اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

آرزوی‌ هاشمی‌ برای‌ مقابله‌ با‌ دشمن اصلی

هاشمی گفت: اولاً آمریکا جرأت نمی کند مستقیم به منطقه وارد شود و اگر هم وارد شود تازه ما به آرزوی خود که همانا مقابله با دشمن اصلی است خواهیم رسید.

آرزوی‌ هاشمی‌ برای‌ مقابله‌ با‌ دشمن اصلی

رخدادهای 15 خرداد 63

چکیده:

  • مراسم با شکوه 15 خرداد با پیام آیت الله منتظری همزمان با تهران  در سراسر کشور برگزار شد.

 

  • آیت الله منتظری: با محور قرار دادن قانون اساسی، رهبر انقلاب و کنار گذاشتن تفرقه گرایی بقای کشور و انقلاب تضمین می شود.

 

  • هاشمی: اگر آمریکا در منطقه دخالت مستقیم کند ما به آرزوی خود که مقابله با دشمن اصلی است خواهیم رسید.

 

  • صدها هزار تن از مسلمانان لبنان دست به اعتصاب و تظاهرات زدند.

 

برگزاری باشکوه مراسم 15 خرداد در سراسر کشور

مراسم گرامیداشت خاطره یوم الله 15 خرداد همزمان با سراسر کشور در تهران نیز با شکوه فراوان و با سخنرانی آیت الله صانعی دادستان تهران و قرائت پیام آیت الله منتظری برگزار شد. همچنین در این مراسم باشکوه قطعنامه ای در 11 بند قرائت شد که هر بند آن با فریادهای الله اکبر حاضرین مورد تائید قرار گرفت.

در بخشی از پیام آیت الله منتظری نیز به مناسبت این روز که توسط حجت الاسلام ابراهیمی نماینده ایشان قرائت شد آمده است: آنچه دشمنان اسلام روی آن حساب می کنند و باید مورد توجه همگی  قرار بگیرد توجه به رمز بقای انقلاب و مقاومت ملت با تمام ناملایمات و سختی ها است. امروز انقلاب اسلامی در پرتو رهبری قوی و قاطعی که دارد توانسته است حضور دائمی اقشار و  طبقات مختلف را در صحنه حفظ کند.

در ادامه این پیام آمده است: ما اگر به جای حساسیت های غلط و برخورد های حذفی و متهم کردن هر قشر و دسته ای یکدیگر را به راست گرایی و چپ گرایی همگی بر محور قانون اساسی و رهنمودهای حکیمانه رهبر انقلاب که هر دو از محکمات انقلاب هستند جمع شویم و گروه بازی و تفرقه گرایی و اعمال سلیقه های شخصی که قهرا منتهی به انحصار قدرت در قشر و  گروه خاصی می شود را کنار بگذاریم هیچگاه موجبات نگرانی امام بزرگوار و ناراحتی و تکدر خاطر ایشان را فراهم نمی کنیم و یقینا بر مشکلات پیروز می شویم.(1)

 

هاشمی: آمریکا جرات ورود مستقیم به منطقه را ندارد

آخرین شب سمینار بزرگداشت 15 خرداد که از سوی بنیاد شهید انقلاب اسلامی تشکیل شده بود با سخنرانی آقای هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پی گیری شد.

آقای هاشمی در شب پایانی این سمینار گفت: دشمنان ما تجربه مبارزه با چنین انقلابی را ندارند و مسلما هم عاجز خواهند بود از اینکه بتوانند تجربه مبارزه با این انقلاب را که همگی مردم عشق به شهادت و  لقاء خدای خود را دارند بدست آورند.

رئیس مجلس با اشاره به تحولات منطقه خلیج فارس و آغاز جنگ نفت کش ها از سوی عراق تاکید کرد: اولا آمریکا جرات نمی کند به منطقه مستقیما وارد شود و اگر هم وارد شود تازه ما به آرزوی خود که همانا مقابله با دشمن اصلی است خواهیم رسید.(2)

 

 تظاهرات هزاران نفری مردم در لبنان

صدها هزارتن از مسلمانان غرب بیروت و جنوب لبنان در دومین سالگرد تجاوز رژیم صهیونیستی به این کشور دست به تظاهرات و اعتصاب عمومی زدند و با فریادهای الله اکبر خواستار اخراج اشغالگران قدس از سرزمین های اسلامی شدند.

بر اساس این گزارش راهپیمایان در حالی که روحانیون پیشاپیش آنان حرکت می کردند شعارهای ضد صهیونیستی سر دادند و سکوت مرگبار کشورهای مرتجع عربی در در قبال تجاوزات وحشیانه صهیونیست ها در مناطق  اشغالی جنوب و بقاع لبنان را محکوم کردند. تظاهرکنندگان حمایت همه جانبه خود را از مقاومت اسلامی در مقابل اشغالگران صهیونیست را ابراز داشتند. گزارش واحد مرکزی خبر از لبنان همچنین حاکیست علی رغم تجاوزات رژیم صهیونیستی و تلاش مزدوران این رژیم برای جلوگیری از اعتصاب عمومی در جنوب لبنان مسلمانان بیش از 450 روستای صیدا، صور و نبطه دست به اعتصاب و تظاهرات زده و نفرت و انزجار خود را از اشغالگران قدس ابراز کردند. این گزارش حاکیست دیروز نیز چند ساعت پیش از شروع نشست مجلس لبنان برای بررسی کابینه عمر کرامی نبردها بین ارتش جمیل و انقلابیون لبنانی در بیروت از سر گرفته شد که بر اثر آن چند تن از مسلمانان بی گناه لبنانی کشته و مجروح شدند.(3)

منابع:

1. اطلاعات، 16 خرداد 63، ص 14
2. جمهوری اسلامی، 16 خرداد 63، ص 2
3. جمهوری اسلامی، 16 خرداد 63، ص 4

انتهای متن/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول