اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

گلوله باران فلسطینیان در سالگرد کشتار صبرا و شتیلا

ساکنین اردوگاه های صبرا و شتیلا در جنوب لبنان دیروز به مناسبت دومین سالگرد جنایت صهیونیست ها در این دو اردوگاه دست به یک اعتصاب عمومی زدند.

گلوله باران فلسطینیان در سالگرد کشتار صبرا و شتیلا

رخدادهای 27 شهریور 63

چکیده:

  • طی حکمی از سوی امام امت آیت الله مهدوی کنی به سمت تولیت مدرسه مروی منصوب شد.

 

  • با هوشیاری مسئولین یک توطئه دیگر هواپیماربایی شکست خورد.

 

  • آیت الله منتظری: اگر اجازه انتقاد داده نشود به زودی انقلاب از داخل می پوسد.

 

  • 1900 تن از ارتشیان مسلمان عراقی به دلیل خودداری از جنگ با جمهوری اسلامی ایران اعدام شدند.

 

  • صهیونیست ها در سالگرد کشتار صبرا و  شتیلا فلسطینی ها را به گلوله بستند.

 

امام خمینی طی حکمی آیت الله مهدوی کنی را به سمت تولیت مدرسه مروی منصوب کردند.

در بخشی از حکم امام خمینی آمده است: با حسن تدبیر و مدیریت و ثاقت و امانت که در جناب عالی محرز است، مناسب دیدم برای تصدی امور مدرسه مروی با تمام متعلقات آن از موقوفات و غیره به جناب عالی زحمت دهم، لهذا جناب عالی را به سمت متولی مدرسه مروی و موقوفات و کتابخانه و آنچه متعلق به آن است منصوب نمودم. امید است خداوند تعالی به جناب عالی توفیق مرحمت فرماید در تمشیت امور آن جا خصوصاً تقویت جنبه های علمی و تقوایی و تربیت فضلا و علماء انشاء الله تعالی. علما و مدرسین تهران دامت برکاتهم کوشش نمایند در تعلیم و تربیت طلاب محترم مدرسه و با رفت و آمد خودشان چنانچه سیره سلف صالح رحمهم الله بود این مدرسه را با علم و عمل روشنی بخشند. (1)

 

 خنثی شدن توطئه هواپیماربایی در مسیر تهران-بوشهر

تازه ترین تلاش مزدوران آمریکا برای هواپیماربایی با هوشیاری تمام خنثی شد. بر اساس این گزارش دیروز تلاش مذبوحانه سه تن دیگر از عوامل امپریالیزم و صهیونیسم برای ربودن یک فروند هواپیمای مسافربری ایران ایر عقیم ماند و .نیروهای  انتظامی با هوشیاری کامل سه تن هواپیماربای مسلح را که قصد ربودن یک فروند هواپیمای مسافربری را داشتند شناسایی و دستگیر کردند. هواپیماربایان قصد داشتند هواپیمای مسافربری مسیر تهران-بوشهر را پس از ربودن در آسمان ایران به فرانسه ببرند. گفتنی است هفته گذشته نیز 4 منافق قصد داشتند یک فروند هواپیمای مسافربری را در مسیر تهران شیراز ربوده و به عراق ببرند که هر 4 نفر دستگیر شدند.(2)

 

دیدار شورای فرماندهی سپاه منطقه یک با آیت الله منتظری

شورای فرماندهی سپاه پاسداران منطقه یک و شهرستان قم به همراه عده ای از مسئولین پادگان منظریه قم با آیت الله منتظری دیدار کردند.

آیت الله منتظری در این دیدار گفت: نباید زبان افرادی که در هر ارگان یا حوزه علمیه صادقانه و دوستانه معایب را می گویند و انتقاد می کنند قطع نمود بلکه باید به آنها اجازه انتقاد صحیح و سازنده را باید داد اینطور نباشد که هر کسی خواست یک کلمه از کاری که شده انتقاد کند او را اخراج یا از خدمت ممنوع و یا محروم کنیم.

آیت الله منتظری افزود: اگر این حالت در کشور و نظام بوجود آمد و اجازه انتقاد کردن داده نشد نتیجه طبیعی آن روی کارآمدن افراد متملق و چاپلوس و ضعیف و منزوی شدن افراد قوی، فهمیده و باشعور خواهد بود و به زودی انقلاب از داخل می پوسد و منفجر می شود.(3)

 

اعدام 1900 عراقی در زندان ابوغریب

رژیم بعثی عراق در ادامه ظلم و ستم خود نسبت به مردم در بند عراق و اعزام اجباری آنها به جبهه های جنگ طی روزهای چهارم و پنجم شهریور ماه جاری 1900 تن از ارتشیان مسلمان عراقی را به علت خودداری از جنگ با جمهوری اسلامی ایران پس از بازداشت در زندان ابوغریب به جوخه های اعدام سپرده است.

بر اساس این گزارش هفته نامه عرب زبان الجهاد با اعلام این خبر در گزارش اخیر خود نوشت علت اعدام این افراد عدم ایمان آنها به جنگ برپاشده از سوی صدام عفلقی است. گزارش دیگری از عراق نیز حاکیست اخیرا تعداد 400 تن از انقلابیون مسلمان عراقی از اهالی شهرک الثوره از توابع استان بغداد پس از بازداشت و شکنجه شدن توسط رژیم بعثی اعدام شده اند.(4)

 

اعتصاب  فلسطینیان در جنوب لبنان

ساکنین اردوگاه های صبرا و شتیلا در جنوب لبنان دیروز به مناسبت دومین سالگرد جنایت صهیونیست ها در این دو اردوگاه دست به یک اعتصاب عمومی زدند.

خبرگرازی آلمان نیز گزارش داد 10 هزار فلسطینی دیروز به طرف محل یادبود کشته شدگان قتل عام دو سال قبل توسط صهیونیست ها راهپیمایی کرده و دسته گل هایی را بر مزار بستگان خود قرار دادند. بر اساس این گزارش در اکثر اردوگاه های فلسطینی به مناسب سالگرد این جنایت تظاهرات برگزار شد. برخی اردوگاه ها نیز شاهد درگیری های گسترده بین فلسطینی ها و اشغالگران بود و سربازان اشغالگر با شلیک گلوله و گاز اشک اور با تظاهرکنندگان مقابله کردند. شماری از فلسطینی ها نیز در این تظاهرات بازداشت شدند. رژیم صهیونیستی همچنین دیروز مقررات منع آمد و شد در برخی از اردوگاه های فلسطینی به اجرا گذاشت.(5)

منابع:

1. جمهوری اسلامی، 27 شهریور 63، ص 2
2. اطلاعات، 27 شهریور 63، ص 2
3. اطلاعات، 27 شهریور 63، ص 3
4. کیهان، 27 شهریور 63، ص 24
5. کیهان، 27 شهرویر 63 ، ص 24

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول