اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

نتایج چهاردهمین آزمون قرآن و عترت ارشاد نیمه اول آذرماه اعلام می‌شود

چهاردهمین آزمون قرآن و عترت ارشاد 22 آبان‌ماه با حضور بیش از 60 هزار نفر برگزار شد که بر اساس برنامه‌ریزی معاونت قرآن و عترت ارشاد، نتایج این آزمون نیمه اول آذرماه اعلام خواهد شد.

نتایج چهاردهمین آزمون قرآن و عترت ارشاد نیمه اول آذرماه اعلام می‌شود

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، چهاردهمین آزمون قران و عترت ارشاد جمعه 22 آبان‌ماه به طور هماهنگ در 300 شهرستان کشورمان برگزار شد.

در این آزمون حدود 62 هزار نفر ثبت‌نام کرده بودند که 81 درصد از این تعداد را بانوان و 19 درصد را آقایان تشکیل می‌دادند.

چهاردهمین آزمون قرآن و عترت ارشاد در 4 رشته «ترجمه و مفاهیم قرآن»، «تدبر در قرآن»، «حفظ قرآن» و «مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه» و 15 کد رشته امتحانی با هدف مشارکت در طرح قرآنی 1449 (حفظ سوره مبارکه «یس») تدارک دیده شد که بر اساس اعلام مسئولان برپایی این آزمون، 70 درصد از متقاضیان در رشته حفظ، 24 درصد در رشته ترجمه و مفاهیم، 3 درصد در رشته تدبر در قرآن و 3 درصد در رشته ترجمه و مفاهیم نهج‌البلاغه شرکت کرده‌اند که تعداد متقاضیان شرکت در رشته حفظ نسبت به دوره قبل رشد چشمگیری داشته است.

بر اساس برنامه‌ریزی معاونت قرآن و عترت ارشاد نتایج این آزمون حداکثر تا 15 آذرماه اعلام می‌شود و پس از اعلام نتایج گواهینامه قبول‌شدگان حداکثر تا 20 آذرماه صادر خواهد شد.

امسال همچون سال گذشته از برگزیدگان آزمون قرآن و عترت ارشاد تجلیل خواهد شد البته به دلیل اینکه برگزیدگان سیزدهمین دوره این آزمون‌ها هنوز تقدیر نشدند، در مراسم باشکوهی برترین‌های سیزدهمین و چهاردهمین دوره آزمون‌های قرآن و عترت ارشاد بهمن‌ماه سال جاری تجلیل خواهند شد.

به گزارش فارس، در سیزدهمین دوره آزمون قرآن و عترت ارشاد که اردیبهشت‌ماه سال جاری برگزار شد، حدود 53 هزار نفر شرکت کرده بودند که نتایج آن کمتر از یک ماه پس از برگزاری آزمون اعلام شد. از سال آینده این آزمون‌ها هر سال در یک نوبت آن هم در آبان‌ماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول