اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

سفر نماینده آمریکا به لبنان

ریچارد مورفی معاون وزیر خارجه آمریکا دیروز با جمیل رئیس جمهور و رشید کرامی نخست وزیر لبنان درباره خروج اسرائیل از جنوب لبنان گفت و گو کرد.

سفر نماینده آمریکا به لبنان

رخدادهای 7 مهر 63

چکیده:

  • در آخرین روز از هفته جنگ رئیس جمهور از معلولین و جانبازان انقلاب عیادت کردند.

 

  • موسوی: با رژیم فعلی عراق هرگز بر سر میز مذاکره نخواهیم نشست.

 

  • آیت الله منتظری: ما راهی  جز مقاومت و بدست آوردن  پیروزی نهایی در جنگ نداریم.

 

  • طرح 8 ماده ای رژیم صهیونیستی برای عقب نشینی از لبنان تسلیم سوریه شد.

 

آیت الله خامنه ای: فرزندان شهدا باید بدانند که خون عزیزانشان هدر نخواهد رفت

در ششمین روز از هفته جنگ روز تجلیل از ایثارگران آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان در مهد کودک فرمانیه و کودک سرای یاسر حضور یافت و ضمن دلجویی از فرزندان شهدا و عیادت از معلولین و جانبازان با خانواده های شهدای انقلاب اسلامی دیدار کرد.

در این بازدید که آقای کروبی سرپرست بنیاد شهید نیز حضور داشت آیت الله خامنه ای طی سخنانی گفت: فرزندان شهدا باید بدانند که خون عزیزانشان هدر نرفته و نخواهد رفت در این دوران ها جوهرهای وجود شناخته می شود و هر کس می تواند برای تحقق رسالت های اسلام گام بردارد.

بر اساس این گزارش رئیس جمهور همچنین به بیمارستان دکتر چمران رفته و از مجروحین جنگی در این بیمارستان عیادت کرد و ضمن تفقد و دلجویی از آنان یک جلد قرآن مجید به آنان اهدا کرد.(1)

 

دیدار خبرنگاران خارجی با نخست وزیر

به مناسبت برگزاری هفته جنگ تحمیلی عراق علیه ایران گروهی از خبرنگاران مطبوعات خارجی که به کشورمان آمده اند با مهندس میرحسین موسوی نخست وزیر کشورمان دیدار کردند.

آقای موسوی در جمع این خبرنگاران گفت: به دلیل تبعیت از سیاست نه شرقی و نه غربی ما ترجیح می دهیم با کشورهای جهان سوم اگر چه به صورت وابسته ارتباط تجاری داشته باشیم تا با کشورهای امپریالیستی و استعماری.

نخست وزیر در مورد شرایط ایران برای پایان جنگ نیز گفت: ما با رژیم فعلی عراق هرگز بر سر میز مذاکره نخواهیم نشست. اصولا یکی از شرایط ما حذف رژیم بعثی عفلقی در عراق است. زیرا این رژیم یک رژیم متجاوزی است و تا هنگامی که این رژیم در عراق وجود داشته باشد در منطقه صلحی که به نفع ملت های مسلمان باشد برقرار نخواهد شد. این نکته ای است که باید مورد توجه قرار بگیرد. موضوع خسارات و سایر مسائل در مراحل بعدی شروط ما قرار دارد.

آقای موشوس تاکید کرد: اینکه جنگ فعلی موجب تفرقه میان کشورهای اسلامی شده است ما اعتقادی به این موضوع نداریم بر عکس فکر می کنیم جنگی که علیه ما آغاز شده است یک میلیارد مسلمان جهان را بیشتر متوجه آرمان ها و اهداف و ارزش های انقلاب اسلامی ما کرده است.(2)

 

 دیدار افسران و درجه داران نیروی هوایی با آیت الله منتظری

حدود 500 تن از افسران و درجه داران پرسنل نیروی هوایی به همراه فرمانده و نماینده امام در این نیرو با آیت الله منتظری دیدار کردند.

آیت الله منتظری در این دیدار در مورد هفته جنگ و آثار معنوی آن تاکید کرد: امیدوارم این هفته جنگ سرآغاز یک تحرک و تحول جدیدی باشد. ملت ما از اول اهل جنگ نبود و این جنگ را دشمنان اسلام و انقلاب به ما تحمیل کردند ولی اکنون که بیش از 4 سال از این جنگ و تجاوز می گذرد ملت ما راهی جز ایستادن و مقاومت کردن در برابر توطئه های دشمنان و به دست آوردن پیروزی نهایی ندارد.

آیت الله منتظری از مسئولین کشور نیز خواست تا بیش از پیش از مغزهای مخترع در تمام رشته ها و به خصوص در صنایع نظامی و نیروهای مسلح حمایت مادی و معنوی کنند و  بدون سیستم اداری و کاغذ بازی امکانات لازم را در اختیار این قشر ارزنده و مبتکر قرار دهند تا بزودی نیروهای مسلح ما از هر نظر مستقل شود.(3)

 

دیدار مورفی با رئیس جمهور و نخست وزیر لبنان

خبرگزاری ها گزارش دادند ریچارد مورفی معاون وزیر خارجه آمریکا دیروز با جمیل رئیس جمهور و رشید کرامی نخست وزیر لبنان درباره خروج اسرائیل از جنوب لبنان گفت و گو کرد.

کرامی پس از این نشست سه ساعته به خبرنگاران گفت نشانه هایی وجود دارد که احتمالا اسرائیل از جنوب لبنان عقب نشینی خواهد کرد. السفیر نیز گزارش داد مورفی یک پیشنهاد هشت ماده ای از جانب اسرائیل برای عقب نشینی احتمالی از لبنان را تسلیم عبدالحلیم خدام معاون رئیس جمهور سوریه کرده است. پرز نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز اخیرا اظهار امیدواری کرده بود که ظرف چند هفته آینده در مورد این عقب نشینی تصمیم گیری شود.(4)

منابع:

1. جمهوری اسلامی، 7 مهر 63، ص 12
2. اطلاعات، 7 مهر 63، ص 3
3. اطلاعات، 7 مهر 63، ص 3
4. کیهان، 7 مهر 63، ص 28


انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول