اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

حج یکی از میدان های مبارزه ما است

آیت الله خامنه ای رئیس جمهور: کسانی که ما را متهم می کنند که حج را یک صحنه بهره برداری سیاسی قرار داده ایم با این حرف حقیقت معنای حج را تحریف کرده اند.

حج یکی از میدان های مبارزه ما است

رخدادهای 18 تیر 63

چکیده:

  • آیت الله خامنه ای: فریاد ما در حج علیه استکبار،آمریکا، سلطه گری و تسلط غاصبانه بر ثروت های مردم است.

 

  • متن کامل نامه رئیس جمهور به دبیر کل سازمان ملل پیرامون  عدم استفاده از سلاح های شیمیایی منتشر شد.

 

  • موسوی: در مقابل نقشه های جدید ابرقدرت ها در خلیج فارس از راه حل های انقلابی استفاده خواهیم کرد.

 

  • معاون وزیر امورش و پرورش: هیچ کس حق ندارد وجوه غیر قانونی از اولیا دانش آموزان دریافت کند.

 

آیت الله خامنه ای: حج یکی از میدان های مبارزه جمهوری اسلامی است

دومین روز سمینار مشترک روحانیون و مدیران و ناظران حج صبح امروز با سخنرانی رئیس جمهور کشورمان پیگیری شد.

 آیت الله خامنه ای در این سمینار گفت: کسانی که ما را متهم می کنند که حج را یک صحنه بهره برداری سیاسی قرار داده ایم با این حرف حقیقت معنای حج را تحریف کرده اند. مساله حج غیر از جنبه هایی که در یک واجب شرعی وجود دارد و برای هر مسلمانی حائز اهمیت است، یکی از میدان های مبارزه جمهوری اسلامی است. امروز مردم از هر جای دنیا که می آیند منتظرند که از حاجیان ایرانی حرفی بشنوند و منشی ببینند که برایشان آموزنده باشد.

 آیت الله خامنه ای تاکید کرد: فریادمان در حج بر ضد این شخص یا آن شخص نیست بر علیه این سیاست یا آن سیاست نیست فریاد علیه استکبار با هر شکل و نامی است فریاد بر ضد آمریکا است بر ضد سلطه گری است و ضد تسلط غاصبانه بر ثروت های مردم است.(1)

 

انتشار متن کامل نامه رئیس جمهور به دکویار

متن کامل پاسخ آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان به درخواست دبیر کل سازمان ملل در رابطه با عدم کاربرد سلاح های شیمیایی در جنگ تحمیلی دیروز رسما منتشر شد.

در بخشی از نامه رئیس جمهور کشورمان خطاب به خاویر پرز دکویار آمده است: جمهوری اسلامی ایران به لحاظ احترام به منشور ملل متحد و پیشنهادات اخیر جنابعالی و نیز اثبات حسن نیت خویش از تقاضای جنابعالی استقبال نموده و تمایل و آمادگی خودیش را بر ادامه مشی قبلی خود مبنی بر عدم استفاده از سلاح های شیمیایی اعلام می دارد.

در ادامه نامه رئیس جمهور آمده است: لازم می دانم بار دیگر بی اعتمادی خود را به تعهد اعلام شده رژیم عراق ابراز دارم ادعای تمرکز نیروهای نظامی در مناطق مسکونی به مثابه بهانه ای برای بمباران آن مناطق شاهد جدیدی برای این بی اعتمادی است. طبیعی است که این امر مواقبت و موضع گیری قاطع شما را ایجاب می کند.

گفتی است رژیم بعث عراق تا کنون در پاسخ به نامه جدید سازمان ملل در مورد عدم استفاده از سلاح های شیمیایی سکوت کرده است.(2)

 

موسوی: نبرد را تا پیروزی ادامه می دهیم

هیئت دولت جمهوری اسلامی دیروز به ریاست مهندس میر حسین موسوی نخست وزیر کشورمان تشکیل جلسه داد.

در پایان این نشست آقای موسوی در گفت و گویی با خبرنگاران اظهار داشت: در ماه های اخیر سعی شده با حرکت هایی که در خلیج فارس بوجود آمده از قبیل هدف قراردادن کشتی ها، تشکیل شوراها و هجوم تبلیغاتی وسیع بتوانند انقلاب اسلامی را منزوی کنند ولی ما در مقابل تمام این توطئه ها ایستاده ایم و هر لحظه خودمان را قوی تر احساس کرده ایم و نبرد را تا پیروزی ادامه خواهیم داد.

آقای موسوی افزود: اکنون وضعیت کشور ما در خلیج فارس و در منطقه و در جهان در بهترین موقعیت خودش قرار دارد همانطوری که در جبهه ها نیز این چنین است. نخست وزیر تاکید کرد: در مقابل نقشه های جدید ابرقدرت ها در منطقه  خلیج فارس  ما از راه حل های انقلابی استفاده خواهیم کرد.(3)

 

ساخت 27 هزار مدرسه از اول انقلاب

صفی زاده معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش دیروز طی یک مصاحبه ای گفت: بعد از 5 سال از پیروزی انقلاب اسلامی نزدیک به  27 هزار واحد آموزشی در سراسر کشور احداث شده است. این تعداد مطابق با تمامی مراکز آموزشی است که در طول حکومت منحوس پهلوی ساخته شده است.

معاون حقوقی وزیر آموزش و پرورش به تشکیل ستاد رسیدگی به تخلفات احتمالی در کلیه مراکز آموزشی را مورد اشاره قرار داد و گفت: هیچ کس حق ندارد به اجبار وجوه غیر قانونی از اولیاء دانش آموزان دریافت کند و در صورت مشاهده اینگونه اعمال شدیدا با متخلفین برخورد خواهد شد.(4)

منابع:

1. کیهان، 18 تیر 63، ص 2
2. جمهوری اسلامی، 18 تیر 63، ص 12
3. جمهوری اسلامی،  18 تیر 63، ص 12
4. اطلاعات، 18 تیر 63، ص 2

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول