اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

لزوم تحول بنیادین در حوزه و دانشگاه

آیت الله خامنه ای: امروز هم دانشگاه ما و هم حوزه علمیه ما نیازمند یک تحول بنیادی است.این تحول باید دو چیز را برای حوزه و دانشگاه تامین کند و اگر هر یک از این دو چیز را تامین نکند یقینا این تحول درست انجام نگرفته است.

لزوم تحول بنیادین در حوزه و دانشگاه

رخدادهای 25 آذر 62

چکیده :

  • آیت الله خامنه ای :امروز هم دانشگاه و هم حوزه علمیه ما به یک تحول بنیادین نیازمند است.

 

  • آیت الله صانعی : باید سوابق قبل و بعد از انقلاب کاندیداهای مجلس مورد توجه قرار گرفته شود.

 

  • کاردار کویت به وزارت امور خارجه احضار شد.

 

  • آمریکا بیش از 2 میلیارد کمک بلا عوض به مصر و اسرائیل می دهد.

 

آیت الله خامنه ای : جهت گیری انقلابی در مجموعه دانشگاه باید حفظ شود

نماز عبادی سیاسی این هفته جمعه تهران با شرکت اقشار مختلف مردم در میعادگاه عاشقان الله ،دانشگاه تهران و در زیر بارش اولین برف زمستانی به امامت آیت الله خامنه ای رئیس جمهور اقامه شد.

آیت الله خامنه ای در نماز جمعه این هفته تهران که در آستانه 27 آذر و سالروز شهادت دکتر مفتح برگزار شد گفت : امروز هم دانشگاه ما و هم حوزه علمیه ما نیازمند یک تحول بنیادی است.این تحول باید دو چیز را برای حوزه و دانشگاه تامین کند و اگر هر یک از این دو چیز را تامین نکند یقینا این تحول درست انجام نگرفته است.

رئیس جمهور افزود : یکی از این دو چیز علم است باید هر تحولی را که قبول می کند در راستای افزایش بنیه علمیش باشد آن تحولی که دانشگاه را از علم و عالم خالی کند تحول مبارکی نیست دانشگاه و حوزه باید مایه عملی خودشان را زیاد کنند.سطح علمی دانشگاه ها باید بالا برود. حوزه های علمیه نیز باید فقیه تربیت کنند شعله فقاهت باید در حوزه های علمیه اوج بگیرد.

آیت الله خامنه ای افزود : نکته دوم جهت گیری انقلابی است.آن علمی که انقلاب را رد کند آن علمی که تعهد اسلامی را رد بکند آن علم چیزی جز ضرر نخواهد داد.این حرف معنایش این نیست که همه اساتیدی که در دانشگاه هستند باید جزو متدین های درجه یک باشند لازم نیست همه اساتیدی که تدریس می کنند از لحاظ تعهد اسلامی یا معرفت اسلامی در سطوح بالایی باشند اما جهت گیری انقلابی در مجموعه دانشگاه باید حفظ شود و نهادهای انقلابی که در دانشگاه هستند وظیفه خودشان این را بدانند که جهت گیری انقلابی در دانشگاه ها محفوظ بماند.حوزه های علمیه نیز باید پرچمداران این انقلاب باشند.(1)

 

آیت الله صانعی : باید سوابق قبل و بعد از انقلاب کاندیداهای مجلس مورد توجه قرار گرفته شود.

در آستانه  فرا رسیدن هفته وحدت و ولادت با سعادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) نماز این هفته شهر مقدس قم با حضور اقشار مختلف مردم در مدرسه امام صادق(ع) و خیابان های اطراف به امامت آیت الله صانعی امام جمعه موقت قم برگزار شد.

آیت الله صانعی در خطبه های این هفته قم با اشاره به بیانات اخیر امام امت در دیدار با فقهای شورای نگهبان  گفت :شورای نگهبان وظایف خاصی در رابطه با مصوبات مجلس شورای اسلامی دارد و یک وظیفه عام نیز در رابطه با قوانین فعلی و گذشته دارد.

آیت الله صانعی افزود :باید سوابق  قبل و بعد از انقلاب کاندیداهای مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته شود. وی همچنین از کاندیداها و گروه هایی که از آنان پشتیبانی می کنند خواست در روش های تبلیغاتی خود بر اساس موازین اسلامی فعالیت کنند و از تجسس در زندگی شخصی افراد خودداری نمایند.(2)

 

کاردار کویت به وزارت خارجه احضار شد

کاردار دولت کویت در ایران به وزارت امور خارجه احظار شد و آقای عزیزی قائم مقام وزیر خارجه کشورمان با یاداوری تهاجمات آمریکا و فرانسه و رژیم صهیونیستی  علیه ملت های مسلمان و عرب منطقه خطاب به وی تاکید کرد که این تهاجمات ریشه عملیات انتحاری مسلمانان منطقه علیه نیروهای استکباری و متحدین آنها است.

وی افزود : حمله رژیم بعث عراق به مناطق مسکونی ایران به بهانه دفاع از کویت دقیقا به معنی تلاش جهت ایجاد تشنج بیشتر در روابط کشورهای منطقه و دخالت در امور داخلی آنها و دامن زدن به جو آشوب در منطقه نشده است.(3)

 

کمک مالی 2 میلیارد دلاری آمریکا به اسرائیل و مصر

آمریکا جهت کمک به رفع بحران های اقتصادی رژیم صهیونیستی و رژیم حاکم بر مصر از این پس کمک های بلاعوض نظامی در اختیار آنان قرار می دهد.

سخنگوی کاخ سفید آمریکا با اعلام این خبر گفت :مذاکرات دو هفته قبل ما با اسرائیلی ها شامل بهبود کیفیت و زمانبندی کمک به دولت اسرائیل بود و ما مشکلات اقتصادی اسرائیل را که بازپرداخت 10 میلیارد دلار بدهی نظامی آنان را دشوار می کند در نظر داشتیم. از سوی دیگر نیویورک تایمز نیز نوشت :اسرائیل در حال حاضر 1.7 میلیارد دلار کمک بلاعوض دریافت می کند کمک نظامی به مصر نیز در سال جاری میلادی 1.1 میلیارد دلار خواهد بود.(4)

 

منابع :

1. اطلاعات، 26 آذر 62 ، ص20
2.  اطلاعات، 26 آذر 62 ، ص2
3. اطلاعات، 26 آذر 62 ، ص2
4. کیهان، 26 آذر 62 ، ص 24

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول