اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

رفتار وحشیانه تفنگداران آمریکایی در لبنان

آمریکایی ها دیوانه وار در تیراندازی بی هدف خود به یک مینی بوس (که شاگردان مدرسه اسلامی را حمل می کرد) شلیک کردند و علاوه بر کشتن یک دختر 9 ساله چند تن دیگر از کودکان دبستانی را مجروح کردند.

رفتار وحشیانه تفنگداران آمریکایی در لبنان

رخدادهای 11 بهمن 62

چکیده:

  • آیت الله خامنه ای: دستگاه های توطئه گر جهانی همواره در کمین انقلاب هستیند مردم باید همیشه هوشیاری خود را حفظ کنند.

 

  • هاشمی در دیدار با علامه فضل الله: مقاومت رزمندگان مسلمان باعث شد که لبنان گورستان صهیونیست ها شود.

 

  • شمعخانی: مانور آزادی قدس از 20 تا 22 بهمن در سراسر کشور برگزار می شود.

 

  • از سوی وزارت نیرو علت خاموشی برق سراسری اعلام شد.

 

  • تفنگداران آمریکایی در بیروت دیوانه وار دانش آموزان یک مدرسه را به گلوله بستند.

 

دیدار خانواده های شهدا با آیت الله خامنه ای

در آستانه پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی جمعی از خانواده های شهدای تهران و همچنین اولیای شهدای مسیحی به اتفاق نیروهای احتیاط کمیته های انقلاب اسلامی تبریز با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان دیدار کردند.

آیت الله خامنه ای در این دیدار گفت: هیچ وقت نباید مطمئن شد که دیگر توطئه ای در کمین این انقلاب نیست بلکه همیشه باید هوشیاری خود را حفظ کرد. دست خود را باید همیشه برای زدن تو دهنی به دشمن آماده نگه دارید دقت نظر آگاهی و شناختن هر حرکت از دید چشم های بصیر شما می تواند عامل خنثی کننده توطئه ها باشد.

رئیس جمهور ضمن تاکید بر اینکه بزرگترین پاداش شهیدان و میراث آنان این است که این انقلاب را که خون بهای آنان است هر چه می توانیم گرامی بداریم گفت: امروز دنیای الحاد و استکبار با جهت گیری های این انقلاب مخالفت می نماید ولی هر روز که می گذرد انقلاب در دل ملت ها جای بیشتری باز می کند.(1)

 

دیدار هاشمی با علامه محمد حسین فضل الله

رئیس مجلس شورای اسلامی عصر دیروز با علامه سید محمد حسین فضل الله یکی از روحانیون مبارز لبنانی دیدار  و گفت و گو کرد.

 در این دیدار ابتدا علامه فضل الله با اشاره به مبارزه پی گیر مردم لبنان علیه متجاوزین صهیونیست گفت: امروز جوانان مسلمان و با ایمان ما طرفدار جمهوری اسلامی ایران هستند و همانند رزمندگان مسلمان ایران دارای روحیه شهادت طلبی هستند و این روحیه باعث پایداری مداوم آنها مقابل دشمن صهیونیست شده است.

آقای هاشمی نیز در این دیدار با اشاره به این که با هر ضربه ای که در لبنان به پیکر کفر وارد می شود دنیا از آن الهام می گیرد و همه نیروهای مبارز تقویت می شوند تاکید کرد شما سعی کنید فداکاری جوانان بیشتر شود و به دشمن ضربه بزنید باید همه بپذیریم که لبنان امروز میدان عمل مسلمین است.(2)

 

برگزاری مانور آزادی قدس در سراسر کشور

برادر علی شمعخانی قائم مقام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یک مصاحبه رادیو تلویزیونی با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی جزئیات برگزای مانور آزادی قدس را بیان کرد.

وی گفت: مانور آزادی قدس به کلی نظامی است و در ظرف این دو سه روزی که این مانور شروع شده و  تا قبل از 22 بهمن ادامه خواهد داشت بیش از 100 گردان مانور خواهند داد و این مانور به همین شکل ادامه خوهد داشت.

شمعخانی افزود: تمام نیروهای تشکیل دهند یگان های مانور نیروهایی هستند که همگی در جبهه های جنگ شرکت کرده و آموزش های لازم رزمی را دیده اند و این مانور در بیش از 60 منطقه کشور صورت می گیرد.

وی در مورد اهداف حضور سپاه در لبنان نیز گفت: فعالیت سپاهیان در لبنان بنا به درخواست مردم لبنان بعد از تجاوز اسرائیل صورت گرفت و امروز در چارچوب قبلی خود ادامه دارد و ترویج مباره با اسرائیل و زدودن اختلافات احتمالی بین مردم منطقه از جمله خطوطی است که سپاه در لبنان دنبال می کند.(3)

 

وزارت نیرو علت قطع سراسری برق را اعلام کرد

به دنبال بروز اشکالاتی در شبکه برق سراسری وزارت نیرو اعلام کرد: این اشکالات ناشی از طوفان شدید پریشب در دریای خزر و اختلال در کار نیروگاه شهید سلیمی نکاء بوده است و در حال حاضر تلاش کارکنان شرکت توانیر در رفع اشکالات موجود و برقراری مجدد برق شبکه ادامه دارد.

وزارت نیرو از امت شهید پرور خواست تا رفع کلیه نقایص فنی از به کار بردن وسایل برقی پر مصرف و غیر ضروری خود داری کنند.(4)

 

حمله وحشیانه نظامیان آمریکایی به اتوبوس دانش آموزان در بیروت

روز گذشته خبرگزاری ها از بیروت گزارش دادند در تیراندازی بین انقلابیون مسلمان لبنانی با نیروهای آمریکایی مستقر در بیروت یک تفنگدار آمریکایی به قتل رسید و 2 تفنگدار نیز مجروح شدند در حمله متقابل آمریکایی ها نیز به هدف های نامشخص سه غیر نظامی مسلمان از جمله یک دختر 9 ساله کشته و 22 تن دیگر مجروح شدند که فقط یکی از مجروح شدگان از شبه نظامیان بود با کشته شدن این سرباز آمریکایی تعداد تلفات نیروهای آمریکایی در لبنان به 259 کشته رسید. آمریکایی ها دیوانه وار در تیراندازی بی هدف خود به یک مینی بوس (که شاگردان مدرسه اسلامی اهلیه واقع در برج ابراجنه  را حمل می کرد) شلیک کردند و علاوه بر کشتن یک دختر 9 ساله چند تن دیگر از کودکان دبستانی را مجروح کردند سخنگوی تفنگداران آمریکایی مستقر در بیروت در این باره گفت: از این که به غیر نظامیان  آسیب رسانده  متاسفیم اما ما نمی دانیم از کجا به ما تیراندازی می کنند و مجبوریم پاسخ تیراندازی ها را بدهیم. خبر دیگر از لبنان این که شب گذشته  449 سرباز فرانسوی عضو نیروهای چند ملیتی بیروت را ترک کردند.(5)

منابع:

1. کیهان،11 بهمن 62، ص18
2. اطلاعات، 11 بهمن 62، ص 3
3. اطلاعات، 11 بهمن 62، ص 2
4. اطلاعات، 11 بهمن 62، ص 1
5. کیهان، 11 بهمن 62، ص 20

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول