اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

خدمتکار در گفت‌وگو با فارس:

مهلت نام‌نویسی در آزمون قرآن و عترت ارشاد تا 25 مهرماه تمدید شد

مدیر اداره آموزش معاونت قرآن و عترت ارشاد با اشاره به درخواست‌های مکرر استان‌ها برای نام‌نویسی در چهاردهمین دوره آزمون قرآن و عترت ارشاد از تمدید مهلت ثبت‌نام در این آزمون تا شنبه 25 مهرماه خبر داد.

مهلت نام‌نویسی در آزمون قرآن و عترت ارشاد تا 25 مهرماه تمدید شد

«مرتضی خدمتکار» مدیر اداره آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با بیان اینکه چهاردهمین دوره آزمون قرآن و عترت ارشاد از 16 شهریورماه آغاز شد، اظهار داشت: این آزمون امسال همراه با تغییراتی در رشته‌های «ترجمه و مفاهیم قرآن»، «تدبر در قرآن»، «حفظ قرآن» و «مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه» در 15 کد رشته امتحانی برگزار می‌شود.

وی از تمدید مهلت نام‌نویسی در چهاردهمین دوره آزمون قرآنی ارشاد خبر داد و گفت: نام‌نویسی در این آزمون قرار بود تا 20 مهرماه به پایان برسد اما با توجه به درخواست‌های مکرر استان‌ها در مرحله اول تا 24 مهرماه و پس از بررسی‌ها تا 25 مهرماه تمدید شد.

خدمتکار با اشاره به اینکه پیش از اتمام مهلت نام‌نویسی در چهاردهمین دوره آزمون قرآن و عترت ارشاد استان‌ها همواره درخواست تمدید مهلت نام‌نویسی می‌دادند، گفت: استان‌هایی همچون کردستان، اصفهان و خراسان جنوبی بیشترین درخواست را برای تمدید مهلت ثبت‌نام داشتند.

وی با بیان اینکه در آزمون دوره قبل تسهیلاتی برای فرهنگیان در نظر گرفتیم، افزود: در دوره قبل بسیاری از فرهنگیان در آزمون قرآن و عترت ارشاد شرکت کردند و ما برای توسعه فعالیت آن‌ها با رایزنی‌های مختلف با استانداری‌ها و آموزش و پرورش سعی کردیم حضور آن‌ها در کلاس‌های آمادگی برای شرکت در این آزمون، به عنوان آموزش ضمن خدمت معلمان محسوب شود که خوشبختانه این امر محقق و همین امر موجب استقبال بالای معلمان در این آزمون شد.

مدیر اداره آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه چهاردهمین دوره آزمون قرآن و عترت ارشاد 22 آبان‌ماه برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: این آزمون جمعه 22 آبان‌ماه به صورت هماهنگ در دو نوبت (8 تا 10 صبح ویژه آزمون‌های تمامی رشته‌های حفظ قرآن کریم و از 10:30 تا 11:45 سایر رشته‌ها) برگزار می‌شود.

به گزارش فارس، علاقه‌مندان به شرکت در چهاردهمین آزمون قرآن و عترت ارشاد می‌توانند با مراجعه به درگاه آزمون‌های سراسری ارشاد اقدام به ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول