اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

سیاست تجاوزکارانه آمریکا و فرانسه در لبنان

آمریکا و فرانسه در ادامه سیاست های تجاوزکارانه خود در لبنان و به منظور تقویت واحدهای نظامی خود در این کشور روز پنج شنبه اقدام به اعزام ناوگان جنگی به سوی سواحل لبنان کردند.

سیاست تجاوزکارانه آمریکا و فرانسه در لبنان

رخدادهای 12 شهریور 62

چکیده :

  • در بمباران هوایی مناطق مسکونی مریوان توسط جنگنده های رژیم بعثی عراق 46 تن شهید و بیش از 200 تن مجروج شدند.

 

  • با تصویب شورایعالی قضایی تشکیل دادگاه های ویژه در نهاد ها و وزارتخانه ممنوع شد.

 

  • سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جزیره لارک مستقر می شود.

 

  • اولین جلسه ستاد انقلاب فرهنگی با ترکیب جدید به ریاست نخست وزیر تشکیل شد.

 

  • رزم ناوهای آمریکا و فرانسه عازم آبهای لبنان شدند.

 

  • هواپیمای مسافر بری کره جنوبی با 269 سرنشین در دریای ژاپن سقوط کرد.

 

عراق مریوان  را به خاک و خون کشید

هواپیماهای ارتش بعثی صهیونیستی عراق شهر مرزی و مقاوم مریوان و روستاهای حومه این شهر را د دو نوبت صبح و بعد از ظهر مورد حمله ناجوانمردانه قرار داده و نقاط غیر نظامی را بمباران کردند که بر اثر این حملات 46 تن از مردم غیر نظامی مریوان شهید و 200 تن دیگر زخمی شدند.

هواپیماهای عراقی همچنین یک گله از احشام برادران کرد مریوان را مورد حمله قرار دادند که بر اثر آن 100 راس گاو و گوساله تلف شد. گرزارش های رسیده از مریوان حاکیست مرم شهید پرور این شهر همزمان با تشییع پیکرهای شهدا فریاد مرگ بر آمریکا، مرگ بر شوروی و گروهک های وابسته همچوان دموکرات و کومله سردادند و با مشت های گره کرده شعار جنگ جنگ تا پیروزی سردادند.(1)

مقتدایی : تشکیل دادگاه ها در نهادها و وزارتخانه ها ممنوع شد

حجت الاسلام مقتدایی سخنگوی شورایعالی قضایی در مصاحبه مطبوعاتی و رادیو تلویزیونی گفت : بنا بر تصویب شورایعالی قضایی تشکیل دادگاه های ویژه در نهادها و وزارتخانه ها ممنوع شده مگر در مواردی که خود شورا تشکیل آن را برای برنامه های خاص ضروری بداند آن هم با وضع قوانین و مقررات در دستورالعمل خاص(2)

سپاه در جزیره لارک مستقر می شود

برای کنترل هر چه بیشتر آبهای خلیج فارس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جزیر لارک مستقر می شود. این تصمیم در جلسه مشترک استاندار استان هرمزگان فرمانده ناحیه ژاندارمری و فرماندار جزیره قشم که در فرمانداری این جزیرت تشکیل شده بود گرفته شد.(3)

برگزاری جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی

اولین جلسه ستاد انقلاب فرهنگی با ترکیب اعضای جدید به ریاست مهندس موسوی نخست وزیر تشکیل جلسه داد.

 در این جلسه درباره اهداف و شرح وظایف و چارچوب اجرائی و دبیر خانه ستاد انقلاب فرهنگی گفت و گو به عمل آمد.در این جلسه همچنین مقرر شد جهاد دانشگاهی تا جلسه آینده نمایندگان خود را برای شرکت در جلسات ستاد انقلاب فرهنگی معرفی نمایند. در این جلسه همچنین بر ادامه انجام وظایف مدیریت های دانشگاه ها نیز تاکید شد.(4)

رزم ناوهای آمریکا و فرانسه عازم آبهای لبنان شدند

آمریکا و فرانسه در ادامه سیاست های تجاوزکارانه خود در لبنان و به منظور تقویت واحدهای نظامی خود در این کشور روز پنج شنبه اقدام به اعزام ناوگان جنگی به سوی سواحل لبنان کردند. در پی این اقدام شرق بیروت پنج شنبه شب در معرض بمباران های شدید قرار داشت و ارتش لبنان پیشروی خود را به سمت غرب بیروت محل سکوت مسلمانان این کشور ادامه داد.

بر اساس گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی  ناوگان جنگی آمریکا که واردساحل بیروت شده است 2 هزار تفنگدار دارد.دولت لبنان همچنین دیروز از کشورهای عربی درخواست کرد که در خارج کردن نیروهای سوری و فلسطینی از خاکش یاری کنند.(5)

بوئینگ کره جنوبی با 269 مسافر سقوط کرد

در یک حادثه مشکوک هوایی یک فروند هواپیمای بویئنگ 747 مسافربری کره جنوبی با 269 مسافر که از نیویورک عازم سئول بود پس از قطع ارتباط رادیویی خود با فرودگاه سئول در دریای ژاپن سقوط کرد.

وزیر خارجه آمریکا دیروز شوروی را متهم به سرنگون کردن این هواپیما نمود و گفت این هواپیما توسط یک جنگنده شوروی پس از دو ساعت و نیم تعقیب هوایی هدف موشک قرار گرفته است. به گفته وی 8 جت جنگنده شوروی در این این واقعه دخالت داشتند و هواپیمای مزبور را وارد آسمان شوروی کرده اند.خبرگزاری تاس شوروی نیز گزارش داد یک هواپیمای ناشناس حریم هوایی شوروی را نفض  کرد و ضمن بی توجهی به اخطارهای هواپیمای شوروی به سمت دریای ژاپن حرکت کرده است. به گفته مقامات کره ای 30 آمریکایی در این هواپیما بوده اند از جمله لاری مک دونالد نماینده کنگره آمریکا از ایالت جورجیا (6)

پی نوشت:

1. جمهوری اسلامی ،12 شهریور 62 ، ص 2
2. کیهان،12 شهریور 62 ، ص 21
3. اطلاعات،12 شهریور 62 ، ص 4
4. جمهوری اسلامی،12 شهریور 62 ،ص 2
5. کیهان،12 شهریور 62 ، ص 24
6. جمهوری اسلامی،12 شهریور 62 ، ص2 و 3

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول