اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

نیویورک تایمز: آسیب جدی به سیستم اطلاعاتی آمریکا

مجموعه اسناد لانه جاسوسی گویای یکی از شدیدترین آسیب های است که پس از تخلیه شتاب زده سفارت آمریکا در سایگون در سال 1975 به سیستم اطلاعاتی وارد شده است.

نیویورک تایمز: آسیب جدی به سیستم اطلاعاتی آمریکا

رخدادهای 30 تیر 63

چکیده:

  • آیت الله خامنه ای: ما بعد از انقلاب مبارزه جدیدی را با آمریکا شروع کنیم.

 

  • موسوی: حضور آمریکا در منطقه با هدف های انقلاب اسلامی ما تصادم دارد.

 

  • اولین دور مذاکرات وزیر امور خارجه آلمان با وزرای خارجه و اقتصاد و دارایی کشورمان آغاز شد.

 

  • قائم مقام وزیر خارجه وارد کوبا شد.

 

  • ژنرال ضیاء الحق: کنفرانس اسلامی طرح تازه ای برای پایان دادن به جنگ ایران و عراق ارائه می دهد.

 

  • نیویورک تایمز: انتشار اسناد سفارت آمریکا در ایران شدیدترین آسیب ها را بر سیستم اطلاعاتی آمریکا وارد کرد.

 

آقای «نگوین کانگ تاد» سفیر اکردیته جمهوری سوسیالیستی ویتنام استوار نامه خود را تقدیم آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان کرد.

آیت الله خامنه ای در این دیدار گفت: ما در ادامه مبارزات خود بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مبارزه جدیدی را با آمریکا شروع کرده ایم که این همان مبارزه ای است که همه ملت های از بند رسته پس از رهایی ناگزیر به آن هستند و ما احساس می کنیم که ملت های واقعا مبارز و ملت های زیر ستم و مورد تهدید ابرقدرت ها باید ارتباطات صمیمانه تری را با هم برقرار کنند و بر وجوه مشترکی که دارند پافشاری کنند.

آقای موسوی نیز در دیدار با سفیر اکردیته ویتنام تاکید کرد: فکر استقلالی ما به مذاق خیلی ها خوش نمی آید ولی ما از ابتدا اعلام کرده ایم که حضور آمریکا در منطقه با هدف های انقلاب اسلامی ما تصادم دارد و به همین جهت تمام تلاش کنونی ملت ما قطع دست های آمریکا در منطقه است.(1)

 

آغاز مذاکرات وزرای خارجه ایران و آلمان

«هانس دیتریش گنشر» وزیر امور خارجه آلمان غربی که دیشب در راس یک هیئت عالی رتبه سیاسی اقتصادی وارد تهران شده است صبح امروز اولین دور مذاکرات خود با مقامات ایرانی را آغاز کرد.

وزیر امور خارجه آلمان صبح امروز به طور جداگانه با وزرای امور خارجه و اقتصاد و دارایی ایران پیرامون مناسبات سیاسی و اقتصادی دو کشور بحث و گفت و گو کرد.

وی طی اقامت خود در تهران با رئیس جمهور، رئیس مجلس و نخست وزیر کشورمان نیز ملاقات و مذاکره خواهد داشت. بر اساس گزارش ها وزیر امور خارجه آلمان دیشب به محض ورود به تهران و در هنگام صرف شام در هتل محل اقامت جلسه ای با هیئت اقتصادی همراه خود و مدیران شرکت های بازرگانی و تجاری مقیم تهران ترتیب داد و با آنها به بحث و تبادل نظر پیرامون مذاکرات آتی خویش با مقامات اقتصادی کشوران پرداخت.

گفتنی است همزمان با مذاکرات وزیر خارجه آلمانی غربی با وزیر خارجه کشورمان آقای بشارتی قائم مقاوم وزیر امور خارجه نیز وارد هاوانا شد و مورد استقبال قائم مقام وزیر خارجه کوبا قرار گرفت.(2)

 

پایان اجلاس کمیته صلح سازمان کنفرانس اسلامی در جده

اجلاس 2 روزه کمیته 9 نفره منتخب کنفرانس اسلامی در جده با صدور بیانیه ای که در آن بر ضرورت متوقف شدن حمله به نفت کش ها تاکید شده است به کار خود پایان داد همزمان با صدور این بیانیه عراق اعلام کرد یک نفت کش را در خلیج فارس هدف قرار داده است.

از سوی دیگر ژنرال ضیاء الحق طی یک مصاحبه مطبوعاتی در لاهور اعلام کرد که کمیته صلح یک طرح جدید برای خاتمه جنگ به ایران و عراق ارائه خواهد داد. بر اساس گزارش یونایتد پرس ضیاء الحق گفت: رئیس جمهور گامبیا در چارچوب یک تلاش جدید برای  صلح طرح جدیدی را برای پایان دادن به جنگ 46 ماهه بین ایران و عراق ارائه خواهد داد وی بدون ذکر مفاد این طرح افزود: این طرح توسط کمیته منتخب 44 کشور عضو کنفرانس اسلامی در جده تدوین شده است.(3)

 

نیویورک تایمز: هنوز هزاران سند از سفارت آمریکا  در اختیار دانشجویان ایرانی است

روزنامه نیویورک تایمز که سابقه دشمنی آن با جمهوری اسلامی ایران بر کسی پوشیده نیست از قول یک کارشناس امور ایران در شورای امنیت ملی آمریکا نوشت: کوتاهی مقامات آمریکا در عدم تدارک اقدامات احتیاطی به هنگام احساس خطر اشغال سفارتخانه های آمریکا در خارج غیر قابل اغماض است.

نیویوک تایمز نوشت: انتظار می رود هنوز هزاران برگ از اسناد مدارک حساس در اختیار دانشجویان پیرو خط امام باشد و احتمالا تا چند سال دیگر انتشار چنین اسنادی ادامه پیدا خواهد کرد مجموعه این اسناد گویای یکی از شدیدترین آسیب های است که پس از تخلیه شتاب زده سفارت آمریکا در سایگون در سال 1975 به سیستم اطلاعاتی وارد شده است.(4)

 

منابع:

1. کیهان، 30 تیر 63، ص 3
2. اطلاعات، 30 تیر 63، ص 3
3. کیهان، 30 تیر 63، ص 21
4. کیهان، 30 تیر 63، ص 21

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول