اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

رئیس مجلس ملی ونزوئلا:

آمریکا ۲ میلیون دلار به برپایی تظاهرات در ونزوئلا کمک کرده است

رسانه ونزوئلایی «وی تی وی» گزارش داد به گفته رئیس مجلس ونزوئلا، آمریکا با اختصاص دادن بیش از ۲ میلیون دلار به اپوزیسیون این کشور به برپایی تظاهرات و اقدامات آشوبگرانه در این کشور کمک می‌کند.

آمریکا ۲ میلیون دلار به برپایی تظاهرات در ونزوئلا کمک کرده است

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «وی تی وی»، «دیوسدادو کابیو» رئیس مجلس ملی ونزوئلا روز گذشته طی سخنانی در برنامه تلویزیونی «ال ماسو داندو»  اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا برای برپایی تظاهرات و بی‌ثبات‌سازی در ونزوئلا به وسیله بنیاد ملی برای دموکراسی بیش از 2 میلیون دلار به اپوزیسیون این کشور پرداخت کرده است.

بنیاد ملی برای دموکراسی از سوی جمهوری خواهان و دموکرات‌های آمریکایی تشکیل شده و از طریق کنگره این کشور تأمین مالی می‌شود، این بنیاد به برپایی دموکراسی در کشورهای خارجی کمک کرده و از آن‌ها حمایت می‌کند.

«کابیو» طی صحبت‌هایش تأکید کرد: این بنیاد به برپایی تظاهرات و آشوب‌های سه ماهه نخست سال جاری که ده‌ها کشته و صدها زخمی در ونزوئلا برجای گذاشت کمک کرده است.

وی در ادامه اضافه کرد: بنیاد ملی برای دموکراسی تا‌کنون 2 میلیون و 992 هزار دلار به براندازی دولت کوبا به عنوان اصلی‌ترین هدف خود اختصاص داده و پس از آن ونزوئلا را با 2 میلیون و 381 هزار و 824 دلار، بولیوی را با یک میلیون و 213 هزار و 127 دلار، اکوادور را با یک میلیون و 73 هزار دلار و در آخر کلمبیا را با 832 هزار و سه دلار در اولویت‌های بعدی خود قرار داده است.

رئیس مجلس ونزوئلا ضمن خبر دادن از اقدامات آشوبگرانه اخیر در منطقه «گوآیانا» در این کشور خاطرنشان کرد: این اقدامات با حمایت گروه‌های آمریکایی با هدف استخراج و صادرات ذخایر معدنی منطقه بولیوار در ونزوئلا انجام می‌گیرد.

وی در ادامه این مطلب بیان کرد که به همین دلیل از نیروهای آزادی مردمی درخواست شده تا برای مبارزه با این گروه‌ها اقدام کرده و طرح‌ها و برنامه‌های آن‌ها را خنثی کنند.

«کابیو» همچنین هشدار داد که در حال حاضر نیز گروه‌های مافیایی در معادن کشور در حال فعالیت بوده و از مردم و کارگران موجود در این مناطق به عنوان برده سوء استفاده می‌کنند.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش ضمن سرزنش و مسئول دانستن «آلوارو اوریبه» رئیس جمهور سابق کلمبیا برای حضور نیروهای شبه نظامی در ونزوئلا تأکید کرد: این نیروها دشمنان درجه یک این کشور آمریکای جنوبی و کل منطقه آمریکای لاتین به شمار می‌روند.

چندی پیش رئیس مجلس ونزوئلا اعلام کرده بود که در پشت حملات اپوزیسیون این کشور دستگاه‌ها و نیروهای شبه نظامی مخفی شده و از آن‌ها حمایت می‌کنند.

در روزهای گذشته با انتشار فیلمی فعالیت  تروریستی گروهی برای کشتن دختر «کابیو» منتشر شده بود که حاکی از همین امر بود.

دولت ونزوئلا از ماه فوریه تا می سال گذشته با بسیاری از توطئه‌ها و اقدامات آشوبگرانه مخالفان در کشور روبه رو شد که در این بین «کاراکاس» پایتخت ونزوئلا به عنوان مرکز این مخالفت‌ها شاهد تظاهرات بسیاری از سوی اپوزیسیون با حمایت‌های خارجی به ویژه آمریکا بوده که همگی قصد برپایی کودتا و براندازی دولت آن را داشته‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول