اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

کاندیدای حزب حاکم در انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین:

انتخاب «ماکری» به عنوان رئیس‌جمهور آرژانتین گامی به عقب است

رسانه آرژانتین «ته‌لام» به نقل از کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین از سوی حزب‌ «جبهه برای پیروزی» گزارش داد که توافقاتی در بین کاندیدای حزب «تغییر می‌دهیم» با صندوق بین المللی پول و صندوق کرکس صورت گرفته است.

انتخاب «ماکری» به عنوان رئیس‌جمهور آرژانتین گامی به عقب است

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «ته‌لا‌م»، «دنیل سیولی» کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین روز گذشته طی سخنانی عواقب و مشکلات اقتصادی این کشور در صورت انتخاب «مائوریسیو ماکری»، دیگر کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری این کشور از سوی حزب «تغییر می‌دهیم»، به عنوان رئیس جمهور آرژانتین را به مردم این کشور هشدار داد.

شهردار شهر «بوینوس‌آیرس» (پایتخت آرژانتین) در این‌باره گفت: توافقاتی بین صندوق بین‌المللی پول (اف‌ام‌آی)، صندوق کرکس و «ماکری» صورت گرفته که برای آرژانتین عاقبت خوشی نخواهد داشت.

 نماینده حزب «جبهه برای پیروزی» در انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین ضمن اشاره به ایده حزب اپوزیسیون «تغییر می‌دهیم» درباره اقتصاد سوداگرایانه اذعان داشت که انتخاب «ماکری» به عنوان رئیس جمهور آرژانتین در واقع گامی به عقب است و نتایج خوبی در بر نخواهد داشت.

«سیولی» در این رابطه گفت: طرح پیشنهادی حزب «ماکری» در حال حاضر موجب افزایش شدید قیمت‌ها و احتکار سهام‌ها شده است.

وی در سخنان خود درباره حملات تروریستی در «پاریس» (پایتخت فرانسه) و موضع دولت احتمالی آینده خود درباره تروریست‌ها و تلاش برای مقابله با آن‌ها صحبت کرد و در این‌باره گفت: این قبیل وقایع متاسفانه در بسیاری از کشورهای جهان رخ می‌دهند و در ادامه از آن به عنوان یک معضل جهانی یاد کرد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین همچنین گفت: همه کشورها باید در راستای مقابله با تروریسم با یکدیگر متحد شوند؛ آرژانتین همچون فرانسه و دیگر کشورهای جهان تاکنون بارها قربانی این قبیل حملات تروریستی، وحشت افزایی و تلفات جانی بوده است.

به گزارش فارس، در 22 نوامبر سال جاری (1 آذر) پیروز نهایی انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین مشخص خواهد شد.

«کریستینا فرناندز» رئیس جمهور فعلی آرژانتین در تاریخ 10 دسامبر سال جاری (19 آذر) زمام امور دولت را به رئیس جمهور جدید این کشور خواهد سپرد.

«ماکری» روز پنجشنبه در سخنانی اظهار داشت که مشکل آرژانتین دلار نیست بلکه مدیریت کیفیت است.

مردم آرژانتین در 25 اکتبر (3 آبان) برای تعیین جانشین «کریستینا فرناندز» رئیس‌جمهور فعلی این کشور به پای صندوق‌های رأی رفتند؛ براساس نتایج به دست آمده از این انتخابات که لقب حفاظت‌شده‌ترین انتخابات تاریخ آرژانتین را نیز یدک می‌کشد، هیچ یک از کاندیداها موفق به کسب حداقل آراء مورد نیاز برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین نشد و این انتخابات به دور دوم کشیده شد.

در دور اول این انتخابات «دنیل سیولی» کاندیدای حزب حاکم با کسب 37 درصد آراء در رده اول و «مائوریسیو ماکری» کاندیدای اپوزیسیون نیز با کسب 35 درصد آراء در رده دوم ایستاد.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین 22 نوامبر (1 آذر) برگزار خواهد شد.

 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول