اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

اگر آمریکا حماقت کند تودهنی خواهد خورد

آیت الله خامنه ای: ما را تهدید کردند که اگر تنگه هرمز را ببندید ممکن است آمریکا وارد میدان شود . اگر شما حماقت کنید تودهنی خواهید خورد آن هم تو دهنی که از تودهنی های گذشته بسیار سخت تر و سهمگین تر خواهد بود.

اگر آمریکا حماقت کند تودهنی خواهد خورد

رخدادهای 22 آذر 62

چکیده :

  • آیت الله خامنه ای : از رفت و آمد ناوها در آبهای منطقه نمی ترسیم آمریکا اگر جرات دارد اقدام کند تا عکس العمل ما را ببیند.

 

  • با حضور آیت الله منتظری سمینار سراسری ائمه جمعه با موضوع انتخابات در قم گشایش یافت.

 

  • دادگاه 8 تن از سران مخفی حزب توده وارد شور شد.

 

  • نهادهای انقلابی استان مازندران با ارسال نامه ای به مجلس نسبت به تبدیل اراضی مزروعی به ویلاهای تابستانی هشدار دادند.

 

  • اضطراب و وحشت انفجارهای دیروز کویت مراکز آمریکا و فرانسه را در سراسر خلیج فارس فرا گرفت.

 

آیت الله خامنه ای : اگر آمریکا حماقت کند تو دهنی بزرگی خواهد خورد

مراسم صبحگاه وحدت نیروهای مسلح ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان با حضور مسئولان استان فارس در محل میدان صبحگاه مراکز پیاده شیراز برگزار شد.

رئیس جمهور در این مراسم گفت : من به آمریکا که علنا و رسما پشتیبان نیروهای متجاوز علیه ماست و متحدانش در منطقه می گویم این جنگ نه تنها مردم ما را خسته نکرده است بلکه تصمیم ما را در برداشتن و از جا کندن موانعی که بر سر راه گسترش انقلاب اسلامی است استوارتر و راسخ تر کرده است.

آیت الله خامنه ای افزود : ما را تهدید کردند که اگر تنگه هرمز را ببندید ممکن است آمریکا وارد میدان شود اولا من می گویم ملت ما از این تهدیدات نمی ترسد این تهدیدات در ما اثری ندارد ملت ما مطمئن است که اگر شما حماقت کنید تودهنی خواهید خورد آن هم تو دهنی که از تودهنی های گذشته بسیار سخت تر و سهمگین تر خواهد بود.

رئی جمهور تاکید کرد : اگر کوچکترین نشانه ای از دخالت و فضولی آمریکا در این منطقه به چشم بخورد ما اولین کاری که خواهیم کرد سرانگشتان آمریکا در این منطقه را قطع خواهیم کرد و منابع حیاتی آمریکا در این منطقه را از بین خواهیم برد . اگر آنها در قصر شیشه ای نفت در خلیج فارس نشسته اند و دل و جرات و گستاخی مبارزه را دارند. بسم الله بیاید ما یک ملت انقلابی هستیم.(1)

برگزاری سمینار سراسری ائمه جمعه در قم

سمینار شوراهای اسلامی ائمه جمعه سراسر کشور به منظور بررسی مسائل گوناگون انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی و نقش ائمه جمعه در انتخابات دیروز در دفتر آیت الله منتظری تشکیل شد.

آیت الله مشکینی رئیس شورای مرکزی ائمه جمعه در این سمینار گفت : نباید چند دسته و گروه برای نمایندگی مجلس کاندیدا معرفی و چندین دستگاه انتخاباتی تبلیغ کنند بلکه باید توافق و تفاهم نمایند.

وی درباره کاندیدا شدن ائمه جمعه نیز گفت : برخی از ائمه جمعه وظیفه شرعی خود تشخیص می دهند که برای نمایندگی مجلس کاندیدا بشوند. چون در منطقه خود فرد جامع و  شاخصی را نمی شناسند در این مورد کاندیدا شدن آنها لازم است. زیرا در مجلس زمینه خدمت بیشتر و بهتری دارند.(2)

دادگاه سران حزب توده وارد شور شد

دومین جلسه محاکمه  8 تن از سران و  اعضای سازمان مخفی حزب توده صبح دیروز به ریاست حجت الاسلام و المسلمین محمدی ری شهری حاکم شرع دادگاه های انقلاب اسلامی ارتش، سرهنگ اتابکی دادستان دادگاه ها و با حضو جمعی از خبرنگاران داخلی و خارجی برگزار شد.

در این جلسه 5 تن از متهمین به دفاع در مورد اتهامات مندرج در متن کیفر خواست که در جلسه قبل توسط دادستان دادگاه های انقلاب اسلامی ارتش قرائت شده بود پرداختند و در پایان جلسه دادگاه حاکم شرع از متهمین خواست که به آخرین دفاع خود بپردازند.پس از پایان دفاعیات متهمین، دادگاه وارد شور شد.(3)

نامه نهادهای انقلابی مازندران به مجلس شورای اسلامی

جهاد سازندگی ،سپاه پاسداران،ژاندارمری،بنیاد شهید،کمیته های امداد امام ،کمیته های  انقلاب اسلامی ،دادستان انقلاب و استاندار مازندران با ارسال نامه ای خطاب به مجلس شورای اسلامی و شورایعالی قضایی مصرانه خواستار جلوگیری از تبدیل اراضی مزروعی این استان به باغات و ویلاای تابستانی شده و در این زمینه هشدار دادند.

در بخشی از این نامه آمده است از سال 59 تا کنون بیش از 30 هزار هکتار از اراضی مرغوب مازندران که با ارزش ترین خاک های جهان است  و منطقه ای مناسب برای تولید برنج ،پنبه و دانه های روغنی محسوب می شود تبدیل به مرکبات و ساختمان های غیر ضروری و ویلاهای تفریحی شده است.(4)

66 کشته و زخمی در انفجارهای دیروز کویت

آخرین گزارش ها از انفجارهای دیروز کویت حاکیست که بر اثر انفجار یک رشته بمب در مناطق مختلف این کشور از جمله سفارت آمریکا و  فرانسه دست کم 5 نفر کشته و 61 نفر زخمی شدندبه دنبال این انفجارها تانک ها نفربرها و نیروهای ویژه امنیتی تمامی سفارت خانه ها و مراکز آمریکا و  فرانسه در کشورهای منطقه را به محاصره خود درآوردند.

مقامات آمریکایی گفتند به دنبال حمله اخیر  به مقر تفنگداران آمریکا در بیروت وزرات خارجه آمریکا اقدامات امنیتی  سفارت خانه های این کشور در سراسر خاورمیانه و از جمله کویت را تشدید کرده بود و سفارتخانه های آمریکا بویژه برای مقابله با  کامیون های حاوی بمب در حال آماده باش بودند .گزارش ها حاکیست در عربستان، بحرین و امارات نیز تدابیر امنیتی شدیدی در اطراف مراکز دیپلماتیک آمریکا بر قرار شده است.(5)

منابع :

1. کیهان، 22 آذر 62 ، ص 2
2. جمهوری اسلامی ، 22 آذر 62 ، ص12
3. کیهان، 22 آذر 62 ، ص3
4. جمهوری اسلامی ، 22 آذر 62 ، ص 8
5. کیهان ، 22 آذر 62 ، ص 22

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول