اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

یک استاد دانشگاه در گفت‌وگو با فارس:

اجرای طرح گردشگری در آشوراده برابر تخریب این جزیره است/ طرح ناموفق محیط زیست برای تبدیل هندورابی به جزیره گردشگری

یک استاد دانشگاه با بیان اینکه محیط زیست سازمان پویایی نیست، گفت: در صورت اجرای طرح گردشگری جزیره آشوراده این جزیره تخریب می‌شود، محیط زیست طرحی را هم برای تبدیل هندورابی به جزیره گردشگری داشت که در آن طرح هم موفق نبود.

اجرای طرح گردشگری در آشوراده برابر تخریب این جزیره است/ طرح ناموفق محیط زیست برای تبدیل هندورابی به جزیره گردشگری

مسعود منوری در گفت‌و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس گفت: در تمام دنیا اماکن و مناطقی که قابلیت تبدیل شدن به یک منطقه گردشگری را داشته باشد به جزیره گردشگری تبدیل می‌کنند اما این مشروط به انجام مطالعات لازم و داشتن امکانات و توانایی لازم برای مراحل بعدی و انجام کنترل‌های لازم است، باید حتماً مطالعات اساسی در این زمینه صورت بگیرد که آن منطقه ظرفیت پذیرش چه تعداد گردشگر را دارد و کدام زون‌ قرار است به منطقه گردشگری تبدیل شود.

وی ادامه داد: به نظر بنده مطالعات لازم در این زمینه انجام نشده است چون پیش از این نیز طرح‌هایی در مورد جزیره های دیگر وجود داشت که موفق نبود، ممکن است حتی این طرح انجام شود اما نکته مهم این است که محیط زیست توانایی نظارت را ندارد.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: منطقه‌ای مانند سیسنگان نیز قبلاً این اتفاق برایش افتاد و از بین رفت، محیط زیست مدیریت لازم را ندارد و پیش بینی ما این است که در صورتی‌که این اتفاق برای جزیره آشوراده هم بیفتد به زودی آنجا هم تخریب می‌شود. سازمان محیط زیست قدرت کنترل را ندارد، باید توضیح دهند که چه تعداد گردشگر قرار است به آنجا برود سازمان محیط زیست سازمان پویایی نیست و نمی‌تواند چنین کاری را انجام دهد و همین باعث می‌شود به مرور با بهانه گردشگری ساخت و سازها در آنجا آغاز شود.

منوری افزود: برای هندورابی هم چنین موضوعی مطرح شد اما به دلایل مختلف با استقبال مواجه نشد اما آشوراده جاذبه‌های بکر زیادی دارد و حتی کنترل تردد و عبور مرور‌ها و جمع آوری زباله در آن منطقه با مشکلات زیادی روبرو می‌شود.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول