اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

رهبر حزب «کبراچو» آرژانتین در گفت‌وگو با فارس:

اپوزیسیون رقابت تنگاتنگی با حزب حاکم در انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین دارد

رهبر حزب «کبراچو» آرژانتین با بیان اینکه اپوزیسیون رقابت تنگاتنگی با حزب حاکم در انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین دارد، واگذاری استانداری چند استان مهم از جمله «بوینوس آیرس» به رقیب را شکست حزب حاکم در این انتخابات دانست.

اپوزیسیون رقابت تنگاتنگی با حزب حاکم در انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین دارد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین، انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین روز یکشنبه (سوم آبان) با شرکت بیش از 32 میلیون نفر از مردم این کشور برگزار شد و بر اساس نتایج اعلام شده هیچ یک از کاندیداها موفق به کسب آرای مورد نیاز نشدند و این انتخابات به دور دوم کشیده شد.

بر اساس برنامه اعلام شده دور دوم انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین در 22 نوامبر (1 آذر) برگزار خواهد شد.

«فرناندو استچه» رهبر حزب «کبراچو» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آمریکای لاتین خبرگزاری فارس در بوینوس آیرس، به تحلیل انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین که روز یکشنبه (سوم آبان) برگزار شد، پرداخت.

وی گفت: «مائوریسیو ماکری» کاندیدای نئولیبرال انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین با کسب 35 درصد آراء گام به گام «دنیل سیولی» کاندیدای حزب حاکم در این انتخابات که موفق به کسب 37 درصد آراء شده است، پیش می‌رود.

به گفته رهبر حزب «کبراچو» نتایج حاصل شده در انتخابات عمومی آرزانتین برای حزب حاکم این کشور یک شکست محسوب می‌شود چراکه علاوه بر عدم موفقیت در انتخابات ریاست جمهوری و به دور دوم کشیده شدن آن، این حزب استانداری چند استان مهم از جمله استان کلیدی «بوینوس آیرس» را از دست داده است.

کاندیدای استانداری این استان از سوی حزب حاکم «آنیبال فرناندز» رئیس دفتر ریاست جمهوری فعلی آرژانتین بود.

استچه در ادامه افزود: بر این اساس رقابت‌های انتخاباتی برای تعیین رئیس‌جمهور آرژانتین برای یک ماه دیگر ادامه دارد و پیش‌بینی نتایج این انتخابات بسیار سخت به نظر می‌رسد؛ انتظار می‌رود که طبقه متوسط و متوسط رو به بالای آرژانتین که در 10 سال اخیر از سیاست‌های اقتصادی دولت آرژانتین بهره‌مند بوده‌اند، به کاندیدای نئولیبرال این انتخابات رأی دهند.

رهبر حزب کبراچو اظهار داشت که پیشنهادات این کاندیدا مبنی بر خصوصی‌سازی، توافق با صندوق کرکس و آنچه که وی آن را «روابط خارجی سنجیده» می‌خواند و منجر به قطع همکاری‌های آرژانتین با ونزوئلا و اتحاد کشورهای جنوب موسوم به «اوناسور» می‌شود، برای این دسته جذاب خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد که «سیولی» نیز بارها اعلام کرده که سیاست‌های «کریستینا فرناندز» رئیس‌جمهور فعلی این کشور را ادامه خواهد داد و به روابط خارجی فعلی این کشور بهبود خواهد بخشید.

این رهبر سیاسی عنوان کرد: نقشه سیاسی جدید آرژانتین حاکی از آن است که هیچ یک از نیروهای سیاسی این کشور برتری قانونی به دیگری ندارد و این موضوع رئیس‌جمهور آینده این کشور را مجبور خواهد کرد که توافق‌های لازم برای تصویب قوانین در این کشور را انجام دهد.

انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین هفته گذشته با شرکت بیش از 32 میلیون نفر از مردم این کشور برگزار شد و با توجه به اینکه هیچ یک از کاندیداها موفق به کسب آراء مورد نیاز نشدند، این انتخابات به دور دوم کشیده شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول