اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

در مقابل غربزدگان سهل انگاری نخواهد شد

امام خمینی: امکان ندارد که اجازه دهیم که در یک چنین محیط اسلامی برای اینکه شرق و غرب خوششان بیاد سهل انگاری شود.

در مقابل غربزدگان سهل انگاری نخواهد شد

رخدادهای 31 مرداد 62

چکیده:

  • امام خمینی: بازگذاشتن دست کسانی که قصد توطئه نسبت به اسلام و ملت را دارند خیانت است.

 

  • رئیس جمهور: بنای دولت گریز از تمرکز و سپردن کارها به مسئولان استان هاست.

 

  • هاشمی : دانشجویان مسلمان سراسر جهان باید از سکوت در مقابل جنایات ابرقدرتها بپرهیزند.

 

  • در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی وظایف و اختیارات شورای سرپرستی و مدیر عامل صدا و سیما مشخص شد.

 

  • اجساد 800 ساله 10 تن از سادات علوی سالم از زیر خاک بیرون آمد.

 

امام خمینی : آزادی ای که صحیح است و برای اسلام و کشور مضر نباشد از اول بوده و الان هم هست

جمعی از برادران اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مربوط به بررسی گروه های مارکسیستی به حضور امام خمینی رهبر کبیر انقلاب اسلامی رسیدند.

امام خمینی در این دیدار فرمودند: جمهوری اسلامی از اول که پیروز شد آزادی را به طور مطلق به همه طوایف داد. نه تنها هیچ روزنامه‌ای تعطیل نشد بلکه هر گروه و حزبی به کارهای خود مشغول بودند، و بعضی از گروهها که ناشناخته بودند، از طرف دولت به کار گماشته شدند. لیکن بتدریج فهمیده شد که اینها یا توطئه‌گرند یا جاسوسی می‌کنند.

امام افزودند :از طرف دیگر نمی‌شد که انقلاب را رها کنیم، نه اسلام اجازه می‌داد و نه عقل که یک دسته از عنوان دولت یا غیر دولت برای سرنگونی جمهوری اسلامی سوء استفاده نموده و یا جاسوسی کنند و ما ساکت باشیم. باز گذاشتن دست کسانی که قصد توطئه نسبت به اسلام و ملت را دارند خیانت است.

امام ادامه دادند :امیدوارم آنها که امروز به فکر توطئه هستند روزی چهره هایشان برای مردم شناخته شود.بنابراین شما و همه ملت که این همه فداکاری برای استقلال و آزادی از دست ابرقدرت ها  و چپاولگرها کرده اید امکان ندارد که اجازه دهید که در یک چنین محیط اسلامی برای اینکه شرق و غرب خوششان بیاد سهل انگاری شود. آزادی ای که صحیح است و برای اسلام و کشور مضر نباشد از اول بوده و الان هم هست و هیچ انقلابی مثل انقلاب اسلامی ایران نبود که به مجرد پیروزی راه ها را باز و فعالیت همه حزب ها و گروه ها راآزاد گذارد.(1)

آیت الله خامنه ای : انقلابی عمل کردن یعنی شعارهای انقلاب را مقدس شمردن

حجت السلام والمسلمین واعظ طبسی نماینده امام و تولیت آستان قدس رضوی،سرتیپ ظهیر نژاد رئیس ستاد مشترک ارتش،استاندار خراسان و معاونین استانداری و نیز مدیران کل و مسئولین دستگاه های اجرایی با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور در صحن امام دیدار کردند.

آیت الله خامنه ای در این دیدار گفت :بنای دولت گریز از تمرکز و روی آوردن و سپردن کارها به مسئولین استان ها است و این کار باید بشود.یک قدرت متنابه  به استاندار داده می شود که یک قدرت عظیم با پشتوانه قوی از دست دولت است و مسئولین ادارات باید حداکثر قدرتی را که قانون به آنها داده است در راه تلاش و کار جهت کشور اعمال کنند.

رئیس جمهور گفت :مسئولین باید انقلابی عمل کنند انقلابی عمل کردن به معنی همه چیز را به هم ریختن نیست ما این را قبول نداریم.انقلابی عمل کردن یعنی شعارهای انقلاب را مقدس شمردن باید برادران مسئول در بخش های مختلف شعارهای انقلاب را اصول اولیه کار خود بدانند.(2)

تاکید هاشمی بر ضرورت صدور انقلاب

شرکت کنندگان در دومین مجتمع جهانی حرکت اسلامی دانشجویی با آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کردند.

اقای هاشمی در این دیدار طی سخنانی با اشاره به لزوم صدور انقلاب و تاکید بر این نکته  که ابرقدرت ها از بار معنوی انقلاب در هراسند گفت:اگر ما به محدوده کشور خودمان فکر می کردیم دچار این مشکلات نمی شدیم.رئیس مجلس در پایان اظهارات خود از دانشجویان خواست تا در کارهای خود به رضای خداوند توجه داشته باشند و از محافظه کاری و سکوت در مقابل جنایات ابرقدرت ها بپرهیزند.(3)

تصویب 9 ماده از اساسنامه صدا و سیما

در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی گزارش شور دوم کمیسیون ویژه صدا و سیما در مورد طرح اساس نامه صدا و سیمای جمهوری اسلامی که در جلسه قبل 8 ماده آن به تصویب رسیده بود ادامه یافت و پیشنهادات اصلاحی نمایندگان پیرامون موارد مطروحه مورد بررسی قرار گرفت و پس از رای گیری نهایی نسبت به هریک از موارد، 9 ماده دیگر از اساس نامه صدا و سیمای جمهوری اسلامی به تصویب رسید.

 بر اساس موارد تصویب شده هدف اصلی سازمان بعنوان یک دانشگاه عمومی نشر فرهنگ اسلامی،ایجاد محیط مساعد برای تزکیه و تعلیم انسان و رشد فضائل اخلاقی و شتاب بخشیدن به حرکت تکاملی انقلاب اسلامی در سراسر جهان می باشد این هدف ها در چارچوب برنامه های ارشادی، آموزشی، خبری  و تفریحی تامین می گردد.(4)

سالم ماندن اجساد مطهر سادات علوی پس از 800 سال

از طرف سازمان اوقاف استان گیلان تعویض ضریح کهنه بقعه متبرکه شاه شهیدا عمارلو رودبار زیتون با حضور جمعی از مسئولین ادارات مختلف استان انجام شد که به هنگام تعویض ضریح کهنه اجساد مربوط به سادات علوی که از 800 سال قبل سالم مانده بود از زیر خاک بیرون آمد.

در این رابطه خاکبان مسئول اوقاف استان گیلان گفت: پس از برداشتن ضریح کهنه برداران مشاهده کردند که پیکر مطهر شهیدان سادات علوی که 800 الی 900 سال پیش به دست کفار ملحد به شهادت رسیده بودند بیرون آمد و 9 سر بریده که نشان می داد اغلب از 18 سال کمتر داشتند و یک جنازه کامل که مربوط به یکی از همین سادات علوی معروف به شاه شهیدان است مشاهده شد .

به گفته وی جنازه به طور کامل دست نخورده و حتی ناخن ،مو و لباس مندرس آن زمان دیده می شد.همچنین یک کمان شکسته همراه با تیر و شمشیر شکسته در کمر آن سید قرار داشت و آثار ضربه شمشیر بر روی سینه و فرق آن سید مشاهده می شد که این صحنه اثر زیادی بر مردم گذاشت.(5)

پی نوشت:

1. جمهوری اسلامی ،31 مرداد  62 ،ص 12
2. اطلاعات،31 مرداد 62،ص3
3. جمهوری اسلامی،31 مرداد 62 ،ص2
4. جمهوری اسلامی ،31 مرداد 62 ،ص 12
5. کیهان،31 مرداد 62 ،ص 19.

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول