اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

خاستگاه رویش علم دین است

آیت الله خامنه ای رئیس جمهور: دین و علم در این مملکت هزار سال توام با هم بوده اند و علم در همان محلی میروید که دین در آن جوانه می زند.

خاستگاه رویش علم دین است

رخدادهای 8 دی 62

چکیده :

  • آیت الله خامنه ای : در شرایط کنونی روحانیون باید در جامعه حضور داشته باشند.

 

  • ولایتی : جمهوری اسلامی ایران در اجلاس سران کنفرانس اسلامی در مراکش شرکت نخواهد کرد.

 

  • ایرانیان اخراجی از کویت بامداد امروز وارد تهران شدند.

 

  • انقلابیون مسلمان لبنان  با سنگر بندی جنوب بیروت برای مبارزه آماده شدند.

 

دیدار آیت الله خامنه ای با اساتید معارف اسلامی دانشگاه ها

رئیس جمهور عصر دیروز با منتخبین جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به عنوان اساتید معارف اسلامی دانشگاه ها دیدار کرد.

آیت الله خامنه ای در این دیدار با اشاره به این که کار در خارج از حوزه دلخواه طلاب نیست گفت : در عین حال در شرایط کنونی روحانیون باید در جامعه حضور داشته باشند زیرا هم جمهور مردم در روحانیت متبلو هستند و هم اسلام مفسر و مبین خود را همواره در میان قشر روحانی داشته است.

رئیس جمهور با اشاره به این که یکی از بهترین مشاغلی که در خارج از حوزه می توان برای روحانیون متصور بود همین تدریس در دانشگاهاست افزود : حضور حوزه علمیه در دانشگاه ها برای اداره کردن امور معنوی آن اولین تجربه ای بود که روحانیون در میدان فرهنگ جدید داشتند دین و علم در این مملکت هزار سال توام با هم بوده اند و علم در همان محلی میروید که دین در آن جوانه می زند.(1)

 

ولایتی : ایران در اجلاس سران  کنفرانس اسلامی شرکت نمی کند

دکتر ولایتی وزیر خارجه کشورمان دیروز در مصاحبه با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران با اشاره به عملکرد غیر دوستانه سازمان کنفرانس اسلامی نسبت به جمهوری اسلامی ایران گفت : ایران در کنفرانس سران این سازمان که در مراکش برگزار می شود شرکت نخواهد کرد.

وزیر خارجه افزود : سازمان کنفرانس اسلامی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی صدام در سرزمین اسلامی ایران و علی رغم محکوم نمودن این جنایات توسط دیگر سازمان های بین المللی از جمله صلیب سرخ و همچنین سازمان ملل هیچ گونه عکس العمل مناسبی از خود نشان نداده است.

وی افزود : با وجود درخواست های مکرر جمهوری اسلامی ایران از سازمان کنفرانس اسلامی مبنی بر اعزام هیئتی برای بازدید از مناطق مسکونی کشورمان که مورد تهاجم وحشیانه رژیم بعثی قرار گرفته این درخواست تا کنون به دلیل اعمال نفوذ حامیان صدام بدون پاسخ مانده است.(2)

 

بازگشت ایرانیان اخراجی از کویت

17 تن از ایرانیان مقیم کویت که پس از دستگیری و ایذا توسط مقامات این کشور اخراج شده بودند نیمه شب گذشته با هواپیما وارد تهران شدند. این افراد که شامل 15 کارگر و 2 مسئول امور فرهنگی ایران در کویت هستند پس از بازداشت و اذیت و آزار فراوان توسط دولت کویت از این کشور اخراج و از طریق دوبی بامداد امروز وارد فرودگاه مهرآباد شده و مورد استقبال تنی چند از مقامات وزارت خارجه کشورمان قرار گرفتند.

 گفتنی است دولت کویت به دنبال انفجارهای ماه گذشته در سفارت خانه های فرانسه و آمریکا در این کشور بدون هیچ گونه دلیل روشنی فشار ها بر ایرانیان و مراکز فرهنگی ایران در این کشور را تشدید کرده است.(3)

 

سنگر بندی انقلابیون لبنانی در جنوب بیروت

به دنبال حمله موشکی وحشیانه فالانژها به حومه جنوبی بیروت مسلمانان انقلابی این شهر با سنگر بندی ،حفر خندق و نصب تصویر امام امت بر سنگرهای خود بر ادامه مبارزه تا پیروزی آماده شدند.

 گزارش ها از بیروت حاکیست موشکباران حومه جنوبی بیروت که طی چند روز گذشته از سوی فالانژها انجام شد حتی در جریان لشکر کشی سال گذشته صهیونیست ها به بیروت نیز این منطقه به این اندازه آسیب ندیده بود. همچنین دیده شده که گروه زیادی از جوانان، زنان و کودکان مسلمان حومه بیروت عناصر جنبش امل را در استحکام مواضعشان و پر کردن کیسه های شن برای ایجاد سنگرهای جدید و حفر خندق یاری می دهند جالب این که سنگرهای مسلمانان در خطوط تماس با پرچم های  جمهوری اسلامی ایران و تصاویر بزرگی از امام خمینی و امام موسی صدر و شعارهای حسینی زینت داده شده است.

از سوی دیگر از لبنان خبر می رسد عملیات و حملات پی در پی انقلابیون مسلمان جنوب لبنان صهیونیست های اشغالگر را مستاصل کرده است رئیس ستاد ارتش اسرائیل ضمن اعتراف به این وضعیت گفت: یافتن راه هایی برای افزایش حفاظت از سربازانمان در جنوب لبنان ضروری شده است بر اساس گزارش ها 126 صهیونیست طی یک ماه گذشته در جنوب لبنان کشته یا زخمی شده اند.

 حملات بی امان انقلابیون مسلمان لبنانی همچنین باعث شد 249 تن از نیروهای مداخله گر ایتالیایی بیروت را ترک کرده و از طریق قبرس عازم رم شدند. وزیر دفاع ایتالیا هفته گذشته گفته بود این کشور خروج مرحله ای نیروهای خود را از لبنان آغاز خواهد کرد. (4)

 

منابع :

1. اطلاعات، 8 دی 62 ، ص2
2. اطلاعات، 8 دی 62 ، ص2
3. جمهوری اسلای ، 8 دی 62 ، ص1
4. جمهوری اسلامی ، 8 دی 62 ، ص 3

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول