اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

کاندیدای معاونت ریاست جمهوری آرژانتین:

پیروزی کاندیدای اپوزیسیون آرژانتین هجوم قاره‌ای راست‌گرایان را در پی خواهد داشت

رسانه آرژانتینی «ته‌لام» به نقل از کاندیدای معاونت ریاست جمهوری آرژانتین گزارش داد که پیروزی کاندیدای اپوزیسیون در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، هجوم قاره‌ای راست‌گرایان را در پی خواهد داشت.

پیروزی کاندیدای اپوزیسیون آرژانتین هجوم قاره‌ای راست‌گرایان را در پی خواهد داشت

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «ته‌لام»، «کارلوس زانینی» کاندیدای معاونت ریاست جمهوری آرژانتین از سوی حزب حاکم «جبهه برای پیروزی» روز گذشته عنوان کرد که در صورت پیروزی «مائوریسیو ماکری» کاندیدای اپوزیسیون آرژانتین در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، شاهد هجوم قاره‌ای راست‌گرایان به منطقه خواهیم بود.

وی در ادامه افزود که رؤسای جمهور برخی کشورهای آمریکای لاتین نظیر «رافائل کوره‌آ» رئیس‌جمهور اکوادور نیز ضمن ابراز نگرانی از این موضوع، تمایل خود به پیروزی «سیولی» را اعلام کرده است.

«زانینی» با اشاره به اظهارات اخیر «ماکری» که حزب حاکم را به ایجاد فضای انتخاباتی کثیف متهم کرده بود نیز تصریح کرد: آنچه که کاندیدای اپوزیسیون در صورت تصدی پست ریاست جمهوری در آرژانتین انجام خواهد داد، از سخنان وی و مشاوران اقتصادی‌اش کاملا واضح و مشخص است.

این سیاستمدار آرژانتینی همچنین خاطرنشان کرد که حزب حاکم آرژانتین خود همواره قربانی سیاست‌های کثیف اپوزیسیون کشور بوده و این افراد هرگز نمی‌توانند اتهاماتی که به حزب حاکم وارد کرده‌اند را ثابت کنند.

وی در ادامه عنوان کرد که پیشنهادات «سیولی» مبتنی بر قدرتمندتر ساختن مردم آرژانتین است اما «ماکری» با پیشنهاداتی نظیر تجارت آزاد، کاهش حقوق‌ها و افزایش واردات درست برعکس این موضوع را می‌خواهد.

در آستانه دور دوم انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین در 22 نوامبر (1 آذر)، کاندیدای حزب حاکم در این انتخابات، روز شنبه طی اظهارنظری اعلام کرده بود که رأی دادن به «ماکری» بازگشتن آرژانتین به شکست را در پی خواهد داشت.

«ولادمیر ویگاس» نماینده سابق مجلس ونزولا نیز روز گذشته در این رابطه تصریح کرد که شکست «پرونیسم» در آرژانتین بر کشورهای دیگر منطقه از جمله برزیل و ونزوئلا نیز تأثیر منفی خواهد داشت.

مردم آرژانتین در 25 اکتبر (3 آبان) برای تعیین جانشین «کریستینا فرناندز» رئیس‌جمهور فعلی این کشور به پای صندوق‌های رأی رفتند؛ براساس نتایج به دست آمده از این انتخابات که لقب حفاظت‌شده‌ترین انتخابات تاریخ آرژانتین را نیز یدک می‌کشد، هیچ یک از کاندیداها موفق به کسب حداقل آراء مورد نیاز برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین نشد و این انتخابات به دور دوم کشیده شد.

در دور اول این انتخابات «دنیل سیولی» با کسب 37 درصد آراء در رده اول و «مائوریسیو ماکری» با کسب 35 درصد آراء در رده دوم ایستاد.

در همین راستا «فرناندز» روز پنجشنبه با تأکید بر پیروزی «سیولی» در انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین، اعلام کرد که مردم علاوه بر انتخاب شخص مورد نظر خود برای منصب ریاست جمهوری این کشور، نوع حکومت آرژانتین را نیز مشخص خواهند کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول