اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

اختیار دانشگاه‌ها باید بدست نیروهای اسلامی باشد

موسوی: در آینده در دانشگاه ها شاهد یک حرکت عظیم علمی سیاسی و اجتماعی خواهیم بود که بر سیاست دولت و سیاست کلی جامعه اسلامی ما بسیار موثر خواهد بود. به همین دلیل است که اختیار دانشگاه ها باید بدست نیروهای اسلامی باشد.

اختیار دانشگاه‌ها باید بدست نیروهای اسلامی باشد

رخدادهای 26 آذر 62

چکیده :

  • آیت الله موسوی اردبیلی نتایج اجرای فرمان 8 ماده ای امام را تشریح کرد.

 

  • موسوی : نیروهای متعهد  برامده از متن انقلاب فرهنگی باید قویتر و هوشیار تر باشند.

 

  • شکایات مربوط به به نحوه گزینش دانشجو در جلسه شورای عالی قضایی رسیدگی خواهد شد.

 

  • ایران خواستار اعزام نمایندگان سازمان ملل برای بررسی جنایات صدام در شهرهای ایران شد.

 

تشریح نتایج اجرای فرمان 8 ماده ای امام از سوی آیت الله موسوی اردبیلی

در آستانه سالگرد صدور فرمان تاریخی هشت ماده ای امام امت پیرامون تهیه قوانین شرعیه برای سیستم قضایی کشور و تامین عدالت اجتماعی برای یکایک افراد کشور، آیت الله موسوی اردبیلی رئیس دیوان عالی کشور عملکرد ستاد پیگیری اجرای فرمان هشت ماده ای امام امت را تشریح کرد.

آیت الله موسوی اردبیلی گفت : در پی این فرمان سیل شکایت ها از قسمت های مختلف و گوناگون آنچنان سرازیر شد که رسیدگی به همه آنها وقت و زمان زیادی لازم داشت. مردم در تمامی زمینه ها گلایه داشتند از بازسازی ها،گزینش ها،دستگاه های قضایی ،دخالت های غیر قانونی و خارج از شرح وظایف برخی مسئولان، اعمال سلیقه های ناجور و تجاوز به حقوق مردم و بالاخره در رابطه با دخالت های غیر مسئولانه و خطرناک افراد و اشخاص به نام حزب الله و حرکت های انقلابی اما امروز پس از گذشت یک سال می بینیم هر چند پاره ای از این مسائل به حد نهایی نرسیده ولی اکثر مسائل به برکت فرمان امام امت و تلاش و کوشش اشخاصی که در رابطه با فرمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی در ستاد مشغول به کار بودند وجود ندارد و زمینه آن از بین رفته و یا در برخی مسائل به حداقل رسیده است.

آیت الله موسوی اظهار امیدواری کرد در نتیجه سعی و کوشش برادران عزیر در ستاد بقیه مسائل نیز تا پایان سال جاری به کلی حل شود و دیگر از این گونه مسائل نداشته باشیم.(1)

 

موسوی : اختیار دانشگاه ها باید به دست نیروهای اسلامی باشد

ستاد انقلاب فرهنگی به ریاست آقای میر حسین موسوی نخست وزیر تشکیل جلسه داد.در این جلسه که روسای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور حضور داشتند مسائل و مشکلات مدیریت دانشگاه ها مورد بررسی قرار گرفت.

آقای موسوی در این جلسه گفت :در آینده در دانشگاه ها شاهد یک حرکت عظیم علمی سیاسی و اجتماعی خواهیم بود که بر سیاست دولت و سیاست کلی جامعه اسلامی ما بسیار موثر خواهد بود.به همین دلیل است که اختیار دانشگاه ها باید به دست نیروهای اسلامی باشد و نظارت نظام جمهوری اسلامی به طور همه جانبه بر دانشگاه ادامه یابد. نخست وزیر افزود : آنچه در دانشگاه بازوی انقلاب و سایر مدیریتهاست حرکت گسترده دانشجویی است که مثل یک موج بزرگ می تواند تحول ایجاد نماید.آقای موسوی تاکید کرد نیروهای متعهد  برامده از متن انقلاب فرهنگی باید قوی تر و هوشیار تر باشند.(2)

 

بررسی شکایات مربوط به گزینش دانشجو در شورای عالی قضایی

حجت الاسلام مقتدائی سخنگوی شورای عالی قضایی در یک مصاحبه مطبوعاتی و رادیو تلویزیونی ضمن تشریح عملکرد این شورا در هفته گذشته گفت:در این هفته در جلسه شورای عالی قضایی شکایات واصله از دانشجویان و دانش آموزان نسبت به گزینش مطرح و مقرر شد تا در جلسه آینده با حضور هیئت عالی گزینش و نماینده ای از وزارت علوم موضوع تحت بررسی قرار بگیرد.

آقای مقتدائی افزود: همچنین در جلسه شورا در مورد خانه هایی که صاحبانش فراری بوده اند و طبق قانون مصوبه شورای انقلاب در اختیار سازمان مسکن قرار داده شد و آن سازمان این خانه ها را به افراد واجد شرایط اجاره داده و اگر صاحبان این خانه ها حکم خلع ید گرفته باشند محاکم طبق قانون مالک و مستاجر عمل خواهند کرد.(3)

 

نامه اعتراضی ایران به دبیر کل سازمان ملل در مورد جنایات صدام

در پی حملات ناجوانمردانه موشکی صدام به شهرهای ایران دفتر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نیویورک طی دو یادداشت اعتراض آمیز به دبیر کل سازمان ملل ضمن بیان میزان خسارات و شهدای این جنایات از وی خواست تا هیئت ویژه ای را جهت بررسی جنایات صدام در شهرهای یاد شده به منطقه اعزام کند.

در این یادداشت آمده است ما به جامعه بین المللی هشدار می دهیم که سکوت آنها در برابر جنایات شنیع و ضد بشری صدام تکریتی شریک شدن در جنایات با اوست.

در بخش دیگری از این یادداشت دفتر نمایندگی ایران در نیویورک ضمن دعوت اعزام هیئت ویژهای از سوی دبیر کل سازمان ملل برای بازدید از آثار جنایات صدام در منطقه همچنین درخواست نموده است هیئتی نیز همزمان با آن برای بررسی یاوه سرایی های پوشالی صدام  به عراق اعزام نماید.(4)

 

منابع :

1. کیهان، 26 آذر 62 ، ص2
2. اطلاعات، 26 آذر 62 ، ص 2
3. اطلاعات، 26 آذر 62 ، ص 2
4. کیهان،26 آذر 62 ، ص 1

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول