اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

معاون آموزش معاونت قرآن ارشاد خبر داد

افزایش متقاضیان شرکت در رشته حفظ آزمون قرآن و عترت ارشاد

معاون آموزش و پژوهش معاونت قرآن و عترت ارشاد با اشاره به اینکه بیش از 62 هزار نفر در چهاردهمین دوره آزمون قرآن و عترت ارشاد شرکت کرده‌اند از افزایش تعداد متقاضیان رشته حفظ این آزمون‌ خبر داد.

افزایش متقاضیان شرکت در رشته حفظ آزمون قرآن و عترت ارشاد

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های  قرآنی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام علی پروانه معاون آموزش و پژوهش معاونت قرآن و عترت ارشاد در نشست خبری امروز، 5 آبان‌ماه با اشاره به برگزاری چهاردهمین دوره آزمون قرآن و عترت، اظهار داشت: در این آزمون بیش از 62 هزار نفر شرکت کردند که 81 درصد از این تعداد را بانوان و 19 درصد را آقایان تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه بیش‌ترین متقاضیان شرکت در چهاردهمین دوره آزمون قرآن و عترت در رشته حفظ ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: 70 درصد از متقاضیان در رشته حفظ، 24 درصد در رشته ترجمه و مفاهیم، 3 درصد در رشته تدبر در قرآن و 3 درصد در رشته ترجمه و مفاهیم نهج‌البلاغه شرکت کرده‌اند که تعداد متقاضیان شرکت در حفظ نسبت به دوره قبل رشد چشمگیری داشته که این امر نشان از فعالیت خوب مؤسسات در زمینه حفظ قرآن است.

معاون آموزش و پژوهش معاونت قرآن و عترت ارشاد در ادامه به آمار استان‌های متقاضی شرکت در چهاردهمین دوره آزمون قرآن و عترت ارشاد اشاره کرد و گفت: استان‌های اصفهان، البرز، خراسان رضوی، یزد، خوزستان و اردبیل، بیش‌ترین متقاضی شرکت در این آزمون را داشته‌اند.

حجت‌الاسلام پروانه با بیان اینکه چهاردهمین دوره آزمون قرآن و عترت ارشاد جمعه، 22 آبان‌ماه به‌صورت هم‌زمان در سراسر کشور برگزار می‌شود، افزود: این آزمون در 16 رشته، جمعه 22 آبان در 300 شهرستان کشور برگزار خواهد شد.

وی در ادامه به جوایز برگزیدگان این دوره از آزمون‌های قرآن و عترت ارشاد اشاره کرد و گفت: به برترین‌های هر رشته کمک‌هزینه سفر به عمره مفرده، عتبات و مشهد مقدس اعطا می‌شود. همچنین در همایشی از برگزیدگان، مدیران کل، کارشناسان و مؤسسات برتر چهاردهمین دوره آزمون قرآن و عترت ارشاد تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول