اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

امام خمینی: تضعیف قوه قضائیه خلاف اسلام است

قوه قضائیه ملجأ و پناهگاه مردم ستمدیده و مستقل است و هیچ مقامی حق دخالت در آن ندارد. رسانه ها توجه داشته باشند که تضعیف قوه قضائیه بر خلاف موازین اسلامی است و از پخش چیزهایی که موجب تضعیف یا توهین مقام قضاست احتراز کنند.

امام خمینی: تضعیف قوه قضائیه خلاف اسلام است

رخدادهای 22 بهمن 62

چکیده:

  • میلیون ها تن همزمان با مانور آزادی قدس در راهیپیمایی کم نظیر 22 بهمن با فریاد جنگ جنگ تا پیروزی شرکت کردند.

 

  • همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی امام خمینی پیام مهمی در مورد انتخابات، وظایف مسئولین و اوضاع بحرانی جهان صادر کرد.

 

  • مانور آزادی قدس در بیش از 90 منطقه در سرار کشور برگزار شد.

 

  • آندره پوف رئیس جمهور اتحاد جماهیر شوروی درگذشت.

 

امام خمینی: مجلات و روزنامه ها و رسانه های گروهی توجه داشته باشند که تضعیف قوه قضائیه بر خلاف موازین اسلامی است

میلیون ها تن  در سراسر کشور همزمان با مانور آزادی قدس در راهپیمایی کم نظیر 22 بهمن با فریاد جنگ جنگ تا پیروزی شرکت کردند. مراسم ویژه بزرگداشت آغاز ششمین  سال پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در تهران نیز با شرکت گسترده اقشار مختلف مردم مسلمان و انقلابی، جمعی از روحانیون، خانواده های معظم شهدا، جانبازان انقلاب اسلامی میهمانان دهه فجر و وابستگان نظامی سفارتخانه های خارجی با شکوه هر چه تمام در میدان آزادی برگزار شد.

مراسم ویژه یوم الله 22 بهمن با تلاوتی از کلام الله مجید آغاز شد و پس از اجرای چند سرود پیام امام امت بوسیله فرزند گرامی ایشان حجت الاسلام حاج سید احمد خمینی قرائت شد.

در بخشی از این پیام آمده است: آمریکا باید بداند که تصمیمات عجولانه و دست و پا کردن های بدون سنجش که اخیراً اعلام نمود که ایران را در لیست کشورهای موافق یا دخیل در اعمال تروریستی قرار داده است گروهی را برای او باز نخواهد کرد و راه مفری پیش رویش نخواهد گذاشت.

در ادامه این پیام آمده است: از مسائل بسیار مهمی که در آینده نزدیک با آن مواجه هستیم مسأله انتخابات دوره دوم مجلس شورای اسلامی است. مردم در سراسر کشور، در انتخاب فرد مورد نظر خود آزادند و احدی حق تحمیل خود یا کاندیداهای گروه یا گروه ها را ندارد، هیچ مقامی و حزبی و گروهی و شخصی حق ندارد به دیگران که مخالف نظرشان هستند توهین کنند، یا خدای نخواسته افشاگری نمایند. گر چه همه حق تبلیغات صحیح برای خود یا کاندیدهای خود یا دیگران را دارند و هیچ کس نمی تواند جلوگیری از این حق نماید. و البته لازم است تبلیغات موافق مقررات دولت باشد و احدی شرعاً نمی تواند به کسی کورکورانه و بدون تحقیق رأی بدهد و اگر در صلاحیت شخص یا اشخاصی تمام افراد و گروه ها نظر موافق داشتند ولی رأی دهنده تشخیص اش بر خلاف همه آنها بود، تبعیت از آنها صحیح نیست و نزد خداوند مسؤولیت دارد.

پیام می افزاید: جوانان عزیز ما که سرمایه های میهن هستند باید بدانند که رفتن به غرب و شرق برای آموختن علوم مختلف آنان را از رسیدن به مقصود که استقلال و آزادی است باز می دارد و وابسته ترشان خواهد نمود. دشمنان ما که به کشورمان چشم طمع دوخته اند هرگز نخواهند گذاشت ما استقلال پیدا کنیم و از وابستگی رها شویم. باید به خود تلقین کنیم که در غرب هیچ خبری جز عقب نگه داشتن ما از قافله تمدن و تعالی نیست. و باید همه بدانیم که دشمنان غارتگر ما چشم طمع به دانشگاه ها دوخته اند که ولو در آینده ای دور به دانشگاه ها رخنه کنند و جوانان پاکدل را با افسانه ها و دروغپردازی ها منحرف نمایند و راه را برای خود و چپاولگری ها و استثمارها باز نمایند. اساتید متعهد به مصالح کشور و جوانان پرشور وطن خواه، ناظر باشند که مبادا در صفوف آنها از غربزدگان فرصت طلب رخنه کنند و مقاصد شوم جهانخواران را به تدریج تحمیل نمایند. اگر کوچکترین انحراف را در اقوال و اعمال شخصی دیدید آن را کوچک نشمارید و بلافاصله در نطفه خفه کنید.

در ادامه این پیام آمده است: قوه قضائیه که ملجأ و پناهگاه مردم ستمدیده است، قوه ای است مستقل و هیچ مقامی حق دخالت در آن ندارد. مجلات و روزنامه ها و رسانه های گروهی توجه داشته باشند که تضعیف قوه قضائیه بر خلاف موازین اسلامی است و از پخش چیزهایی که موجب تضعیف یا توهین مقام قضاست، احتراز کنند. این کشور اسلامی است و باید هر امری موافق با موازین اسلامی باشد. شکایت از قاضی یا دادگاه باید به حسب مقررات شرعی باشد و شاکی هر کس هست حق ندارد در مطبوعات یا رسانه های گروهی یا در مجامع عمومی طرح دعوی کند و علیه قوه قضائیه جو سازی نماید، و روزنامه ها و مجلات و رادیو تلویزیون توجه به این مسائل و اشتباه آن را داشته باشند. و بالجمله مسأله قضا و احترام از قضات محترم و اطاعت ازاحکام صادره آنها امری است که مورد اهتمام اسلام است. (1)

 

مانور آزادی قدس در بیش از 90 منطقه در سرار کشور برگزار شد

همزمان با یوم الله  22 بهمن با پیام رئیس جمهور و رئیس شورای عالی دفاع و فرمان فرمانده قرارگاه مرکزی قدس نیروهای قدرتمند و ایثارگر تیپها و لشکرهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پی استقرار در بیش از 90 نقطه از میهن اسلامیمان عملیات تمرینی مانور آزادی قدس را آغاز کردند.

در جریان این عملیات  11 لشکر مسلح سپاه پاسداران انقلاب اسامی با ترکیبی از نیروهای داوطلب مردمی شرکت کننده در طرح لبیک یا خمینی و مبارزان و مجاهدین کشورهای اسلامی ،قدرت دفاعی خود را برای مقابله با دشمنان اسلام به نمایش گذاشتند. مانور آزادی قدس در آخرین ساعات شامگاه 21 بهمن شروع و  بعد از ظهر  یوم الله 22 بهمن به پایان رسید.(2)

 

اندروپوف مرد

یوری اندروپوف پنجمین رئیس شوروی از زمان انقلاب اکتبر 1917 که در حدود 15 ماه سمت دبیر کل حزب کمونیست شوروی را به عهده داشت بعد از ماه ها بیماری و حاضر نشدن در ملا عام در سن 69 سالگی بر اثر بیماری کلیه و دیابت مردم مرد. در حالی که هنوز جانشین قطعی یوری اندره پوف تعیین نشده است اما از 2 تن از اعضای دفتر سیاسی حزب کمونیست به عنوان جانشین وی نام برده می شود. از گوباچف 52 ساله ورومانف 61 ساله به عنوان جانشینان احتمالی اندروپوف نام برده می شود. گورباچف که جوان ترین عضو کادر رهبری شوروی است ظاهرا از افراد علاقمند آندروپوف بوده است.(3)

منابع:

1. اطلاعات، 23 بهمن 62، ص 3
2. اطلاعات، 23 بهمن 62، ص 13
3. جمهوری اسلامی، 23 بهمن 62، ص 3

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول