اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

اجلاس دفاعی کشورهای منطقه در عربستان

اجلاس دو روزه و محرمانه وزرای خارجه و دفاع 6 کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس برای تهیه یک منشور دفاعی مشترک از دیروز در اقامتگاه تابستانی سعودی ها آغاز شد.

اجلاس دفاعی کشورهای منطقه در عربستان

رخدادهای 28 شهریور 63

چکیده:

  • آیت الله خامنه ای: امروز روزی نیست که توقف و رکود در حوزه های علمیه جایز باشد.

 

  • ایران آمادگی خود را برای پذیرش خانواده های  اسرای عراقی در هفته جنگ اعلام کرد.

 

  • پلیس عربستان در حمله به حجاج ایرانی تعدادی را به شدت مجروح کرد.

 

  • اجلاس دو روزه وزرای خارجه و دفاع 6 کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس آغاز شد.

 

آیت الله خامنه ای: ما باید فقه و فقیه را هر چه می توانیم غنی کنیم

مدرسین و طلاب مدارس علمیه و گروهی از روحانیون سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران در آستانه شروع سال تحصیلی جدید با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان دیدار کردند.

رئیس جمهور در این دیدار گفت: اگر مایه های اصلی جمهوری اسلامی که درک و فهم صحیح از اسلام و متون اسلامی و حدیث و روایات است و همچنین فقهائی را که دارای این مایه هستند تقویت نکنیم این جمهوری در آینده وجود نخواهد داشت. آن چیزی که می تواند همه قشرها را به میدان بکشد جز درک دینی و ایمان اسلامی نیست. لذا ما باید این دو مایه اصلی یعنی فقه و فقیه را هر چه می توانیم غنی کنیم.

آیت الله خامنه ای با تاکید بر ادامه شیوه تدریس سنتی در حوزه ها و جلوگیری از تضییع اوقات طلاب افزود: چرخ حرکت حوزه های علمیه برای تقویت فقیه یک لحظه نباید متوقف شود. کسانی که در آینده فقیه خواهند شد همان بازوهایی هستند که حرکت عظیم این انقلاب را ادامه خواهند داد. امروز باید بدقت در فقه اسلامی در زمینه مقولات اقتصادی، مالیات ها، قضاء و شهادات و غیره دقت و مطالعه شود تا یک اسلام قوی و متقن به جهانیان عرضه شود.(1)

 

حضور خبرنگاران 20 کشور جهان در ایران به مناسبت هفته جنگ

نخست وزیر در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اعلام کرد: خانواده های اسرای عراقی برای تجدید دیدار با فرزندان خود و نیز آشنا شدن با نحوه زندگی اسرا می توانند با شروع هفته جنگ مجددا از ایران دیدار کنند.

آقای موسوی از صلیب سرخ جهانی خواست در جهت تحقق این مهم تمام مساعی خود را به کار بگیرد و برای موافقت حکام بغداد مقامات این رژیم را تحت فشار قرار داد.

گفتی است در پی دعوت قبلی نخست وزیر از خانواده های اسرای عراقی و علی رغم کارشنکی رژیم بعثی تعداد زیادی از خانواده های عراقی موفق شدند با فرزندان اسیر خویش در ایران دیدار کنند. در 6 ماه گذشته نیز 322 خانواده عراقی با فرزندانشان در ایران ملاقات کرده اند. از سوی دیگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز اعلام کرد از خبرنگاران بیش از 20 کشور جهان دعوت شده است که در مراسم چهارمین سالگرد جنگ تحمیلی در هفته جنگ شرکت کنند.(2)

 

یورش پلیس عربستان به حجاج ایرانی

بر اثر هجوم وحشیانه ماموران امنیتی سعودی به حجاج ایرانی در مقابل قبرستان بقیع و حرم حضرت رسول (ص) تعدادی از حجاج به شدت مضروب و جمعی دیگر دستگیر و روانه بازداشتگاه های پلیس عربستان شدند.

بر اساس این گزارش به دنبال تشییع جنازه پرشکوه یکی از حجاج ایرانی در مدینه که با حضور انبوه حجاج ایرانی برگزار شد و شرطه های سعودی به دلیل کثرت جمعیت نتوانسته بودند عکس العملی از خود نشان دهند دیروز به بهانه های مختلف و در مقابل قبرستان بقیع به ضرب و شتم حجاج و دستگیری ایرانیان پرداختند که تا کنون چند تن از حجاج بر اثر این هجوم وحشیانه مضروب و تعدادی دیگر در بازداشت سعودی به سر می برند. بر اساس این گزارش 15 هزار نفر از حجاج ایرانی در مکه به سر می برند که ظرف دو روز آینده به جده منتقل شده و به کشورمان بازخواهند گشت.(3)

 

آغاز اجلاس دفاعی کشورهای منطقه در عربستان

اجلاس دو روزه و محرمانه وزرای خارجه و دفاع 6 کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس برای تهیه یک منشور دفاعی مشترک از دیروز در اقامتگاه تابستانی سعودی ها آغاز شد.

شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی ولیعهد و وزیر دفاع قطر در جلسه افتتاحیه این اجلاس بر اتخاذ یک استراتژی دفاعی مشترک به عنوان یک ضرورت برای مقابله با خطرات مستقیم در منطقه خلیج فارس تاکید کرد. بر اساس این گزارش منابع سیاسی عرب اعلام کردند تمرینات مشترک و نظامی وسیع کشورهای عضو این شورا به زودی در خاک عربستان آغاز می شود. منشور دفاعی و دیگر پیشنهادات این اجلاس قرار است برای تائید به شورای سران که قرار است در 18 نوامبر (27 آبان ماه) در کویت تشکیل شود ارائه خواهد شد.(4)

منابع:

1. جمهوری اسلامی، 28 شهریور 63، ص 12
2. کیهان، 28 شهریور 63، ص 1
3. اطلاعات، 28 شهریور 63، ص 14
4. اطلاعات، 28 شهریور 63، ص 16

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول