اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

امام خمینی: نباید دستمان را پیش دیگران دراز کنیم

امام خمینی :عمده این است که ما ذهن این جوان‌ها و حتی پیرها و روشنفکرنماها را آماده کنیم که ما خودمان آدم هستیم و اینطور نیست که در همه چیز دستمان را پیش دیگران دراز کنیم و حتی اخلاق و زبانمان را نیز از آنها یاد بگیریم.

امام خمینی: نباید دستمان را پیش دیگران دراز کنیم

رخدادهای 18 آبان 62

چکیده

  • امام خمینی: عده‌ای زبان خودشان را کنار گذاشته و ارزش را به چند کلمه انگلیسی در کتابی می‌دانند.

 

  •  عمده اینست که ما ذهن ها را آماده کنیم که نباید در هر چیز دستمان را پیش دیگران دراز کنیم.

 

  • استیضاح وزیر کشور رای نیاورد مجلس بار دیگر  به حجت الاسلام ناطق نوری رای اعتماد داد.

 

  • پاتک دشمن برای باز پس گرفتن ارتفاعات کانی مانگا به شدت سرکوب شد.

 

  • امیر بحرین : 40 میلیارد دلار کمک شورای همکاری خلیج فارس به عراق به باد رفته است.

 

امام خمینی : نباید در هر چیز دستمان را پیش دیگران دراز کنیم

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی وزیر ارشاد به اتفاق معاونین و جمعی از کارکنان وزارت ارشاد اسلامی با رهبر کبیر انقلاب دیدار کردند.

امام خمینی در این دیدار فرمودند : کارهایی که نقل کردید مورد تقدیر و تأیید است. هر چیزی که در هر جا باید از صفر شروع شود در اینجا باید آن را از زیر صفر شروع کرد. اصولاً چیزهایی که مربوط به فرهنگ و وزارت ارشاد است، و اینکه عرض می‌کنم ما باید از زیر صفر شروع کنیم و زحمت زیاد بکشیم تا به صفر برسد، به خاطر این است که در طول مدت شاهنشاهی و خصوصاً در دو زمان اخیر، همه چیز و خصوصاً افکار جوان‌ها را به عقب برده‌اند

امام افزودند :عمده این است که ما ذهن این جوان‌ها و حتی پیرها و روشنفکرنماها را آماده کنیم که ما خودمان آدم هستیم و اینطور نیست که در همه چیز دستمان را پیش دیگران دراز کنیم و حتی اخلاق و زبانمان را نیز از آنها یاد بگیریم. در حالی که عده‌ای زبان خودشان را کنار گذاشته و ارزش را به چند کلمه انگلیسی در کتابی می‌دانند، با اینکه با زبان خودشان همان مطلب را می‌شود فهماند. اگر در کتابی چند کلمه خارجی نباشد، آن کتاب را بدون ارزش می‌دانند. آنها می‌خواستند که تمام وجود ما در اختیارشان باشد که هر طوری می‌خواهند عمل کنند. و شما تابلوها را دیده بودید که اکثراً از دوافروشی گرفته تا کتاب فروشی و غیره دارای اسم‌های خارجی بودند، و این همه به خاطر این بود که ما فرهنگ خودمان را فراموش کنیم.

ساختن تئاتری که مطابق با اخلاق انسانی - اسلامی باشد زحمت دارد و سینما هم اگر بخواهد چنین باشد نیازمند به صرف مدت‌ها وقت است. و هرگز در متن سینما و تئاتر نوشته نشده است که باید مرکز فساد باشند و هنر آنها هم که عبارت بود از چیزهای مبتذل، جز این نبود که افراد و جوانان ما را در دانشگاهها و خارج و داخل طوری تربیت کنند که همه را منحرف سازد.

امام در پایان عرایض خود گفتند :بحمدالله همه چیز ایران جا افتاده است و ما وابستگی نداریم و باید در این راه طوری زحمت بکشیم که نسل آتیه بدانند راهشان چیست. و امیدوارم شما در همه امور موفق باشید خصوصاً راجع به تبلیغات خارج از کشور که واقعاً تأسف‌آور است. اصلاً در دنیا چه خبر است و آنها چه می‌گویند؟ رادیوهای خارجی محامد و خوبی‌های ایران را کنار گذاشته و یا به چیز دیگر برمی‌گردانند، و اگر مطلب کوچکی پیدا کنند صد تا روی آن می‌گذارند و بر علیه انقلاب تبلیغ می‌کنند، در حالی که ما متکی به خدای تبارک و تعالی هستیم(1)

ناطق نوری از مجلس رای اعتماد گرفت.

 مجلس شورای اسلامی صبح دیروز به ریاست آیت الله هاشمی رفسنجانی تشکیل جلسه علنی داد

در جلسه علنی دیروز موضوع استیضاح وزیر کشور مطرح شد که پس از استماع اظهارات آقای علی اکبر ناطق نوری وزیر کشور و توضیحات مجدد استیضاح کنندگان و اخذ رای با ورقه با 146 رای موافق و 72 رای مخالف و 13 رای ممتنع  مجلس شورای اسلامی مجددا به وزیر کشور رای اعتماد داد.(2)

بخشنامه صدام برای کشتار سربازان فراری از جنگ

قرارگاه حمزه سیدالشهدا با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد تلاش های مذبوحانه دشمن بعثی جهت بازپس گیری مناطق و ارتفاعات استراتژیک آغاز شده در شمال و غرب پنجوین طی شبانه روز گذشته به شدت سرکوب شد و  در جبهه کانیمانگا رزمندگان اسلام موفق شدند حدود 40 دستگاه تانک و خودروهای زرهی دشمن را نابود کنند .تعداد زیادی از نیروهای دشمن بعثی نیز کشته و یا زخمی شدند گزارش دیگری نیز حاکیست صدام طی بخشنامه ای به کلی سری دستور داده است جهت مقابله با سربازان فراری از جبهه ها افراد خاطی به جوخه اعدام سپرده شوند.این بخشنامه به کلیه واحدهای نظامی توصیه کرده است فراریان را در دسته های 5 و 6 نفری اعدام کنند.(3)

امیر بحرن :عراق 40 میلیارد دلار اعضای شورای همکاری خلیج فارس را بلعید

امیر بحرین در چهارمین کنفرانس سران 6 کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس در دوحه تنها به 40 میلیارد دلار از کمک های کشورهای عضو این شورا به عراق اعتراف کرد و گفت : جنگ سه ساله عراق و ایران 40 میلیارد دلار حمایت مالی شورای همکاری خلیج فارس را بلعیده است  به گفته وی جنگ ایران و عراق یکی از سه مسئله مهم شورای همکاری خلیج فارس است پیش از این اعلام شده بود کشورهای عضو شورا 86 میلیارد دلار به عراق کمک کرده اند.(4)

منابع:

1- جمهوری اسلامی،17 آبان 62 ، ص12
2- اطلاعات ، 18 آبان 62، ص 11
3- اطلاعات، 18 آبان 62 ، ص2
4- کیهان ، 18 آبان 62، ص 24

انتهای متن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول