اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

روزی را که امریکا از ما تعریف کند....

امام خمینی: باید هیچ سستی نکنیم و از این ترس نداشته باشیم که فلان رادیو یا دولت خارجی چه می‌گوید، رادیوها باید به ما فحش بدهند. آن روزی را که امریکا از ما تعریف کند باید عزا گرفت.

روزی را که امریکا از ما تعریف کند....

رخدادهای 21 آذر 62

چکیده :

  • امام خمینی : آنروز که آمریکا از ما تعریف کند باید عزا گرفت.

 

  • آیت الله خامنه ای :می توانیم هر روز که بخواهیم و منافع ما ایجاب کند تنگه هرمز را ببندیم.

 

  • موسوی : ما نمی توانیم ساکت بنشینیم تا کشورهای نوکر آمریکا برای رفع بحران های اقتصادی غرب قیمت نفت را پایین بیاورند.

 

  • چهارمین جلسه محاکمه 8 عضو مخفی حزب منحله و خائن توده امروز تشکیل شد.

 

  • 6 انفجار مهیب صبح امروز کویت را لرزاند.

 

امام خمینی : مبادا از حرفهای خارجیها بترسیم و در پیاده کردن احکام خدا سستی کنیم

 فقها و حقوق دانان شورای نگهبان دیروز به حضور امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی رسیدند.

امام خمینی در این دیدار فرمودند:آنچه مهم است این است که ما می‌خواهیم مطابق شرع اسلام مسائل را پیاده کنیم. پس اگر قبلًا اشتباه کرده باشیم باید صریحاً بگوییم اشتباه نموده‌ایم. و عدول در بین فقها از فتوایی به فتوای دیگر درست همین معنا را دارد. وقتی فقیهی از فتوای خود برمی‌گردد یعنی من در این مساله اشتباه نموده‌ام و به اشتباهم اقرار می‌کنم. فقهای شورای نگهبان و اعضای شورای عالی قضائی هم باید این طور باشند که اگر در مسئله‌ای اشتباه کردند صریحاً بگویند اشتباه کردیم و حرف خود را پس بگیرند، ما که معصوم نیستیم.

امام افزودند :پیش از انقلاب من خیال می‌کردم وقتی انقلاب پیروز شد افراد صالحی هستند که کارها را طبق اسلام عمل کنند، لذا بارها گفتم روحانیون می‌روند کارهای خودشان را انجام می‌دهند. بعد دیدم خیر، اکثر آنها افراد ناصالحی بودند و دیدم حرفی که زده‌ام درست نبوده است، آمدم صریحاً اعلام کردم من اشتباه کرده‌ام. این برای این است که ما می‌خواهیم اسلام را پیاده کنیم. پس در این رابطه ممکن است من دیروز حرفی را زده باشم و امروز حرف دیگری را و فردا حرف دیگری را، این معنا ندارد که من بگویم چون دیروز حرفی زده‌ام باید روی همان حرف باقی بمانم امروز می‌گویم ما دام که احکام اسلام پیاده نشده است و افراد صالحی نداشتیم تا طبق اسلام عمل کنند، علما باید مشغول به کارهایشان باشند. این شانی برای علما نیست که ریاست جمهوری و یا پست دیگری را داشته باشند. چون وظیفه است به این کارها می‌پردازند.

امام ادامه دادند:مبادا از حرفهای خارجیها بترسیم و در پیاده کردن احکام خدا سستی کنیم. ما باید همه چیز را به همان قوّتی که امروز دارد، تحویل دسته بعد دهیم، و آنها هم کوشش کنند که به همان قوّت تحویل دسته بعد دهند. ما باید بنیان را محکم کنیم و به دسته بعد دهیم تا پیش خدا مقصر نباشیم. باید هیچ سستی نکنیم و از این ترس نداشته باشیم که فلان رادیو یا دولت خارجی چه می‌گوید، رادیوها باید به ما فحش بدهند. آن روزی را که امریکا از ما تعریف کند باید عزا گرفت. آن روز که کارتر و ریگان از ما تعریف کنند معلوم می‌شود در ما اشکالی پیدا شده است، آنها باید فحش دهند و ما هم باید محکم کارمان را انجام دهیم. شورای نگهبان بدون ملاحظه از هیچ کس فقط و فقط خدا را در نظر بگیرند.

امام در پایان فرمودند:مردم اگر از من گِله دارند، از اسلام سرد نشوند. من خلاف کرده‌ام، به اسلام چه. مردم اگر اسلام را، استقلال و آزادی را، نبودن تحت اسارت شرق و غرب را می‌خواهند، همه در انتخابات شرکت کنند و در صحنه حاضر باشند. اگر یک ظالم خلاف کرد، اسلام که نکرده است. پس باید کاری کنیم که ظلم نباشد و ظالم از بین برود. اگر دیدیم در این دوره خلاف شده و به افرادی ظلم شده باید تلاشمان را بیشتر کنیم تا خلاف و ظلم را از بین ببریم نه اینکه کنار رویم و از صحنه خارج شویم. زیرا اگر از صحنه خارج شویم ظلم بیشتر می‌شود. پس باید اجتماعمان را بیشتر کنیم و بیشتر در صحنه حاضر باشیم. خداوند به شما قدرت و سعادت عنایت فرماید.

آیت الله خامنه ای : عراق ثابت کرد که  این جنگ هیچ راه حل مسالمت آمیزی ندارد

آیت الله خامنه ای که برای شرکت درمراسم سالگرد شهادت آیت الله دستغیب به شیراز سفر کرده است در اجتماع باشکوه مردم این شهر در مرقد حضرت احمد بن موسی (ع) و مزار آن شهید بزرگوار گفت : مابه دنیا اعلام می کنیم که عراق با جنایات وحشیانه خود ثابت کرده است که این جنگ هیچ راه حل مسالمت آمیزی ندارد و ما به عنوان ملتی که مظلوم واقع شده در میدان جنگ و برای رسیدن به پیروزی نهایی از تمام راه های مشروع و انسانی استفاده خواهیم کرد.

رئیس جمهور افزود : ما را تهدید کرده اند که ترمینال ها نفتی و نفت کش های ما را خواهند زد ولی ما اعلام کرده ایم در صورتی که اینکار انجام بگیرد تنگه هرمز را خواهیم بست و اکنون می توانیم هر روز که بخواهیم و منافع ما ایجاب کند تنگه هرمز را ببندیم اگر آمریکا نیز وارد منطقه شود اولین عکس العمل ما این است که تمام دست های ثروت آفرین آمریکا در این منطق هرا با اولین ضربه قطع خواهیم کرد ما اجازه نمی دهیم آمریکا وارد منطقه شود و همپیمانان آمریکا باز در  اینجا زندگی کنند ونفت بفروشند.(2)

موسوی : نفت نباید بازیچه دست قدرت های بزرگ باشد

هیئت دولت دیروز به ریاست مهندس میر حسین موسوی نخست وزیر تشکیل جلسه داد.

آقای موسوی در پایان این جلسه در گفت و گوئی با خبرنگاران درباره اجلاس اخیر اوپک گفت : همانطور که قبلا نیز اعلام کرده ایم به هیچ وجه نمی توانیم بنشینیم و ببینیم کشورهای نوکر آمریکا برای خودشان تولید را بالا ببرند و قیمت نفت را پایین بکشند برای اینکه بحران های اقتصادی غرب را کاهش بدهند تا تاج و تخت خودشان را حفظ بکنند.

نخست وزیر افزود : طبیعتا نفت متعلق به همه مسلمین و مستضعفان جهان است بنابر این نمی تواند بازیچه ای در دست اینها باشد و نمی تواند به این نحو به طور رایگان در اختیار قدرت های بزرگ قرار بگیرد.(3)

برگزاری چهارمین جلسه محاکمه سران حزب توده

چهارمین جلسه  محاکمه علنی 8 تن از اعضای مخفی حزب منحله و خائن توده صبح امروز در دادگاه انقلاب اسلامی ارتش برگزار شود. جلسه ساعت 10 صبح و به ریاست حجت الاسلام محمدی ری شهری برگزار شد.در جلسه امروز دادگاه نورالدین کیانوری،محمد مهدی پرتوی،محمد معزز ،رحیم شمسی ، رحیم صادق زاده، ابوالقاسم افرائی ، خیرالله ایران نژاد و سید محمد مفیدی به عنوان متهم حضور داشتند در جلسه امروز رحیم شمسی به اتهامات مربوط به خود پاسخ گفت که دادستان انقلاب اسلامی با رد دفاعیات متهم از رئیس دادگاه خواست که حکم شرعی درباره او صادر شود.(4)

6 انفجار مهیب کویت را لرزاند

خبرگزاری فرانسه گزارش داد وقوع 6 انفجار مهیب صبح امروز کویت را در وحشت و اضطراب فرو برد.

بر اساس این گزارش صبح امروز بمبی که در یک اتومبیل در پای برج مراقبت فرودگاه بین المللی کویت کار گذاشته شده بود منفجر شد و یک تن بر اثر انفجار کشته شد همزمان کامیون دیگری نیز در سفارت آمریکا در این کشور منفجر شد که تعداد زیادی مجروح برجای گذاشت آمار دقیق تلفات انفجار در سفارت آمریکا هنوز منتشر نشده است.پس از انفجارهای سفارت آمریکا و فرودگاه کویت،  سفارت فرانسه،پالایشگاه نفت الشعیبه ،اداره مهاجرت کویت و مجتمع مسکونی آمریکایی ها در این کشور نیز مورد حمله چند کامیون حامل بمب قرار گرفت. مسئولیت این انفجارها را تا کنون کسی بهعده نگرفته است.(5)

منابع :

1. کیهان، 21  اذر 62، ص2
2. اطلاعات، 21 آذر 62 ، ص2
3. اطلاعات، 21 آذر 62 ، ص 2
4. اطلاعات، 21 آذر 62 ، ص1
5. کیهان، 21 آذر 62 ، ص 1

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول