اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

تاسف امام از پیروزی دیرهنگام انقلاب اسلامی

امام خمینی در دیدار اعضای شورای عالی تبلیغات اسلامی فرمودند: همه باید متأسف باشیم که این انقلاب دیر پیروز شد. اگر این انقلاب سی سال پیش پیروز می‏شد، وضع غیر از این بود.

تاسف امام از پیروزی دیرهنگام انقلاب اسلامی

رخدادهای 3 شهریور 62

چکیده :

  • امام خمینی : ما که می گوییم می خواهیم انقلابمان را صادر بکنیم نمی خواهیم با شمشیر باشد بلکه می خواهیم با تبلیغ باشد.

 

  • توسط نخست وزیر در نامه ای به مجلس شورای اسلامی وزرای جدید بازرگانی، کار مسکن ،کشاورزی و معادن و فلزات معرفی شدند.

 

  • مهندس سیفیان شهردار تهران استعفا کرد.

 

  • هیئت بلندپایه ایران پس از امضای تفاهم نامه با لیبی وارد سوریه شد.

 

  • ریگان اقدامات جنگ طلبانه آمریکا را گامی در جهت برقراری صلح دانست.

 

تاسف امام از پیروزی دیرهنگام انقلاب اسلامی

اعضای شورای عالی تبلیغات اسلامی صبح دیروز به حضور امام خمینی رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی رسیدند و گزارش مشروحی از عملکرد تبلیغات داخل و خارج کشور و موفقیت هایی که در این زمینه حاصل شده است را به استحضار امام امت رساندند.

امام خمینی در این دیدار فرمودند :همه باید متأسف باشیم که این انقلاب دیر پیروز شد. اگر این انقلاب سی سال پیش پیروز می‏شد، وضع حوزه ‏ها غیر از این بود. البته روحانیت خوب عمل کرد و فقه اسلام را که فقه جعفری است با مجاهدت‏ های زیاد زنده نگاه داشت، ولی بالاخره محصور شده بودند در همان جهت فقهی وضع فلسفه هم به صورت امروز نبود. آقای شاه آبادی رحمة اللّه‏ علیه می‏ گفت، مرحوم آقا میرزاعلی اکبر یزدی که یکی از فلاسفۀ بزرگ و مردی عالم و صادق و پرهیزگار بود وقتی فوت کرد شخصی برای تعریف از او در منبر گفت، خودم دیدم که او قرآن می‏خواند. وضع حوزه‏ ها اینگونه بود.

امام ادامه دادند :وضع تبلیغات باید متناسب با نیازها و وضع حوزه ها باشد. باید آقایان توجه داشته باشند، همیشه دنبال مسائل واقعی بروند. کتاب‏هایی را که می‏خواهید منتشر کنید، حتماً بدهید عده‏ ای از فضلا بخوانند و نظر دهند و خودتان دقیقاً بررسی کنید. اعزام مبلّغ از امور بسیار لازم است که باید با دقت عمل شود. ما که می‏گوییم می‏خواهیم انقلابمان را صادر کنیم، نمی‏خواهیم با شمشیر باشد بلکه می‏خواهیم با تبلیغ باشد.شما یادتان نیست در قدیم وضع خاصی بود. فلسفه و عرفان، کفر مطلق بود، و اینکه فضلا زبان خارجی بدانند که بتوانند در خارج تبلیغ کنند در حد کفر بود، و واقعاً فکرها عقب افتاده بود. اگر ماهمۀ زبان‏ها را برای تبلیغ اسلام بدانیم عبادتی بزرگ است. ما با زبان اینجا که نمی‏توانیم برای مردم امریکا و سایر کشورها مسائل اسلام را بگوییم. امروز اسلام در اکثر کشورها مطرح است.

امام در پایان تاکید کردند :توجه داشته باشید کتاب‏ها و چیزهای دیگری که از قم منتشر می‏شود غیر از کتاب‏هایی است که در سایر شهرها منتشر می‏شود. قم شهر علم و اسلام است. اگر خطایی از قم منتشر شود در دنیا عَلَم می‏شود. این موضوع هم باید مورد توجه باشد که از قم چیز خلافی منتشر نشود. خداوند به همۀ شما توفیق دهد.(1)

موسوی 5 وزیر جدید را به مجلس معرفی کرد

صبح امروز مجلس شورای اسلامی به ریاست آیت الله هاشمی رفسنجانی تشکیل جلسه علنی داد. در این جلسه نامه مهندس میر حسین موسوی نخست وزیر به ریاست مجلس مبنی بر معرفی 5 وزیر جدید کابینه قرائت شد.

در نامه نخست وزیر خطاب به رئیس مجلس آمده است :بنا به اصل یکصد و سی و سه و یکصد و سی شش قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران صورت اسامی برادرانی که برای تصدی وزارتخانه‌های بازرگانی ، معادن و فلزات کار کشاورزی و مسکن در نظر گرفته شده‌اند با توجه به موافقت مقام ریاست جمهوری با تغییرات و تصویب اساسی پیشنهاد شده جهت اخذ رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌گردد.  وزارت بازرگانی ( برادر حسن عابدی جعفری )، وزارت معادن و فلزات (برادر حسین ناجی ) ،وزارت کار برادر( ابوالقاسم سرحدی زاده ) ،وزارت کشاورزی، برادر( عیسی کلانتری) ، وزارت مسکن( برادر سراج الدین کازرونی )(2)

شهردار تهران استعفا کرد

مهندس سیفیان شهردار تهران از سمت خود استعفا کرد و این استعفا مورد قبول حجت الاسلام ناطق نوری وزیر کشور واقع شد. وزیر کشور همچنین تا تعیین جانشین شهردار جدید «حسین بنکدار» را به سمت سرپرست شهرداری تهران معرفی کرد.(3)

ولایتی وارد دمشق شد

دکتر علی اکبر ولایتی وزیر امور خارجه کشورمان و هیئت عالی رتبه همراه وی در هشتمین مرحله از سفر خود به چند کشور  آسیایی و آفریقایی پس از انجام یک دیدار 3 روزه از لیبی و دیدار و گفت و گو با معمر قذافی وارد دمشق پایتخت سوریه شد.

دکتر ولایتی در لیبی در دیدار با معمر قذافی رهبر لیبی پیام آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان را تقدیم وی کرد.در پایان دیدار سه روزه هیئت ایرانی یادداشت تفاهی از سوی وزرای خارجه دو کشور به امضا رسید. این یادداشت تفاهم در6  بخش کشاورزی، حمل و نقل هوائی ،سرمایه گذاری،تجارت،نفت و فرهنگی می باشد.(4)

حمایت آمریکا از تجدید ساختار ارتش آمریکا

ریگان رئیس جمهور آمریکا طی سخنانی در شهر سیاتل آمریکا از تجدید سازمان ارتش و افزایش قدرت تهاجمی نیروهای آمریکا حمایت کرد و آن را قدمی در راه  برقراری صلح دانست.

وی از طرفداران جنبش صلح که خواستار برچیدن موشک های اتمی در قاره اروپا هستند نیز انتقاد کرد و مدعی شد آنها به دنبال تضعیف کشورهای آزاد هستند.ریگان همچنین دخالت های آمریکا در امور داخلی کشورها و تشدید بحران و آشوب در جهان را حرکت به سمت صلح جهانی نامید.(5)

پی نوشت:

1. جمهوری اسلامی،3 شهریور 62 ، ص16
2. کیهان، 3 شهریور 622 ، ص1
3. کیهان ، 3 شهریور 62 ، ص 2
4. کیهان، 3 شهریور 62، ص 2
5. جمهوری اسلامی،3 شهریور 62 ، ص1

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول