اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

دولت بدون پشتیبانی رهبر و ملت هیچ است

موسوی: اگر امروز دولت می تواند چشم در چشم ابرقدرت ها بدوزد و پنجه در پنجه نیروهای استکباری بیاندازد به خاطر اتصال آن به نیروی عظیم یک ملت اسلامی است و اشتباه است اگر دولتمردان گمان کنند که بدون پشتیبانی امام و امت دولت دارای نیرویی است.

دولت بدون پشتیبانی رهبر و ملت هیچ است

رخدادهای 27 آذر 62

چکیده :

  • امام خمینی : اسلام اگر اینجا سیلی بخورد، بدانید که دیگر تا آخر سرش بلند نمی‌شود.

 

  • موسوی : اشتباه است اگر گمان کنیم که بدون پشتیبانی امام و امت، دولت دارای نیرویی است.

 

  • کنفرانس بررسی جنایات صدام با حضور 110 شخصیت از 31 کشور جهان در تهرن آغاز به کار کرد.

 

  • وزرای خارجه سوریه،عربستان و لبنان امروز بحران لبنان را در دمشق بررسی می کنند.

 

امام خمینی :مسئله دولت مجلس و قوه قضائیه نیست مسئله اسلام است

اعضای کمیسیون های امور بازرگانی ،رسیدگی به سئوالات و  سازمان های وابسته به نخست وزیری مجلس شورای اسلامی صبح دیروز با امام خمینی دیدار کردند.

امام خمینی در این دیدار فرمودند:من حالا می‌خواهم یک هشداری به آقایان بدهم. مسئله الآن به یک وضعی در آمده است که انسان می‌بیند که مشغول جوسازی هستند، می‌شنود که مشغول جوسازی هستند و بتدریج می‌خواهند این کار را عملی‌اش کنند. یک دفعه هم نمی‌شود بروند سراغ روحانیون. می‌دانند که نمی‌شود که از اول بروند سراغ روحانیون، روحانیون را شکست بدهند. می‌آیند هی از پایین تر شروع می‌کنند، از پایین تر جوسازی می‌کنند. مثلاً حالا برای دولت جوسازی ‌می‌کنند،

امام افزودند: این ها شروع کردند که از اول یک جوی بسازند که این حکومت را بشکنند و بعد بروند سراغ رئیس جمهورتان و مجلستان و بعد بروند سراغ روحانیون و مسئله را از حالا این‌جوری شروع کردند و شما از حالا باید بیدار این مطلب باشید. الآن می‌بینیم در مجلس به دولت حمله می‌شود، در محضر علما به دولت دارد حمله می‌شود، در بازار به دولت حمله می‌شود، مصاحبه‌های تلویزیونی به دولت ور می‌روند، عرض می‌کنم که بساط وقتی درست می‌کنند به دولت ور می‌روند، این بی‌جهت نیست .خودآقایان ملتفت نیستند.

امام تاکید کردند : اگر اساس را ما حفظ نکنیم، نه اداره برای ما باقی می‌ماند، نه مجلس باقی می‌ماند، نه مدرسه باقی می‌ماند، هیچی. ایندفعه اگر اینها تسلط پیدا بکنند برما، هیچی نمی‌گذارند. اسلام اگر اینجا سیلی بخورد، بدانید که دیگر تا آخر سرش بلند نمی‌شود. دولتی که الآن باید همه کارها را انجام بدهد، ناتوانش نباید بکنیم. مجلسی که باید همه کارها را تسهیل بکند، نباید ناتوانش بکنیم و قوه قضائیه هم همین‌طور.
و مسئله، مسئله مجلس نیست. مسئله دولت نیست، مسئله قوه قضائیه نیست، مسئله روحانیت نیست، مسئله اسلام است.(1)

 

انتشار پیام نخست وزیر خطاب به امام امت

به دنبال سخنان اخیر امام خمینی در رابطه با پشتیبانی اقشار مختلف از دولت جمهوری اسلامی ایران مهندس میر حسین موسوی پیامی را خطاب به امام امت منتشر کرد.

در بخشی از این پیام آمده است :اگر امروز دولت می تواند چشم در چشم ابرقدرت ها بدوزد و پنجه در پنجه  نیروهای استکباری بیاندازد به خاطر اتصال آن به نیروی عظیم یک ملت اسلامی است و اشتباه است اگر دولتمردان گمان کنند که بدون پشتیبانی امام و امت دولت دارای نیرویی است.

در آخر این پیام آمده است :اگر در کشور کارهایی صورت گرفته است ناشی از رحمت خداوندی و از برکات رهبری الهی این کشور امام زمان (عج) است و دولت چیزی جز  یک ابزار جهت رسیدن به اهدافی که ملت ما در انقلاب اسلامی خود انتخاب کرده است نیست.(2)

 

آغاز به کار کنفرانس بررسی جنایات صدام

کنفرانس بررسی جنایات صدام با حضور 110 شخصیت از 21 کشور جهان دیورز در هتل کوثر تهران آغاز شد.

آیت الله حکیم سخنگوی مجلس اعلامی انقلاب اسلامی عراق که ریاست این کنفرانس را نیز بر عهده داشت گفت : جنایات رژیم بعثی مافوق تصورات ماست. رژیم مزدور صدام اغلب دستگیر شدگان را بدون محاکمه به حبس ابد یا اعدام محکوم  می کند و اگر قاضی که رژیم آن را منصوب کرده از صدور حکم اعدام یا حبس ابد امتناع ورزد قاضی را طرد می کنند.

آیت الله مشکینی نیز در این کنفرانس گفت :دنیای بشریت امروز،سازمان های بین المللی کجایند؟در مقابل چشمان شما این همه جنایت می شود مگر مرده اید که سکوت کرده اید؟(3)

 

بررسی بحران لبنان در دمشق

وزیران خارجه سوریه،لبنان و عربستان امروز در دمشق دیدار می کنند تا درباره شرایط امنیتی و خروج نیروهای خارجی از لبنان به مذاکره بپردازند

به نوشته روزنامه های بیروت این وزیران بویژه درباره آینده پیمان 17 می لبنان و اسرائیل که گروه های مخالف دولت لبنان خواستار لغو آن شده اند به مذاکره خواهند پرداخت و در مورد زمان و مکان تشکیل مجدد کنفرانس آشتی ملی متشکل از کلیه رهبران جناح های مختلف لبنان تصمیم خواهند گرفت.هدف این کنفرانس گفت و گو در مورد اصلاحات سیاسی،اقتصادی و اجتماعی جهت تضمین هم زیستی مسالمت آمیز مسلمانان و مسیحیان لبنان است.(4)

 

منابع :

1. کیهان، 27 آذر 62 ، ص 3
2. اطلاعات،27 آذر 62 ، ص3
3. اطلاعات، 27 آذر 62 ، ص2
4. کیهان، 27 آذر 62 ، ص 20

انتهای متن/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول