباری مقاومت نمایند.

در پایان بیانیه وزارت جمهوری اسلامی ایران آمده است: ایران به دفعات ضمن دفاع از مواضع حقه خود این مطلب را عملا ثابت کرده و نشان داده است که کشورهای مستضعف جهان می توانند در مواقع لزوم در مقابل دسایس و تهدیدات ابرقدرت ها و استکبار جهانی ایستادگی کنند.(4)

منابع:

1. جمهوری اسلامی، 5 آبان  63، ص 12
2. کیهان، 5 آبان  63، ص 2
3. جمهوری اسلامی، 5 آبان  63، ص 4
4. اطلاعات، 5 آبان 63، ص 4

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول