اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

هشدار شدید ایران به دولتهای مرتجع منطقه

رئیس جمهور: مطمئنا آمریکا نمی تواند رژیم های مرتجع منطقه را نجات دهد و آنها باید یقین داشته باشند تنها ناجی آنان ایران است. اگر سعودی و کویت به عراق در حمله به نفت کش ها کمک کنند ما ساکت نخواهیم نشست و ضربات سخت تری مجبور می شویم به آنها وارد کنیم.

هشدار شدید ایران به دولتهای مرتجع منطقه

رخدادهای 18 خرداد 63

چکیده:

  • آیت الله خامنه ای: به دولت های خلیج فارس نصیحت می کنم دست از لجاجت بردارند وگرنه مجبور می شویم ضربات سخت تری بر آنها وارد کنیم.

 

  • آیت الله صانعی امام جمعه موقت قم: خواسته مردم ما در پاسخ به حملات وحشیانه عراق مقابله مثل است.

 

  • صدام از سران  هفت کشور صنعی درخواست کمک کرد.

 

هشدار شدید آیت الله خامنه ای به دولت های مرتجع منطقه

همزمان با هشتمین روز از ماه مبارک رمضان آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با حضور امت همیشه در صحنه و خداجوی در دانشگاه تهران و خیابان های اطراف به امامت آیت الله خامنه ای امام جمعه تهران اقامه شد.

آیت الله خامنه ای در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران خطاب به سران رژیم های منطقه گفت: به تبلیغات دروغین رژیم عراق که بلندگوهای تبلیغاتی آمریکا و روس نیز آن را در دنیا بزرگ می کنند توجه نکنند زیرا هر شکست خورده ای برای جلب کمک های خارجی باید ادعا کند که می تواند مقاومت کند. اما کشورهای جهان باید بدانند حقیقت اوضاع عراق چنین نیست و صدام نمی تواند در برابر نیروهای ایران مقاومت کند رئیس جمهور افزود: ملت ما نمی تواند ببیند حق مشروع و حیاتی آن را رژیم عراق به زور غصب و آنها ساکت بنشینند و به همین دلیل اگر ایران نتواند نفت صادر کند طبیعی است که مسئولین دولتی و ملت ایران اجازه نخواهند داد مسیرهای صدور نفت برای کسانی که از رژیم عراق حمایت می کنند امن باشد تا آنها بتوانند براحتی نفتشان را از خلیج فارس خارج کنند. اگر نفت ما قطع شود در مقابل همه کسانی که در این کار به عراق کمک می کنند قاطعانه خواهیم ایستاد و به همه آنان ضربه خواهیم زد.

رئیس شورای عالی دفاع تاکید کرد: مطمئنا آمریکا نمی تواند رژیم های مرتجع منطقه را نجات دهد و آنها باید یقین داشته باشند تنها ناجی آنان ایران است که در مجموعه کشورهای منطقه بزرگتر است و ساحل و امکانات بیشتر از آنها در خلیج فارس دارد ما کشورهای حوزه خلیج فارس را تهدید نمی کنیم ولی اگر سعودی و کویت به عراق در حمله به نفت کش ها کمک کنند ما ساکت نخواهیم نشست و ضربات سخت تری مجبور می شویم به آنها وارد کنیم.(1)

 

درخواست آیت الله صانعی از ارتش برای مقابله به مثل با صدام

نماز وحدت آفرین و دشمن شکن جمعه این هفته قم شهر جهاد و اجتهاد در دومین جمعه ماه مبارک رمضان به امامت آیت الله صانعی در دبیرستان امام صادق(ع) این شهر اقامه شد

آیت الله صانعی در نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم با اشاره به حملات هوایی اخیر رژیم بعثی به بانه و برخی از شهرهای کشورمان گفت: ما به ارتش نیرومند جمهوری اسلامی اعلام می کنیم آنچنان که مسئولین جمهوری اسلامی دستور داده اند خواسته ما مقابله به مثل است و این یک خواسته الهی، انسانی و اسلامی است مقابله به مثل و کوبیدن شهرهای عراق تا آنجا که رژیم صدام دست از اعمالش بردارد امروز یک وظیفه بزرگ و دفاع اسلامی است.

آیت الله صانعی افزود: در ماه مبارک رمضان در سنگرها باشیم و فرزندانمان را به بسیج بفرستیم و چه زیباست روزه روزه داری با جنگ و دفاع از حریم مقدس اسلام همراه باشد. آیت الله صانعی در پایان از همه کسانی که توانایی رزم با دشمن بعثی را دارند خواست جهت آموزش و اعزام به مراکز بسیج سپاه مراجعه و ثبت نام نمایند.(2)

 

آغاز به کار کنفرانس 7 کشور صنعتی در لندن

خبرگزاری فرانسه نوشت کنفرانس لندن که دهمین کنفرانس اقتصادی 7 کشور صنعتی غرب است با حضور سران کشورهای آمریکا، کانادا، انگلیس، فرانسه، آلمان فدرال، ایتالیا و ژاپن در لندن رسما گشایش یافت.

بر اساس گزارش فیگارو پیش از شروع این نشست صدام طی پیامی از سران حاضر در نشست هفت کشور صنعتی مجددا خواست تا موقعیت او را بهتر درک کرده و به وی در جنگ با انقلاب اسلامی ایران کمک کنند. بر اساس گزارش فیگارو صدام برای نجات از جنگی که خود آن را برافروخته است از سران هفت کشور صنعتی استمداد کرد ضمن کمک به او تمام کوشش های خود را برای پایان دادن به جنگ و استقرار یک صلح به اصطلاح عادلانه در منطقه به کار بگیرند. ریگان طی سخنرانی خود در این کنفرانس تاکید کرد طی هفته های اخیر بین آمریکا و متحدینش گفت و گوها و تماس های فراوانی درباره جنگ ایران و عراق صورت گرفته است.(3)

منابع:

1. اطلاعات، 19 خرداد 63، ص 14
2. جمهوری اسلامی، 19 خرداد 63، ص 4
3. جمهوری اسلامی، 19 خرداد 63، ص 3

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول