اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

ما به آشتی ناپذیری ملتمان با آمریکا افتخار می کنیم

آیت الله خامنه ای رئیس جمهور: ما به آشتی ناپذیری انقلاب و ملتمان با دشمن ستمگری مثل آمریکا افتخار می کنیم و معتقدیم همه کسانی که صادقانه با اردوگاه ظلم و استکبار به رهبری آمریکا مبارزه می کنند بایستی ملت بزرگ ایران را بشناسند.

ما به آشتی ناپذیری ملتمان با آمریکا افتخار می کنیم

رخدادهای 16 آبان 62

چکیده :

  • امام خمینی : وقتی قدرت دستتان آمد بیشتر مواظب باشید که متواضع شوید.

 

  • آیت الله خامنه ای : ما به آشتی ناپذیری انقلاب و ملتمان با آمریکا افتخار می کنیم.

 

  • 70 درصد از گردان های کماندویی فاروق الرشید و الصمود عراق منهدم شد.

 

  • به علت عدم بمباران شهرهای ایران صدام شخصا دستور  اعدام یک خلبان عراقی را صادر کرد.

 

  • با سقوط اردوگاه فلسطینی نهرالبارد نبردها بین مخالفین و هواداران یاسر عرفات بالا گرفت.

 

امام خمینی : ما باید قدرت دفاعیمان بیشتر شود

جمعی از پرسنل واحدهای مختلف وزارت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مسئولین مراکز بنیاد شهید در سراسر کشور با امام خمینی رهبر کبیر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

امام خمینی در این دیدار فرمودند : ما باید هرچه از این مصیبت ها بر ما وارد می شود قدرت دفاعیمان بیشتر بشود دنیا امروز گرفتار این است که قدرت در دست اشخاصی است که ازانسانیت بهره ندارند. ابرقدرت ها، قدرت های بزرگ جز به فکر اضافه کردن قدرت خودشان و پایمال کردن مظلومان هیچ فکری ندارند. آنهایی هم که پیوسته به آنها هستند،آنها هم چون سنخ ذاتشان همان است نظیر آنها عمل می کنند.

امام افزودند :من به آن قدرتمندانی که در جبهه ها ایستاده اند و الان مستاصل کرده اند صدام وصدامی ها را عرض می کنم که مبادا این قدرت اسباب این بشود که یک انتقامی بر خلاف موازین الهی گرفته بشود. شما تاکنون بنایتان بر همین بوده است و ان شاءالله از حالا به بعدهم باشد که شهرهای عراق را که ما آنها را عزیز می دانیم مثل شهرهای خودمان وبعضی شان را بسیار بالاتر، . شما باید توجه بکنید که مبادا یک وقتی به واسطه بمباران های شهرهای شما و کشتن عزیزان شما، مبادا یک وقتی شما عصبانی بشوید و جبران بکنید اینطوری ،این انتقام از او نیست . شما انتقامتان را از صدام باید بگیرید و از حزب بعث ، و الان داریدمی گیرید. توجه کنید که نبادا حتی یک گلوله به طرف شهرهای اینها بیندازید. (1)

آیت الله خامنه ای : ما به آشتی ناپذیری انقلاب و ملتمان با آمریکا افتخار می کنیم

آقای«گونتر فریش» سفیر جدید جمهوری دموکراتیک آلمان در ایران دیروز استوارنامه خود را تقدیم آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان کرد.

آیت الله خامنه ای در این دیدار گفت: کمتر زمانی را می شود نشان داد که قدرتی مثل آمریکا اینقدر خود را درگیر با ملت ها قرار داده باشد. ما به آشتی ناپذیری انقلاب و ملتمان با دشمن ستمگری مثل آمریکا افتخار می کنیم و معتقدیم همه کسانی که صادقانه با اردوگاه ظلم و استکبار به رهبری آمریکا مبارزه می کنند بایستی ملت بزرگ ایران را بشناسندرئیس جمهور در این دیدار اظهار امیدواری کرد روابط دو کشور بیش از پیش گسترش یابد.(2)

نابودی 2 گردان کماندویی عراق

خبرگزاری جمهوری اسلامی به نقل از قرارگاه حمزه سیدالشهدا اعلام کرد مزدوران بعثی در پی شکست های پی در پی اخیر در مرحله سوم عملیات والفجر 4 طی 48 ساعت گذشته اقدام به چندین پاتک کردند که این پاتک ها ی سنگین در آنسوی ارتفاعات کانی مانگا واقع در غرب شهر پنجوین عراق سرکوب شد.در این پاتک ها بیش از 70 درصد گردان های کماندویی فاروغ و الصمود و الرشید منهدم و بیش از 400 تن از مزدوران بعثی به هلاکت رسیده و شمار دیگری از آنها زخمی شدند.دربین کشته شدگان چندین افسر عالی رتبه بعثی نیز دیده می شود.

 قرارگاه حمزه سیدالشهدا در گزارش دیگری نیز  اعلام کرد بر اساس گزارش های رسیده سرگرد خلبان زعیم از پایگاه کرکوک پس از آنکه دستور بمباران برخی از مناطق مسکونی شهرهای ایران را دریافت کرد به بهانه وجود نقص فنی در هواپیمایش از پروزا خودداری کرد. در پی این مسئله جنگنده وی توسط کارشناسان نیروی هوایی عراق مورد بازدید و کنترل قرار گرفت و پس از آنکه مشخص شد جنگنده هیچ نقصی نداشته است وی توسط سازمان امنیت عراق دستگیر شد. بر اساس اطلاعات به دست آمده خلبان زعیم که دارای همسر و چند فرزند می باشد به دستور شخص صدام به جوخه آتش سپرده شده است. (3)

نبرد بین حامیان و مخالفین عرفات در لبنان بالا گرفت

یاسر عرفات رهبر سازمان آزادیبخش فلسطین اعلام خبر سقوط اردوگاه فلسطینی نهرالبارد اعلام کرد به نبرد علیه شورشیان فلسطینی که از حمایت سوریه و لیبی برخوردارند ادامه خواهد دادوی که در یک کنفرانس مطبوعاتی در طرابلس لبنان سخن می گفت افزود به نیروهایش دستور داده است برای جلوگیری از کشته شدن غیر نظامیان از اردوگاه آوارگان نهرالبارد عقب نشینی کنند نبردهای طرابلس از پنج شنبه گذشته بین هواداران و مخالفین عرفات شروع شده و بر اساس گزارش ها تا کنون 1347 تن از دو طرف  کشته و زخمی شده اند.(4)

منابع :

1- اطلاعات، 16 آبان 62 ، صص3
2- کیهان، 16 آبان 62 ، ص 2
3- اطلاعات ، 16 آبان 62 ، ص2
4- اطلاعات، 16 آبان ، ص2

انتهای متن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول