اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

اگر همه رفتند شما بمانید

امام خمینی: هر انسانی که مشغول کاری می شود البته مشکلات دارد و کسی که بخواهد مشکلی در کاری نباشد باید مثل مرده ها در قبرستان برود و یا منزوی باشد. اگر قرار باشد افراد متعهد کنار بروند، مسؤول هستند. آنان که کمر برای حفظ اسلام بسته اند باید اگر همه هم رفتند، آنها بمانند.

اگر همه رفتند شما بمانید

رخدادهای 21 بهمن 62

چکیده:

  • اعضای شورای عالی دفاع با امام خمینی رهبر کبیر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

 

  • هاشمی: در هیچ کجای دنیا انتخابات به اندازه جمهوری اسلامی ایران سالم ،عادی و آزاد نیست.

 

  • آیت الله جنتی: باید قدر نعمت های الهی را که بواسطه انقلاب اسلامی خون شهدا نصیب ما شده است را دانست.

 

امام خمینی: آنان که کمر برای حفظ اسلام بسته اند باید اگر همه هم رفتند، آنها بمانند

اعضای شورای عالی دفاع با امام خمینی رهبر کبیر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

امام خمینی در این دیدار فرمودند: متأسفانه عراق دچار آدمی شده است که دیوانه است و صدام چون می بیند در حال غرق شدن است می خواهد همه را با خود غرق کند و مردم عراق را هم غرق کند و این دیوانگی دیشب او با علم به این بوده است که بی جواب نمی ماند. متأسفانه دنیا هم از حقوق بشر صحبت می کند، لکن عمل نیست.

امام امت درباره پاره ای از مشکلات سپاه نیز اشاره فرمودند: هر انسانی که مشغول کاری می شود البته مشکلات دارد و کسی که بخواهد مشکلی در کاری نباشد باید مثل مرده ها در قبرستان برود و یا منزوی باشد. اگر قرار باشد افراد متعهد کنار بروند، مسؤول هستند. آنان که کمر برای حفظ اسلام بسته اند باید اگر همه هم رفتند، آنها بمانند. انشاءالله همه موفق و مؤید باشید که همانطور که تا به حال عمل کردید، بعد از این هم عمل کنید. الان حفظ اسلام به عهده همه ماست، آنهایی که با اسلام و ایران مخالفند می خواهند بین ارتش و سپاه و مردم و دیگران شکاف ایجاد کنند و ما نباید غافل باشیم و باید به خداوند تعالی اتکا کنیم، تا انشاءالله به پیش ببریم و پیش هم خواهیم برد.(1)

 

هاشمی: انتخابات در هیچ کجا مثل ایران آزاد نیست

نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران همزمان با دهه فجر و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی با حضور امت همیشه در صحنه نیروهای شرکت کننده در مانور آزادی قدس و میهمانان خارجی شرکت کننده در دهه فجر در محل دانشگاه تهران و خیابان های اطراف به امامت آیت الله هاشمی رفسنجانی امام جمعه موقت تهران برگزار شد.

آقای هاشمی در خطبه های این هفته تهران درباره انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی گفت: خیلی باید آدم بی انصاف باشد که بگوید در این مملکت آزادی نیست. من مطمئن هستم که در هیچ جای دنیا هیچ کس و هیچ جا وجود ندارد که انتخاباتش و اظهار آرای مردم به اندازه جمهوری اسلامی سالم ،عادی و آزاد باشد و این ادعای یک کسی است که از تریبون نماز جمعه حرف می زند و می خواهد مردم به او اقتدا کنند اگر ناصحیحی بگوید در شما تردید ایجاد می شود. آزادی سالم در این کشور  حقا و حتما به مقدار کافی حتی در زمان جنگ وجود دارد.

آقای هاشمی در مورد تحولات اخیر جنگ و تهدید ایران به مقابله به مثل و هدف قرار دادن شهرهای بصره ،خانقین و مندلی نیز گفت: موقعی شمشیر مقابله به مثل را از غلاف در آوردیم که هیچکس در دنیا نمی تواند بگوید شما چرا می زنید.(2)

 

آیت الله جنتی: نباید کاری کنیم که مردم ناراضی شوند

در نهمین روز از ایام دهه فجر نماز جمعه وحدت بخش و دشمن شکن این هفته شهر مقدس قم به  امامت آیت الله جنتی برگزار شد.

آیت الله جنتی در نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم  که با حضور مهندس میر حسین موسوی نخست وزیر و جمعی از فضلا و روحانیون حوزه علمیه قم و با حضور نیروهای شرکت کننده در مانور آزادی قدس برگزار شد گفت: باید قدر نعمت های الهی را که بواسطه انقلاب اسلامی و خون شهدا نصیب ما شده است را دانست و هر کسی وظیفه خودش را درست انجام دهد زیرا مردم مسلمان به گردن همه ما مسئولین حق دارند و نباید کاری کنیم که ناراضی شوند.

آیت الله جنتی افزود: هر حادثه ای  در هر جای دنیا که اتفاق می افتد به ما نسبت می دهند ولی باید بدانند که آغاز حرکت حیات بخش از ایران بود ولی در حال حاضر دیگر خود ملت ها هستند که بیدار شده اند و کسی نرفته است که به آنها بگوید شما در خیابان ها عکس امام را به دست بگیرید و تجمع کنید.(3)

منابع:

1. اطلاعات، 23 بهمن 62، ص 2
2. جمهوری اسلامی، 23 بهمن 62، ص 12
3. جمهوری اسلامی، 23 بهمن 62، ص 13

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول