اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

ربودن دیپلمات های ایرانی در بیروت

عناصر حزب فاشیست فالانژ و ارتش جمیل به شکل ناجوانمردانه‌ای به ساختمان سفارت ایران در بیروت یورش برده و با ضرب و شتم به جان اعضا سفارت افتادند و کلیه افراد داخل سفارت را با خود به نقطه نامعلومی انتقال دادند.

ربودن دیپلمات های ایرانی در بیروت

رخدادهای 23 بهمن  62

چکیده:

  • 27 ساعت پس از حمله موشکی صدام به دزفول و با اتمام آخرین مهلت گلوله باران بصره، خانقین و مندلی بامداد امروز آغاز شد.

 

  • اولین لشکر قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی 15 کیلومتر در خاک عراق پیشروی کرد.

 

  • فالانژها و ارتش لبنان با حمله به سفارت ایران در بیروت گروهی از دیپلمات های ایرانی را در بیروت ربودند.

 

  • ناوگان آمریکا با شلیک 25 گلوله توپ در هر دقیقه جهنمی از آتش در بیروت ایجاد کرد.

 

ایران بصره خانقین و مندلی را به توپ بست

27 ساعت پس از حمله موشکی عراق به دزفول از ساعت 7 صبح امروز 3 شهر عراقی بصره، خانقین و مندلی به تلافی این حملات زیر آتش وسیع توپخانه ایران قرار گرفت. بنا بر این گزارش رزمندگان اسلام از ساعت 20 دیشب به نشانه آخرین توصیه ها به مردم عراق، اقدام به شلیک گلوله منور بر روی بصره و مندلی کردند که تا ساعاتی پس از نیمه شب ادامه داشت. از ساعت 7 صبح امروز نیز خانقین مندلی و بصره زیر آتش توپخانه ارتش اسلام به لرزه درآمد. حملات توپخانه ایران در حالی صورت می گیرد که جستجو برای کشف اجساد دیگر شهدای احتمالی حملات موشکی در میان بقایای 180 خانه ویران شده در دزفول همچنان ادامه دارد. حملات موشکی اخیر  هفتاد و دومین حمله موشکی عراق  به دزفول است که مجموعا 655 شهید و 4420 مجروح به همراه داشته داشت.

در همین حال گزارش رسیده که اولین لشکر قدس سپاه که خود را به جبهه رسانده در جنوب مریوان در عمق 15 کیلومتری خاک عراق پیش رفت و ارتفاعات مهمی را در منطقه دربندی خان عراق به تصرف درآورد و در 10 کیلومتری سد دربندی خان عراق و جاده بغداد-سلیمانیه مستقر شد.(1)

 

فالانژها دیپلمات های ایرانی را در بیروت ربودند

واحد مرکزی خبر از بیروت گزارش داد عناصر حزب فاشیست فالانژ و ارتش جمیل که بویی از انسانیت نبرده و عرف دیپلماتیک برای آنها ذره ای ارزش ندارد در ادامه تجاوزات خود بر علیه مسلمانان لبنان و زیر پا گذاشتن قوانین بین المللی روز پنج شنبه به شکل ناجوانمردانه‌ای به ساختمان سفارت ایران در بیروت یورش برده و به این ترتیب به جهانیان ثابت کردند که در توطئه مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی در جلوگیری از گسترش انقلاب اسلامی شرکت دارند.

بنا بر این گزارش ظهر روز پنج شنبه گذشته  هنگامی که برادر اصغر پوشی  مسئول موقت سفارت به همراه 14 تن دیگر از کارکنان سفارت در حال اقامه نماز جماعت در ساختمان سفارت که در منطقه تحت کنترل ارتش لبنان واقع شده است بودند عده زیادی از عناصر فالانژ و ارتش جمیل ناگهان به ساختمان سفارت حمله کرده و با ضرب و شتم به جان نمازگزاران افتادند و ضمن خرد کردن وسایل و اثاثیه موجود از قبیل دستگاه های تلکس، تلفن و دستگاه های اداری چندین دستگاه اتومبیل پلاک سیاسی را به سرقت برده و آنگاه کلیه افراد داخل سفارت را با خود به نقطه نامعلومی انتقال دادند و تنها 2 تن از همسران کارمندان سفارت به همراه کودکانشان موفق به فرار از دست این آدم کش ها شدند. به دنبال این حادثه رسانه های گروهی لبنان این خبر را پخش کردند و محافل اسلامی تماس های فشرده ای را برای آزادی این برادران مسلمان انجام دادند ولی تا کنون هیچ خبری از نتایج مثبت در این مورد حاصل نشده است.منابع ارتش لبنان خبر تجاوز به سفارت و ربودن کارکنان آن را تکذیب می کنند.(2)

 

حملات بی وقفه ناوگان آمریکا به بیروت

آخرین گزارش ها از لبنان از حملات بی وقفه ناوگان جنگی آمریکا به بیروت، خروج اتباع خارجی و تلاش عربستان و جمیل برای گفت و گو با سوریه و آمریکا حکایت دارد.

رزمناوهای نیروی دریایی آمریکا مستقر در سواحل بیروت برای درهم شکستن مقاومت و نابودی مسلمانان لبنان همچنان به تجاوزات و عملیات سرکوبگرانه خود ادامه داده و با گلوله های آتشین روستاهای شرق بیروت را با خاک یکسان کردند به طوری که در هر دقیقه 25 گلوله توپ شلیک کردند و ده ها نفر را تا کنون کشته و زخمی کرده اند. سلیمان فرنجیه رئیس جمهور پیشین لبنان، رشید کرامی نخست وزیر پیشین لبنان و ولید جنبلاط رهبر دروزی های لبنان هم با صدور اطلاعیه ای در بیروت خواستار تشکیل یک ارتش جدید و ایجاد مقررات دفاعی جدید در لبنان شدند. تاکنون غیر از آمریکا، انگلیس و فرانسه، ایتالیا، آرژانتین، ونزوئلا و ترکیه نیز اتباع خود را از بیروت خارج کرده اند.خبرهای دیگری نیز حاکیست به دنبال تصرف بخش مسلمان نشین غرب بیروت توسط انقلابیون مسلمان سفیر رژیم سعودی در بیروت به همراه تعدادی از شهروندان عربستان غرب بیروت را ترک کرده و به ارتش فالانژ پناهنده شده اند.(3)

منابع:

1. کیهان، 23 بهمن 62، ص 2
2. اطلاعات، 23 بهمن 62، ص 16
3. کیهان، 23 بهمن 62، ص 20

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول