اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

نیروی های اشغالگر اسرائیل عصبی شده اند

شبکه تلویزیونی ای بی سی آمریکا: نیروهای اشغالگر اسرائیلی در لبنان عصبی شده اند و به سوی رهگذران بی گناه شلیک می کنند.

نیروی های اشغالگر اسرائیل عصبی شده اند

رخدادهای 6 مرداد 63

چکیده:

  • اولین سوپر اتاندار عراق با آتش شکاری های  ایران بر فراز خلیج فارس سرنگون شد.

 

  • محموله جدید بمب های خوشه ای از شیلی تحت تدابیر شدید امنیتی به بغداد ارسال شد.

 

  • کلیه پست های های بلاتصدی در ارگان های دولتی حذف می شود.

 

  • با حضور 141 کشور بازی های المپیک لوس آنجلس آغاز شد.

 

  • شبکه ای بی سی آمریکا: نیروهای اسرائیلی در لبنان عصبی شده اند.

 

سقوط اولین سوپراتاندار عراق در خلیج فارس

ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که در ساعت 14 و 10 دقیقه روز پنج شنبه (2 روز پیش) یک فرونده هواپیمای متجاوز عراقی از نوع سوپر اتاندار بر فراز آبهای خلیج فارس هدف آتش یکی از جنگنده های ما قرار گرفت و سرنگون شد.

خبر دیگر از جبهه های جنگ اینکه دیروز گروهی از گزارشگران آلمانی و اندونزیایی از جزایر مجنون دیدن کردند. در جریان این دیدار گزارشگر کانال یک تلویزیون آلمان از روحیه بالای رزمندگان اسلام تمجید کرد و گفت بر خلاف آنچه پیش از این شنیده و خوانده بود این جزیره از نظر نظامی مجهز و مهیا و مستحکم است و کودکان نیز در این جزایر حضور ندارند.(1)

 

ارسال بمب های خوشه ای به عراق

دولت  شیلی یک محموله دیگر از بمب های خوشه ای برای استفاده در جنگ علیه ایران به عراق فروخت.

 بر اساس گزارشات رسیده از سانتیاگو این محموله دوشب پیش تحت تدابیر شدید امنیتی در یک هواپیمای نظامی متعلق به عراق بارگیری شد. عراق قبلا نیز دو محموله بمب های خوشه ای ساخت شیلی دریفات کرده بود. یاداوری می شود بمب های خوشه ای با تکنولوژی آمریکایی در شیلی مونتاژ می شوند. همزمان با ارسال این محموله خبرگزاری ها گزارش دادند وزیر بازرگانی فرانسه نیز برای یک دیدار دو روزه وارد بغداد می شود عراق هفته گذشته نیز یک پیام کتبی از لوران فابیوس نخست وزیر جدید فرانسه درباره تقویت همکاری فرانسه و عراق دریافت داشت.(2)

 

حذف کلیه پست های بلاتصدی دولت

مهندس رضوی معاون نخست وزیر و دبیرکل سازمان امور دارایی و استخدامی کشور گفت: زیر نظر کمیته ویژه مستقر در سازمان امور اداری و استخدامی کشور در تشکیلات داخلی و پست های سازمانی کلیه وزارتخانه ها و سازمان های مشمول استخدام کشوری تجدیدنظر اساسی می شود و کلیه پست های بلاتصدی در ارگان های مملکتی وابسته به دولت حذف می شوند.

وی افزود: با ادغام مشاغل چند پیشه از تورم نیروی انسانی در دستگاه های اجرایی دولت جلوگیری می شود. سازمان اداری کشور باید چنان باشد که اختیارات مسئولان محلی به حداکثر ممکن و دخالت مسئولان مرکزی به حداقل لازم برسد. دستگاه های اجرایی باید با پرسنل محدود با کیفیت و حجم کار مطلوب کارایی خوبی داشته باشند.(3)

 

آغاز بازی های المپیک در لوس آنجلس

بازی های المپیک لوس آنجلس با شرکت 141 کشور و حدود  8 هزار ورزشکار آغاز شد. 320 هزار تماشاچی و شمار زیادی از خبرنگاران و عکاسان شاهد رقابت 2 هفته ای ورزشکاران در 21 رشته ورزشی خواهند بود. ریگان رئیس جمهور آمریکا در مراسم آغاز این بازی ها در یک نطق 16 کلمه ای بازی ها را افتتاح کرد. اتحاد شوروی و 14 کشور متحد آن بازی های لوس آنجلس را تحریم کرده اند. گفتنی است جمهوری اسلامی ایران نیز این بازی ها را به دلیل اغراض سیاسی دولت آمریکا در برگزاری المپیک تحریم کرده است.(4)

 

هلاکت 60 نظامی اشغالگر

شبکه تلویزیونی ای بی سی آمریکا گفت: نیروهای اشغالگر اسرائیلی در لبنان عصبی شده اند و به سوی رهگذران بیگناه شلیک می کنند.

ای بی سی به نقل از خبرنگار خود در جنوب لبنان افزود هنگامی که سربازان متوجه یک هدف متحرک می شوند بدون آنکه آنرا تشخیص بدهند به سوی آن شلیک می کنند. این شبکه افزود: دست کم 110 سرباز اسرائیلی از رفتن به لبنان خودداری کرده و گفته اند حاضر به کشتن مردم غیر نظامی نیستند.

از سوی دیگر رزمندگان لبنانی اعلام کردند از پایان ماه گذشته تا کنون مجموعا 55 فقره عملیات مختلف علیه نیروهای اشغالگر در جنوب لبنان و بقاع صورت پذیرفته که 14 فقره آن علیه نیروهای مزدور با اصطلاح ارتش لبنان جنوبی بوده است. بر اساس این بیانیه حداقل 60 نظامی اشغالگر و 13 تن از نیروهای وابسته به آن کشته و 15 کامیون نظامی نیز منهدم شده اند.(5)

منابع:

1. کیهان، 6 مرداد 63، ص 2
2. کیهان، 6 مرداد 63، ص 24
3. اطلاعات، 6 مرداد 63، ص 3
4. کیهان، 6 مرداد 63، ص 21
5. جمهوری اسلامی، 6 مرداد 63، ص 3

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول