اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

نماینده مجلس در گفت‌وگو با فارس:

کشته‌ شدن حجاج هیچ توجیهی ندارد/ یک مدیریت جمعی از این پس باید مراسم حج را برگزار کند

یک نماینده مجلس با اشاره به کشته شدن تعدادی از زائران خانه خدا، گفت: با وجود این حوادث، عربستان از لحاظ سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی زیر سوال است و صلاحیت ندارد. برای اینکه دیگر شاهد چنین اتفاق‌هایی نباشیم، بهتر است در کنار عربستان، دولت‌های دیگر یک مدیریت جمعی داشته باشند.

کشته‌ شدن حجاج هیچ توجیهی ندارد/ یک مدیریت جمعی از این پس باید مراسم حج را برگزار کند

احمد شوهانی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس درباره سقوط بالابر در مکه که باعث کشته شدن تعدادی از حجاج شد، گفت: چندمین مرتبه است که چنین اتفاق هایی در عربستان می افتد و متاسفانه حوادثی که در ایام مناسک حج، رخ می دهد، بی توجهی عربستان را نشان می دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشته شدن حجاج، با هیچ توجیهی  قابل قبول نیست، اظهار داشت: این قبله گاه مسلمین فقط متعلق به سعودی ها نیست و با این اتفاق ها، کم کم صلاحیت متولی بودن مناسک حج را از دست می دهند.

شوهانی با اشاره به اتفاقی که برای 2 نوجوان کشورمان افتاده بود، اظهار داشت: با وجود این حوادث، عربستان از لحاظ سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و مذهبی زیر سوال است و صلاحیت ندارد. همچنین مشکلات منطقه به عربستان بر می گردد، چرا که عقاید تند افراطی دارند.

وی گفت: به نظر من و برای اینکه شاهد همچین اتفاق هایی نباشیم، بهتر است در کنار عربستان، دولت های دیگر اعم از شیعه و سنی یک مدیریت جمعی داشته باشند. بنابراین سازمان کنفرانس اسلامی در این زمینه می تواند ورود کرده و برای مناسک حج، برنامه ریزی کند.

این نماینده مجلس افزود: اگر سازمان کنفرانس اسلامی هم به سعودی ها فشار آورد، ممکن است تاثیر گذار نباشد و بگویند که حاکمیت ما زیر سوال رفته است، ولی حداقل توجه بیشتری خواهند داشت.

شوهانی با بیان اینکه اگر 10 برابر این تعداد، کشته می شدند نیز کسی پاسخگو نبود، تصریح کرد: تجربه نشان داده است که عذرخواهی برای دولت عربستان سخت بوده و این کار را انجام نمی دهد.

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول