اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

بازگشت 3 دیپلمات ایرانی از فرانسه

دولت فرانسه برای سرپوش گذاشتن بر شکست های خود در مبارزه با مسلمانان با تبلیغات وسیعی علیه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که یک گروه ایرانی جهت کشتار و انفجار در هفته تولد حضرت عیسی مسیح وارد فرانسه شده اند.

بازگشت 3 دیپلمات ایرانی از فرانسه

رخدادهای 6 دی 62

چکیده:

  • کاروان وحدت متشکل از 100 نفر از ائمه جمعه و جماعات اهل تسنن و تشیع استان سیستان و بلوچستان عازم جبهه ها شدند.

 

  • دیپلمات های ایرانی اخراج شده از فرانسه دیروز  وارد تهران شدند.

 

  • سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت چهارمین سالگرد اشغال افغانستان اطلاعیه ای صادر کرد.

 

  • کاردار سفارت فلیپین در اعتراض به بازداشت 3 دانشجوی ایرانی به وزارت خارجه احضار شد.

 

  • فرماندهان فلسطینی تاکید کردند که از این پس عرفات نماینده ساف نخواهد بود.

 

اعزام کاروان وحدت از سیستان به جبهه

حجت الاسلام و المسلمین عبادی امام جمعه زاهدان و نماینده امام در سیستان و بلوچستان به منظور دیدار با رزمندگان اسلام و بازدید از جبهه های نور علیه ظلمت در راس کاروانی موسوم به وحدت متشکل از 100 نفر از ائمه جمعه و جماعات اهل سنت و تشیع منطقه بلوچستان و سیستان و اقشار مختلف مردم شهید پرور پیش از ظهر دیروز در میان بدرقه گرم و پر شور امت حزب الله و نیروهای نظامی و انتظامی عازم جبهه های نبرد حق علیه باطل شد.

بر اساس این گزارش نماینده امام در سیستان و بلوچستان کمک های اهدائی ملت مسلمان سیستان و بلوچستان جهت حمایت از رزمندگان پرتوان اسلام که تقریبا به ارزش 30 میلیون ریال و شامل 17 دستگاه ماشین آمبولانس، وانت نیسان، لندرور، 10 دستگاه موتور سیکلت و 1500 تخته پتو را نیز به جبهه ها خواهد برد.(1)

 

بازگشت 3 دیپلمات ایرانی از فرانسه

محمد دشتی دبیر اول سفارت ایران در فرانسه که به همراه دو دیپلمات دیگر از اعضای سفارت ایران در فرانسه توسط پلیس این کشور بازداشت شده بود. دیروز به تهران بازگشتند وی در بدو ورود به تهران در گفت و گو با خبرنگاران گفت :دولت فرانسه علی رغم ادعاهای خود و بیش از دولت قبلی این کشور در جهت تحقق و اجرای خط مشی سیاست خارجی آمریکا تلاش می کند.

یکی دیگر از دیپلمات های اخراج شده از فرانسه نیز گفت : دولت فرانسه برای سرپوش گذاشتن بر شکست های خود در مبارزه با مسلمانان از حدود 10 روز قبل با تبلیغات وسیعی علیه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که یک گروه ایرانی جهت کشتار و انفجار در هفته تولد حضرت عیسی مسیح وارد فرانسه شده اند تا با استفاده از این دروغ اقدامات اخیری را که در نقاط مختلف جهان بر علیه فرانسه صورت می گیرد به ایران نسبت بدهند.(2)

 

اطلاعیه سپاه پاسدارن به مناسبت چهارمین سالگرد اشغال افغانستان

در چهارمین سالگرد اشغال افغانستان توسط ابرقدرت شرق و در پی همگامی و همسویی دیگر جنایتکاران همپیمان کرملین در بلوک غرب در جهت ایجاد انحراف در مسیر انقلاب اسلامی افغانستان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اطلاعیه ای صادر کرد.

دربخشی از این اطلاعیه آمده است : جنایات ابرقدرت های شرق و غرب که با تجاوز به حقوق ملل مسلمان و محروم جهان اهداف پلید خویش را دنبال می کنند محکوم به شکست است و سنت خلل ناپذیر الهی بر این است که ایستادگی و مقاومت مظلومین در مقابل ستمگران و جباران ظالم تنها راه رهائی از زنجیر اسارت قدرت های ضد الهی است.(3)

 

کاردار فلیپین به وزارت خارجه احضار شد

کاردار سفارت فلیپین در تهران دیروز به وزارت امور خارجه کشورمان احضار و اعتراض جمهوری اسلامی ایران نسبت به ادامه بازداشت سه دانشجوی ایرانی در فلیپین به وی ابلاغ شد.

مدیر کل فرهنگی وزارت امور خارجه کشورمان در ملاقات با کاردار فلیپین خواستار آزادی فوری دانشجویان ایرانی شد و نسبت به ادامه اینگونه رفتارها با دانشجویان ایرانی به وی تذکر داد.

گفتنی است سه تن از دانشجویان ایرانی از حدود سه ماه پیش توسط رژیم حاکم بر فلیپین بازداشت و در زندان به سر می برند. چند روز پیش نیز دولت فرانسه تعدادی از دانشجویان ایرانی را در این کشور دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل کرده بود.(4)

 

اعتراضات گسترده علیه دیدار عرفات و مبارک

موج مخالفت ها و محکوم کردن اقدام عرفات از سوی رهبران الفتح و  شخصیت های مبارز عرب در مورد دیدار اخیر وی با حسنی مبارک هنوز ادامه دارد و شماری از فرماندهان فلسطینی تاکید کردند که از این پس عرفات نماینده ساف نخواهد بود.

اما یاسر عرفات در مصاحبه با خبرگزاری مصری منا دیدار اخیر خود با مبارک را نقطه عطفی در سیاست سازمان آزادی بخش فلسطین عنوان کرد و گفت : طی چند روز آینده در اجلاسی که در تونس تشکیل خواهد شد دلایل خود را برای ملاقات با حسنی مبارک برای مقامات بلند پایه فلسطینی تشریح خواهد کرد.

همچنین 34 تن از 48 عضو مجلس ملی فلسطین روز دوشنه در «امان» با صدور بیانیه ای دیدار عرفات با حسنی مبارک را محکوم کردند امضا کنندگان این بیانیه این دیدار و هرگونه نتایج ناشی از آن را محکوم کرده اند.(5)

 

منابع :

1. جمهوری اسلامی ،6 دی 62 ، ص 4
2. جمهوری اسلامی ، 6 دی 62 ، ص 12
3. اطلاعات، 6 دی 62 ، ص 2
4. جمهوری اسلامی ، 6 دی 62 ، ص 9
5. اطلاعات، 6 دی 62 ، ص 16

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول