اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

رئیس‌جمهور بولیوی:

انقلاب‌های آمریکای لاتین هدف اصلی توطئه‌های امپریالیسم هستند

رسانه کوبایی «پرنسا لاتینا» به نقل از رئیس‌جمهور بولیوی نوشت که انقلاب‌های آمریکای لاتین هدف اصلی توطئه‌های امپریالیسم هستند.

انقلاب‌های آمریکای لاتین هدف اصلی توطئه‌های امپریالیسم هستند

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «پرنسا لاتینا»، «اوو مورالس» رئیس‌جمهور بولیوی روز گذشته در واکنش به پیروزی راستگرایان ونزوئلا در انتخابات مجلس این کشور، عنوان کرد: در حال حاضر انقلاب‌های دموکراتیک آمریکای لاتین هدف اصلی توطئه‌های امپریالیسم هستند.

وی در این رابطه افزود: نتایج انتخابات مجلس ونزوئلا ما را در این فکر فرو برد که چگونه می‌توانیم از انقلاب‌های دموکراتیک و آزادی‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی منطقه آمریکای لاتین که هدف اصلی امپریالیسم هستند، دفاع کنیم.

«مورالس» در ادامه سیاستمداران بولیوی و سایر کشورهای آمریکای لاتین را به مذاکره درباره شرایط فعلی منطقه فراخواند و تصریح کرد: تا زمانی که کاپیتالیسم وجود داشته باشد، چپگرایان آمریکای لاتین با آن مبارزه خواهند کرد چراکه ما تنها به آزادی مردم می‌اندیشیم.

رئیس‌جمهور بولیوی همچنین خاطرنشان کرد: امپریالیسم هرگز نمی‌خوابد و همواره به جنگ خود علیه ملت‌ها و دولت‌های ضدامپریالیستی ادامه می‌دهد؛ امپریالیسم دائما در حال توطئه‌چینی است و ما اکنون شاهد آنیم که جنگ‌های اقتصادی که این قدرت سلطه‌جو در منطقه به راه انداخته، ثمربخش بوده‌اند و موجب شدند که کاپیتالیسم بار دیگر کنترل ژئوپلتیکی منطقه را به دست گیرد.

وی عنوان کرد: کشورهای منطقه باید برای مقابله با میل مراکز قدرت بزرگ جهان به تسلط بر این کشورها، حاکمیت اقتصادی خود را حفظ کنند.

«مورالس» در ادامه پیروزی دموکراسی در ونزوئلا را تبریک گفت و تصریح کرد: دیروز با تأیید سلامت انتخابات مجلس ونزوئلا از سوی اشخاص و هیئت‌های ناظر بر این انتخابات، به همگان اثبات شد که مؤسسه‌های ونزوئلایی قابل اعتماد هستند.

رئیس‌جمهور بولیوی این اظهارات را اندکی پس از اعلام نتایج انتخابات مجلس ونزوئلا به زبان آورد؛ بر اساس گزارش نهایی شورای انتخابات ونزوئلا، 64/07 درصد کرسی مجلس ونزوئلا نصیب راستگرایان و 32/93 درصد نصیب حزب حاکم شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول