اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

فرناندز: «سیولی» پیروز نهایی انتخابات آرژانتین خواهد بود

رسانه آرژانتینی «ته‌لام» به نقل از رئیس‌جمهور این کشور گزارش داد مردم در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین به کاندیدای حزب «جبهه برای پیروزی» رأی خواهند داد و وی پیروزی نهایی این انتخابات خواهد بود.

فرناندز: «سیولی» پیروز نهایی انتخابات آرژانتین خواهد بود

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «ته‌لام»، «کریستینا فرناندز» رئیس جمهور آرژانتین روز گذشته طی سخنانی در مقر دولت این کشور واقع در «بوینوس آیرس» (پایتخت آرژانتین) اذعان داشت که در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور که در 22 نوامبر سال جاری (اول آذر) برگزار خواهد شد، مردم علاوه بر این که شخص مورد نظر خود برای منصب ریاست جمهوری این کشور انتخاب می‌کنند بلکه نوع حکومت بر آرژانتین را نیز مشخص خواهند کرد؛ وی اطمینان داد که «دنیل سیولی» کاندیدای حزب «جبهه برای پیروزی» در انتخابات دور دورم این کشور پیروز خواهد شد.

«فرناندز» اظهار داشت که شرکت در انتخابات چه مفهومی دارد؟ آیا تنها به معنی رفتن به پای صندوق‌های رای و انتخاب رئیس جمهور جدید است؟؛ رئیس جمهور یک کشور همانند یک نماینده پارلمان نیست، رئیس جمهور نماد یک کشور و نشان دهنده فرهنگ یک کشور در سطح جهانی است؛ رئیس جمهور سیاست یک کشور در امور مربوط به نظام بین‌الملل را تعیین می‌کند.

وی افزود: مردم باید نسبت به انتخاب کسی اقدام کنند که تلاش‌های ما طی 12 سال گذشته در راستای بهبود و گسترش حقوق آرژانتینی‌ها در سطح جهانی را ادامه دهد.

رئیس جمهور آرژانتین ضمن اشاره به پیروزی «سیولی» در دور اول انتخابات ریاست جمهوری این کشور در 25 اکتبر (3 آبان) برگزار شد، اذعان داشت که وی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری نیز با فاصله زیادی از «مائوریسیو ماکری» رقیب وی از حزب «تغییر می‌دهیم»، پیروز خواهد شد.

«فرناندز» اظهار داشت که «سیولی» از اعضای حزب حاکم کشور است و تنها کسی است که می‌تواند به خوبی به اصول قانون اساسی کشور عمل کند.

حزب «جبهه برای پیروزی» حزبی با قدرت سیاسی بسیار است که اهداف مربوط به توسعه کشور را دنبال می‌کند و پیرو سیاست‌های رئیس جمهور  آرژانتین است؛ انتظار می‌رود که مردم آرژانتین موضوع ادامه راه ریاست جمهوری این کشور را مد نظر قرار داده و به هم حزبی وی، رای بدهند.

در این راستا «فرناندز» از اعضای ارشد حزب «جبهه برای پیروزی» خواسته تا تمام تلاش خود را برای پیروزی در دور انتخابات ریاست جمهوری این کشور به کار ببندند.

از نقطه نظر رئیس جمهور آرژانتین اراده سیاسی مردم در انتخابات دور دوم ریاست جمهوری این کشور در 22 نوامبر همچون انتخابات دور اول از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود.

وی در این رابطه عنوان کرد که این مردم هستند که حرف اول را می‌زنند و نقش اساسی را در انتخابات رئیس جمهوری آینده این کشور ایفا می‌کنند.

در تاریخ 26 اکتبر سال جاری (4 آبان) اتاق ملی انتخابات آرژانتین ضمن انتشار نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری در این کشور، اعلام کرد که «مائوریسیو ماکری» از حزب «تغییر می‌دهیم» موفق به کسب 35 درصد از آرای مردمی شد در حالی‌که «دنیل سیولی» از حزب حاکم «جبهه برای پیروزی» 37 درصد از آرای مردمی را کسب کرده است؛ در این راستا، انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین به دلیل نزدیکی بسیار زیاد نتایج انتخاباتی دو کاندیدای اصلی به دور دوم کشیده شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول