اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

مناسبت ترین جا برای شعار مرگ بر آمریکا

آیت الله منتظری: بر اساس آیات سوره برائت و سایر آیات قرآن و مشی رسول الله مناسب ترین جائی که باید شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل به جهانیان اعلام شود مراسم حج است.

مناسبت ترین جا برای شعار مرگ بر آمریکا

رخدادهای 10 مرداد 63

چکیده:

  • هواپیمای ربوده شده فرانسوی در فرودگاه مهرآباد تهران بر زمین نشست.

 

  • آیت الله منتظری: مناسبترین جائی که باید در آن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل به جهانیان اعلام شود مراسم حج است.

 

  • هاشمی: تحقق شرط محاکمه صدام ما را به پایان جنگ نزدیکتر می کند.

 

  • سازمان جهاد اسلامی مسئولیت مین گذاری کانال سوئز را به عهده گرفت.

 

آغاز مذاکرات وزارت امورخارجه با هواپیما ربایان در فرودگاه  مهرآباد

یک هواپیمای بوئینگ مسافربری 737 متعلق به شرکت هواپیمایی ایرفرانس بعد از ظهر دیروز با  58 مسافر و 6 خدمه در پرواز فرانکفورت-پاریس ربوده شد و در ساعت  9 و 30 دقیقه شب به وقت تهران در ژنو بر زمین نشست. سپس هواپیمای ربوده شده پس از سوختگیری عازم بیروت شد هواپیمای مذکور از بیروت نیز عازم قبرس شد بر اساس گفته خلبانان در داخل هواپیما نیز بر اثر درگیری احتمالا یک نفر کشته شده است این تیراندازی در داخل کابین خلبان رخ داده است.

بنا بر گزارش های رسیده هواپیما قبرس را ترک کرده و مقصد بعدی نیز تهران بوده است که ساعت 6 و 4 دقیقه صبح امروز هواپیمای ربوده شده در فرودگاه مهرآباد بر زمین نشست. بر اساس گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ربایندگان سه نفر هستند اما هنوز هویت آنها مشخص نیست. هواپیما 58 مسافر و  6 خدمه دارد  ساعت 8 و 25 دقیقه صبح امروز هیئتی از سوی وزارت امور خارجه برای مذاکره با هواپیماربایان وارد فرودگاه مهرآباد شد برخی خبرگزاری ها گزارش دادند با توجه به همزمانی این هواپیماربایی با سفر وزیر تجارت فرانسه به عراق ممکن است این هواپیماربایی کار مجاهدین عراقی باشد .مجلس اعلای انقلاب اسلامی در این زمینه اظهار بی اطلاعی کرده است.(1)

 

دیدار مسئولین حج با آیت الله منتظری

به مناسبت هفته حج گروه زیادی از روحانیون، مدیران و ناظران کاروان های حج به همراه آقایان موسوی خوئینی ها نماینده امام و سرپرست حجاج ایرانی و سید محمد خاتمی وزیر ارشاد اسلامی با آیت الله منتظری دیدار کردند.

در این دیدار آیت الله منتظری گفت: اگر دولت سعودی به جای تشکیل کنفرانس های فرمایشی و استعماری حجاج را آزاد می گذاشت و از تظاهرات ضد آمریکایی و ضد اسرائیلی جلوگیری نمی کرد اسرائیل این اندازه جسور نمی شد و به خود اجازه نمی داد که این چنین بر اسلام و مسلمین در جنوب لبنان و فلسطین بتازد.

آیت الله منتظری افزود: بر اساس آیات سوره برائت و سایر آیات قرآن و مشی رسول الله مناسب ترین جائی که باید شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل به جهانیان اعلام شود مراسم حج است و در مراسم حج است که حجاج ایرانی باید حجاج ملت های مظلوم را  از رمز پیروزی انقلاب اسلامی در ایران آگاه سازند.(2)

 

دیدار سفیر ژاپن با هاشمی

عصر دیروز سفیر ژاپن در ایران با آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.

سفیر ژاپن در این دیدار از توسعه روابط دو کشور در زمینه های سیاسی و اقتصادی ابراز خشنودی کرد و گفت: امیدوارم در زمینه های فرهنگی و ورزشی نیز همکاری هایی داشته باشیم. وی افزود: ما از ایران به خاطر این که به کشتی ها حمله نمی کند و شهرها را نمی زند و از بمب شیمیایی استفاده نکرده است سپاسگذاریم.

در این دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی نیز گفت: چیزی را که همه می دانند صدام جنگ را آغاز کرده و باید محاکمه شود و اگر این شرط محقق شود ما را به پایان جنگ نزدیکتر می کند و کشورهای منطقه باید اطمینان داشته باشند اگر دست از حمایت صدام بردارند در صلح و آرامش در کنار ما زندگی خوبی خواهند داشت.(3)

 

مین گذاری در کانال سوئز

خبرگزاری فرانسه گزارش داد شخص ناشناسی در یک تماس تلفنی با دفتر این خبرگزاری در پاریس از سوی سازمان جهاد اسلامی مسئولیت انفجارهای خلیج سوئز را در مصر بر عهده گرفت. وی که اظهار می داشت از قرس تماس می گیرد گفت: جهاد اسلامی 190 مین در کانال سوئز و باب المندب کار گذاشته است و اگر سیاست امپریالیسم در خاورمیانه و منطقه عربی ادامه یابد مین های دیگری نیز کار گذاشته خواهد شد. وی گفت: آمریکا به خاطر منافع امپریالیستیش گسترش جنگ ایران و عراق را تشویق می کند و بدین صورت است که از ما به خاطر نفتمان تشکر می کند. گفتنی است طی سه روز گذشته سه کشتی با برخورد با این مین ها خسارات فراوانی دیده اند.(4)

منابع:

1. اطلاعات، 10 مرداد 63، ص 3
2. اطلاعات، 10 مرداد 63، ص 3
3. جمهوری اسلامی، 10 مرداد 63، ص 12
4. کیهان، 10 مرداد 63، ص 24

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول