اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

جنگ تمام عیار در بیروت

نیروهای آمریکایی و ارتش فالانژ لبنان با ارسال نیروهای تازه نفس به حومه جنوبی بیروت که خیابان های داخلی آن هنوز درکنترل انقلابیون مسلمان لبنانی می باشد تمام مناطق اطراف آن را به محاصره خود آورد و ارتباط این منطقه را با سایر مناطق بیروت قطع کرده اند.

جنگ تمام  عیار در بیروت

رخدادهای 10 شهریور 62

چکیده:

  • آیت الله خامنه ای: برای مقاومت در برابر دشمن صهیونیست باید در رگ های جبهه پایداری خون تازه ای دمید.

 

  • با تلاش پیگیر مقامات جمهوری اسلامی مسافران هواپیمای ربوده شده پس از 72 ساعت اضطراب آزاد شدند.

 

  • دولت یک میلیارد ریال به توزیع رایگان لوزام التحریر در روستاهای کشور اختصاص داد.

 

  • صیاد شیرازی: طرح های ضربتی برای پاکسازی نهایی کردستان شروع شده است.

 

  • فلانژها و ارتش آمریکا مسلمانان را در بیروت محاصره کردند.

 

دیدار وزیر خارجه لیبی با آیت الله خامنه ای

آقای عبدالعاطی العبیدی وزیر خارجه لیبی که به کشورمان سفر کرده است با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان دیدار کرد و پیام شفاهی معمر قذافی را تقدیم ایشان نمود.

رئیس جمهور در این دیدار بر احیای مجدد جبهه پایداری بین کشورهای مترقی منطقه تاکید کرد و گفت : اکنون فلسطینی ها و سوریها در مقابل دشمن صهیونیستی تنها هستند و جایز نیست که در این موقعیت آنها را تنها گذاشت و تنها راه آن هم اینست که باید جبهه پایداری را زنده نمود و خون جدیدی در رگ های آن دمید تا بتوانیم در مقابل دشمن صهیونیست مقاومت کنیم.

وزیر خارجه لیبی نیز در این دیدار بر علاقه کشور مطبوعش به گسترش روابط فی مابین دو کشور تاکید کرد و گزارشی از اوضاع منطقه را به استحضار رئیس جمهور کشورمان رساند.(1)

ربایندگان بوئینگ فرانسوی تسلیم شدند

سرانجام پس از 72 ساعت اضطراب و تشویش و مذاکره ساعت 14 و پنج دقیقه دیروز ربایندگان هواپیمای ایرفرانس خود را تسلیم مقامات جمهوری اسلامی کردند و گروگان ها که هفت خدمه و هشت مسافر بودند در حالی که از این اقامت طولانی خسته به نظر می رسیدند آزاد شدند.

به دنبال آزادی گروگان ها سخنگوی دولت فرانسه در پایان جلسه هفتگی کابینه آن کشور از دولت ایران برای پایان دادن این ماجرا تشکر کرد بر اساس این گزارش قرار است یک هواپیمای فرانسوی برای انتقال مسافرین و خدمه هواپیمای ربوده شده امروز وارد تهران شود.(2)

تشکیل جلسه هیئت دولت به ریاست آیت الله خامنه ای

هیئت دولت با حضور آیت الله خامنه ای رئیس جمهور تشکیل جلسه داد.در این جلسه ابتدا آقای میر حسین موسوی ضمن تشکر از زحمات وزرای سابق اظهار امیدواری کرد که همکاری این آقایان در سنگرهای دیگر با دولت خدمتگزار ادامه یابد.

نخست وزیر یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را نیز گرامیداشت و گفت : دولت جمهوری اسلامی با تقدیم 9 شهید با قوت تمام راه آن شهیدان عزیز که خط تقلید از حضرت امام خمینی و خدمتگزاری به مستضعفان امت است را ادامه خواهد داد.

در ادامه این جلسه پیشنهاد توزیع رایگان لوزم التحریر در روستاهای کشور که بنا به دستور رئیس جمهر مورد بررسی قرار گرفت به بحث گذاشته شد و به تصویب رسید و مبلغ یک میلیارد ریال نیز به این امر اختصاص یافت.در این جلسه همچنین لایحه قانونی تاسیس جهاد کارگشایی اداری و نهاد خدمات شهری برای تسهیل امور اداری مردم به بحث گذاشته شد وکلیات آن مورد تائید قرار گرفت.(2)

صیاد شیرازی : طرح های ضربتی برای پاکسازی نهایی کردستان شروع شده است

سرهنگ صیاد شیرازی فرمانده نیروی زمینی ارتش اعلام داشت :عملیات مهم و موفقیت آمیز والفجر2 نقش بسیار حساس و اساسی در مورد مناطق کردنشین و سرکوب ضد انقلاب داشت و پیرو آن طرح های ضربتی عملیات پاکسازی نهایی کردستان قبل از فرارسیدن فصل زمستان به مرحله اجرا درآمده است.

فرمانده نیروی زمینی افزود : به یاری خداوند قبل از فرارسیدن زمستان ضربات مهلکی بر پیکره نظامی ضد انقلاب وارد می کنیم رزمندگان ما هم اکنون نیز در محورهای ارومیه و سرو در حال تعقیب ضد انقلاب و پاکسازی منطقه می باشند البته این امید هم می رود که بسیاری از ضد انقلابیون خودشان را معرفی کنند و تا کنون نیز گروه زیادی خودشان را معرفی کرده و امان نامه گرفته اند.سرهنگ صیاد شیرازی همچنین گفت در نوار مرزی  عراق و ایران ضد انقلاب دیگر محوری در اختیار ندارد که به صورت گروهی از مرز عبور کند.(3)

حمله به سفارت آمریکا در بیروت

در حالی که عملیات پیشروی به سوی مناطق شیعه نشین بیروت با شکست مواجه شده رادیو رژیم فالانژ مدعی شد کنترل بیروت در دست نیروهای نیروهای مداخله گر فالانژ است .

گزارش ها حاکیست بیروت صحنه جنگ تمام عیار شده و نبردهای پراکنده میان انقلابیون مسلمان از یک سو و دار و دسته فالانژها و ارتش فالانژ لبنان به حمایت نیروهای صهیونیستی از سوی دیگر در مناطق مختلف شیعه نشین بیروت و حومه جنوبی آن به طور پراکنده ادامه داشت و صدای رگبار سلاح های خود کار و انفجار گاه و بیگاه در مناطق غرب حومه جنوبی بیروت شنیده می شد. از سوی دیگر رویترز گزارش داد ساختمان سفارت آمریکا دیشب با نارنجک انداز و تفنگ های خودکار مورد حمله قرار گرفت. سخنگوی تفنگداران آمریکایی نیز گفت تمام مواضع آنها در بخش جنوبی پایتخت لبنان زیر آتش نارنجک خمپاره و سلاح های سبک قرار گرفته است

 گزارش ها حاکیست نیروهای آمریکایی و ارتش فالانژ لبنان نیز با ارسال نیروهای تازه نفس به حومه جنوبی بیروت که خیابان های داخلی آن هنوز درکنترل انقلابیون مسلمان لبنانی می باشد تمام مناطق اطراف آن را به محاصره خود آورد و ارتباط این منطقه را با سایر مناطق بیروت قطع کرده اند.

پی نوشت:

1. جمهوری اسلامی ،10 شهریور 62 ، ص16
2. اطلاعات،10 شهریور 62 ، ص 2
3. جمهوری اسلامی ،10 شهریور 62 ، ص16
4. اطلاعات،10 شهریور 62 ، ص22
5. جمهوری اسلامی،10 شهریور 62 ، ص3

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول